Leksands viktigaste sak som de skall göra till kommande säsong och har som har första prioritet är att skaffa en bra tränare ( Typ Flemming ) Ge han ett 3 års kontrakt och låt han sätta sig med Lundström och den nya vd:n och rekrytera spelare..
Jag ser hellre en spelare som lirat i typ modos eller timrås 4e kedja än nån allsvensk skyttekung, för som läget är nu med de spelarna som skulle frälsa Leksand, dvs Wallenberg Ericsson m.m är ju urkassa. Det syns att Jimmie har så mycket hockey i sig och han kommer bli bra i rätt omgivning.
Hoppas dock Leksand löser detta och håller sig kvar i es, vilket dom fortfarande kan så den nya sportchefen slipper få i uppdrag att ta dom tillbaks. Var nog inte det han räknade med som första mål i föreningen...
mikenomad: Curre är knappast den ledare som hjälper Lekand tillbaka till elitserien. Bara frågan om att få leda Leksand under självaste slutet av säsongen 2005/06 (när det råder panik och frustration) skulle per automatik inneburit "tack, men nej tack" från Lundmarks sida.
Gamla meriter i all ära men Curre är knappast rätt person att leda ett så anrikt lag, fylld med traditioner. Han besitter inte de kunskaperna enligt min mening.
mattias - 74: Lundmark är en pajas! Det har jag tyckt sedan TIK tog klivet upp på VIK:s bekostnad..Efteråt var Lundmark så bitter att han påstod att TIK inte var ett värdig ES-platsen utan att den var menad för VIK. Att VIK skulle ha mkt bättre förutsättningar för ES-spel. Mmm....vi vet ju alla vilken resa resp. lag gjort sedan dess....;-)
mattias - 74: Säkert går han in för jobbet till 100%. Däremot måste man ifrågasätta Curres sätt att hantera media och det som rör honom som person. Att säga "den som påstår att jag inte bryr mig ska akta sig jävligt noga" tyder på panik. Vad menar han igentligen? Ska han slå ihjäl dessa personer eller vad är det frågan om?
nr19 Brus: skaffat brillor o ser att det finns lagkamrater kanske?? hahaha nån som vet vad som hänt med O.Steen?? han är inte med i laguppställningen mot HV :S
superovve: nja inte de heller.... ja kan bara säga att den största divan ja träffat är Loppan...har aldrig gillat han trots han öst i poäng ett par år....
Han har 9 Mål och 28 ass på 31 matcher för Olten i Schweiz andraliga
Db_04: Nej det är inte så jag menar.. Jag sa bara att han var bra förr.!! Jag har inte hört så mkt ifrån han nu på sistonde..!!!... Klart vi ska satsa på Unga lovande Talanger :P
Glempen: Tveksam till att loppan överhuvudtaget ska va aktuell...
Blir troligtvis några finnar, som brukligt. Hoppas bara att man tar upp stora penningpungen och betalar för 1 riktigt bra, hellre än 3-4 mediokra spelare!
nån som hört vem som är på gång ? skulle förstärka forwardsidan mer å sen en ersättare till lotvonen vad jag hört .. men vem ? har hört rykten om "loppan" ... mer vet jag inte... nån annan som vet nått ?
superovve: Skulle nog säga att Masken är betydligt duktigare ön vad Curre är. Faktum är att Curre nog har haft sin glansperiod och egentligen borde lägga av med hockeyn. Han har ju inte direkt rosat marknaden som kommentator de senaste åren och vad säger att han lyckas bättre som tränare ?
Jag ser hellre en spelare som lirat i typ modos eller timrås 4e kedja än nån allsvensk skyttekung, för som läget är nu med de spelarna som skulle frälsa Leksand, dvs Wallenberg Ericsson m.m är ju urkassa. Det syns att Jimmie har så mycket hockey i sig och han kommer bli bra i rätt omgivning.
Hoppas dock Leksand löser detta och håller sig kvar i es, vilket dom fortfarande kan så den nya sportchefen slipper få i uppdrag att ta dom tillbaks. Var nog inte det han räknade med som första mål i föreningen...