Saltmasen: Nu en torsk mot LHC också. Såklart oroande men om man ska dra några positiva saker från dessa matcher så är det att vi för spelet i stora delar men har dålig skott effektivitet medans motståndarna har en bra.
eltifoso: Tbh Färjestad är ju alledes för bra för att åka ur. Topp 6 garanti nästan. De har ju varit som att om Brynäs hade fortsatt på samma spår som tidigt 2010 tal. Alltså topp 8 garanti.
Saltmasen: En klok inställning Jag har någon liknande själv, hoppas på top10 och i ett slutspel kan sedan allt hända. Märk väl ”hoppas” krasst sett är jag tillfreds så länge man inte åker ut så som Brynäs gjort precis
Jalapeno: Snacka om mardröm, 1-3 mot Vässrås. Vanligtvis så är man hoppfull och exhalterad inför säsongsöppningen men det känns väldigt tveksamt just nu.
4-3 på sd mot Örebro i BH första försäsongs match bakom bänken kändes ändå som ett kliv framåt från tidigare matcher både spelmässigt och resultatmässigt. Lite oroande att man tappar en 3-1 ledning med 3 minuter kvar men utöver det så var det en väl utförd match. Även bra att den tilltänkta stjärnan i Cehlarik fick näta.
Nu har jag inte riktig koll på allt inom föreningen men visst bottnar detta i att det är fel personer enligt supportrarna som är invalda i både styrelsen och den ideella föreningen?
De saknar hjärta för klubben och har ingen anknytning what so ever?
Saltmasen: Exakt så jag känner också, laget måste separera sig från kaoset och prestera på isen. Börjar det gå dåligt på isen så kan detta gå riktigt illa.
Det är såklart en dålig situation vi är i just nu men det gäller att göra det bästa av situationen och få en ny och kompetent styrelse på plats så snabbt som möjligt.
Saltmasen: Ni verkar ha plockat upp den oattraktiva fanan som kaosklubb nr.1 i SHL… Jag kan bara beklaga, det är inte roligt när det stormar i klubben i ens hjärta. Hoppas allt ordnar sig till slut.
Just nu hoppas vi att Björn kommer tillbaks så snart som möjligt, såg en artikel om hans operation på FB och det var 3 personer som hade gjort en skrattsmiley, man blir så jävla förbannad
Axle San: Håller inte med. Det är mer än bara tränaren som inte fungerar men jag förstår ifall man tycker som du. Jag skulle säga att när vi rök på 4 matcher mot Örebro så var tränarna att skylla på men dom två senaste åren så är det fel byggda lag med överbetalda divor som underpresterar grovt.
Dyrt med hockey, tror ingen arena har fullsatt mitten av mars 2 dagar i rad, polaren var där igår med 2 tonåringar, runt 2000 för resa runt 20 mil fram och tillbaks korv och 3 biljetter
Saltmasen: Bra stats mot RBK och faktiskt också mot SAIK och rel bra mot Växjö. Skulle sitta fint mot avancemang redan på måndag och räds inte SAIK (om iko går vidare).
25 minuter in 4 bp (ett av dom kommer 30 sekunder efter situationen enbart för att rögle publike skriker), ett bortdömt Leksands mål och sen ett godkänt Rögle mål efter ringning. Bra domare.