Leksands IF

26768 inlägg · 1367 ämnen

Ejendals Arena

« · 578668 Till forumet

Sv: Ejendals Arena
Nu är mediakuben på väg upp i taket i Ejendals Arena
Kommentera

Mats GBG: såg ganska schyst ut!
Kommentera

Nu har stolar monterats på nästan hela västra övre etaget. I alla fall den del som syns i webbkameran. :-)

Någon som känner sig manad att ta sig in och provsitta dem. ;-)

Se länk.
Kommentera

nr19 Brus: jo, jag vet. Men uppdateringen av kamerorna hada "stannat" över helgen. Men när jag gick in och kollade igen efter att jag skrivit inlägget så fungerade de igen. Min förtjänst med andra ord... ;-)
Kommentera

Mats GBG: Gå in på Leksands Hemsida och Klicka på Ejendals arena längst upp till vänster.
Kommentera

Är det någon som vet om webbkameran på Superstars.nu kommer att komma igång igen.

Man vill ju se vad som händer i arenan...
Kommentera

Hittade ett reportage i PEABjournalen nr 3 september 2004 om Ejendals Arena.

Se Länk. Det är ett pdf-dokument så du måste ha Adobe Reader installerat för att kunna läsa det...
Kommentera

Nu börjar man kunna se hur arenan kommer att se ut inuti (samt den första Falurödfärgen utvändigt):

www.leksandstars.com/byggbilder/050510/index.html
Kommentera

nyz: Efter lite letande hittade jag en planritning på arenan. (usch nu var jag nog inne för länge på lif sida, man kan ju bli sjuk:-)
Kommentera

85E-Martinsson: om du orkar kan du kanske klicka dig runt på IF´s hemsida... följ länken, bara!
Kommentera

Finns det någon översikts bild över arena hur den ska se ut inuti när den är färdig?
Kommentera

Frella:

Tydligen gör det det.

se länk!
Kommentera

Mats GBG: Så det ska fjäskas ännu mer för leksand från förbundshåll? Vill minnas att när TIK ville ha 3 raka bortamatcher då vi byggde om så fick vi nej och att man kunde sträcka sig till 2 st. Nu går det helt plötsligt bra med 3 alt 4 st...
Kommentera

Mats GBG:

Jag har hört 4 =)
Kommentera

mattias - 74:

Har du kollat hörseln på senare tid? ;-)

Senast jag läste något om det så var det 3 matcher, men det kan ju ha ändrats...
Kommentera

Mats GBG:

4 matcher har jag hört =)
Kommentera

Ejendals Arena
Nu kan man följa bygget inne i arenan med webkameror:

www.superstars.nu/kamera/

Klicka på Norra samt Östra för inomhusbilderna.

På Leksandstars.com finns även fotoalbum där man kan följa hur arenan har växt fram:

www.leksandstars.com/index.php?page=templates/pages/fotoejendalsarena

LIF ska enligt uppgift spela 3 raka bortamatcher i början av Elitserien för att EA ska hinna bli klar. Hemmapremiären är, om jag inte minns fel, mot Linköping.
Kommentera

« · 578668