Leksands IF

26752 inlägg · 1367 ämnen

Ejendals Arena

« · 586201 · » Till forumet

Sv: Ejendals Arena
superovve: ingen aning :) ja skiter i hur den gick in ....huvudsaken är att den gick in :)

Nu få grabbarna kämpa in 3-3
Kommentera

Satan vad jag hatar Periodpauserna.!.ö Men taggar ner :P:D
Kommentera

Db_04: UNDERBART.! Hur gick den in?? Jag fick inget svar av Kommentatorerna..?
Kommentera

Db_04: 2-3 Oscar Steen
Kommentera

superovve: 1-3 Tim Eriksson
Kommentera

Db_04: Ja håller med.!. Jiri Bicek.! Kul att han fick stiga fram i rampljuset.! FÖrsta målet i Ejendals.!. Kul för han verkligen :P:D :)
Kommentera

Falken: verkar då som Leksand spelar ganska bra hockey i slutet av perioden......

och nyz precis som du sa så vare 4e kedjan den bästa
Kommentera

Db_04: Gör han Det.! Men Pirro. Hoppas han har lärt sig att coacha sen förra matchen :P. :)
Kommentera

Falken: han hatar pirro :)
Kommentera

Db_04: Jorå. Skulle inte förvåna mig :p. Sitter i Någon Kall Lokal på Polishuset och fryser och hör matchen på Radio :P:D
Kommentera

Falken: Ja.! HEJA LEKSAND.! Nu får dom fan ta och stänka in 2 mål så det blir Ledning.!!.! Heja Watt och Wallenberg :P:D *Asgarv*. Heja Leksand
Kommentera

Db_04: Haha :) Är han så?
Kommentera

Falken: Mattias - 74 sitter nog redan i bilen :) efter 0-2 :) eller så är han gripen av vakt efter attack mot pirro :)
Kommentera

1-2, Jiri Bicek. Nä, nu blir det nog tv:n och radiosporten :)
Kommentera

Falken: ja lyssnar på radiosporten ....
Kommentera

Db_04: 0-2. Lyssnar du på matchen? Jag sitter bara och kollar via swehockey.se och lyssnar på radiosporten...
Kommentera

Falken: verkar då som de funkar någolunda stundtals
Kommentera

Db_04: Bra början... Kom igen nu Leksand! (Håller faktiskt på er ikväll!)
Kommentera

nyz: 0-1 Jussi Tarvainen......
Kommentera

nyz: de står i tidningen att mora behöver en målskytt......de behöver vi med....+ en tränare
Kommentera

Db_04: 4:e linan ser riktigt intressant ut... har saknat en fysisk spelare i den och nu när Meijer är utbytt mot Ollas blir den mer som jag vill ha den. Hade iofs tänkt mig Tiilikainen, men Ollas kan bli riktigt bra med Bergenström och Hedlund :)

Sticker ut hakan och utser den till bästa formation redan nu!
Kommentera

kväll spelas den första matchen i Leksands hockeytempel....

Aftonbladet ger Ejendals Arena 5 plus i dag!

Pajjen gör sin 400:e match i dag!!!

Truppen
Tomas Duba (Johan Backlund)

1a femman
Jan Srdinko Yan Golubovsky

Jiri Bicek Niklas Persson Mike Watt

2a femman

Magnus Österby Elias Granath

Sebastian Meijer Jimmie Eriksson Patrik Wallenberg

3e femman

Petter Ullman Örjan Lindmark

Oscar Steen Calle Steen Jukka Tiilikainen

4e femman

Patrik Hucko Mattias Ritola

Jesper Ollas Magnus Hedlund Jens Bergenström

------------------------

Avstängda:
Stefan Bemström

Skadeläget inför dagens match:
Kimmo Lotvonen - Magmuskel
Kommentera

norrland:

Jag blir då inte av med min oskuld i hallen iaf :P
Kommentera

mattias - 74: Håller med dig. Det är våran tur att vinna nu. Eller som Challe uttryckte sig "bli av med oskulden", det var ju en jäkla liknelse.
Vi får väl se om dom pallar trycket och förväntningarna på att vinna hemma i nya "Ladan".
Kommentera

Db_04:

Låt oss hoppas på att vi får fira seger bara hiitills har ju inte Leksand presterat nåt!
Kommentera

Dino:

Man använde flera arenor som förebild bla Hartwall, men mest av alla Ottawas. De var över och besökte Ottawa för inspiration.
Kommentera

Rayman: Om jag minns rätt så använde man Hartwall Arena som förebild när man byggde LLA....
Kommentera

Rayman: Ölhållaren förstår jag är viktig för dej....
Kommentera

Db_04: Det stämmer säkert. Och precis som FBK var är Leksand i stort behov av en ny arena. Om jag minns rätt använde FBK Ottawas Corel Centre som förebild när man byggde LLA, om än dock med mycket lägre publikkapacitet. Bra att det byggs nytt i Sverige!

Grattis till nya arenan Leksand! Kommer dit den 8:e oktober o spanar in!
Kommentera

Rayman: de lär dröjja ett bra tag :)
Kommentera

På tal om arenor..ta en titt på denna.. Var där och såg J-VM i vintras. Där lovar jag att både Ejendahl, Cloetta o LLA ligger i lä.. Snyggt in i minsta detalj, både invändigt och utvändigt. Lyxiga mjuka skinn(imitation?)sitsar med gott om stoppning o naturligtvis ölhållare vid varje sits..

När får vi en sån arena i Sverige tror ni?
Kommentera

Rayman: Man har nog kopierat väldigt mycket av LLA de beror mycket på att Färjestads Ishall och Leksands Isstadion var väldigt lika innan dom byggdes om
Kommentera

mattias - 74: Verkar som om man använt LLA som förebild när det gäller det invändiga.. (precis som Linköping, härmisar!!!) Väldigt likt! Men jag får väl erkänna att Ejendahls ser bättre är fagrare utvändigt.. :)
Kommentera

Db_04:

Wow nice ;)

LLA kommer likna en hundkoja när Ejendahls är klar ;)
Kommentera

Nu är mediakuben på väg upp i taket i Ejendals Arena
Kommentera

Mats GBG: såg ganska schyst ut!
Kommentera

Nu har stolar monterats på nästan hela västra övre etaget. I alla fall den del som syns i webbkameran. :-)

Någon som känner sig manad att ta sig in och provsitta dem. ;-)

Se länk.
Kommentera

nr19 Brus: jo, jag vet. Men uppdateringen av kamerorna hada "stannat" över helgen. Men när jag gick in och kollade igen efter att jag skrivit inlägget så fungerade de igen. Min förtjänst med andra ord... ;-)
Kommentera

Mats GBG: Gå in på Leksands Hemsida och Klicka på Ejendals arena längst upp till vänster.
Kommentera

Är det någon som vet om webbkameran på Superstars.nu kommer att komma igång igen.

Man vill ju se vad som händer i arenan...
Kommentera

Hittade ett reportage i PEABjournalen nr 3 september 2004 om Ejendals Arena.

Se Länk. Det är ett pdf-dokument så du måste ha Adobe Reader installerat för att kunna läsa det...
Kommentera

Nu börjar man kunna se hur arenan kommer att se ut inuti (samt den första Falurödfärgen utvändigt):

www.leksandstars.com/byggbilder/050510/index.html
Kommentera

nyz: Efter lite letande hittade jag en planritning på arenan. (usch nu var jag nog inne för länge på lif sida, man kan ju bli sjuk:-)
Kommentera

85E-Martinsson: om du orkar kan du kanske klicka dig runt på IF´s hemsida... följ länken, bara!
Kommentera

Finns det någon översikts bild över arena hur den ska se ut inuti när den är färdig?
Kommentera

Frella:

Tydligen gör det det.

se länk!
Kommentera

Mats GBG: Så det ska fjäskas ännu mer för leksand från förbundshåll? Vill minnas att när TIK ville ha 3 raka bortamatcher då vi byggde om så fick vi nej och att man kunde sträcka sig till 2 st. Nu går det helt plötsligt bra med 3 alt 4 st...
Kommentera

Mats GBG:

Jag har hört 4 =)
Kommentera

mattias - 74:

Har du kollat hörseln på senare tid? ;-)

Senast jag läste något om det så var det 3 matcher, men det kan ju ha ändrats...
Kommentera

Mats GBG:

4 matcher har jag hört =)
Kommentera

« · 586201 · »