Leksands IF

26752 inlägg · 1367 ämnen

Ejendals Arena

« · 587740 · » Till forumet

Sv: Ejendals Arena
tycker att steenarna spelar bra ihop! inte ska man sära på dom! men in med nytt färskt blod, typ 2 nya forwards. 2 med ett bra rykte, poäng görare!!! ingen ökänd spelare!
Kommentera

JanT: Nä,inte Mats Åhlberg,hans blåa skridskor tillverkas inte längre,jag hörde att Masken skulle värva en helt ny kedja:Danne Söderström-P-O Brasar-jarmo Mäkitalo:-)
Kommentera

Metal Guru:

fan vilka sura skämt du har ;)
Kommentera

Stigsson:
Jag har varit på kondis i helgen. I Tyskland.
Kommentera

mattias - 74: Nej ingen kondis direkt att skryta om. Men jag är glad ändå.
Kommentera

Metal Guru: Tror inte #65 & #70 löser LIF's problem. Men vem vet vad masken har i rockärmen? Mats Åhlberg?
Kommentera

Stigsson:

Fan har ni ingen kondis ;)
Kommentera

Stigsson:
Jag behöver egentligen också. Det finns väl ganska små tuber som inte är så mycket ivägen. Tror du Masken kan söka dispens för oss?
Kommentera

Metal Guru: Jag måste nog troligtvis ha en tub med mig ut redan när jag går på mitt första skift!
Kommentera

Stigsson:
"bästföre-datumet närma sig i alla tre fallen" gäller för alla, oavsett ålder. Åtminstone om man inte lyckats frysa tiden.

Ta det inte personligt.
Om Masken ringer mig kan jag och du bilda backpar, och då blir du yngst i vårkonstellation. Jag är nöjd om jag får tacklas lite, innan jag blir utplockad till syrgastältet efter mitt första byte.
Kommentera

mr big:

Tycker inte alls Bremberg visade stort hjärta, bara att kolla "Linkans" insats vid 2-1 målet.. Det får han ta på sig!
Kommentera

Metal Guru: "bästföre-datumet närma sig i alla tre fallen"

Vad menar du, med masken mått mätt så har jag många goda år kvar som junior. Jag har bara fyllt 34 än!
Kommentera

zeb:

Det blir tufft, dif var nära att ta poäng borta mot frölunda. dess främsta vapen är ett stort hjärta, lite j#%¤#r å namma och en spelare vid namn Fredrik Bremberg.
Kommentera

Alisandali:
Jag kan gå i god för att backen blir en förstärkning i ert lag. Har dock ett record av att ta något onödiga utvisningar i fel läge av matcherna, men dyker å andra sidan upp som gubben i lådan på isen, då han släpps ut ur syndabåset. Fruktat backskott, men följande myntade uttryck: "Man täcker bara ett Stigssonskott en gång. "

Forwardarna fungerar bra ihop i en backcheckingline, och eftersom deras grundkondis är enorm brukar de bli bättre ju längre matcherna lider - de är som allra bäst i en femte eller sjätte förlängningsperiod. Kan dock upplevas som något trögstartade av de otåliga på läktaren. #65 har som specialitet att fiska vid blå, och de gånger fiskafänget stämmer är det mål. Händer dock aldrig i första perioden, eftersom rörelsemönstret då är 'ouppvärmt'. Snabb som en skållad iller på grillerna, då han får åka rakt fram.

Busar nån i motståndarlaget, kan #70 ta på sig goon-kepsen och bli 'besvärlig'. Skadebenägen. Dock inte #70, utan de han blir 'besvärlig' med. God tekare. Stor grabb.

Tre goda val.
I sann Masken-anda börjar dock bästföre-datumet närma sig i alla tre fallen, men no problemas denna säsong.
Kommentera

Diaz: Vem fan har pratat om förstäkningar , har bara hört om en back och två forwards .Vi behöver inga förstärkningar , vi fixar KS ändå .
Tror dom tilltänkta heter Tony , Patrik och Mickael i förmamn .
Men är inte riktigt säker på det.
Kommentera

Alisandali: skulle vara bra om du la ut förnamn oxå så är dt lättare o söka, men som ja ser det så är dt inga förstärkningar det dära!!
Kommentera

Diaz: Nej , dom är ganska oprövade på elitnivå .
Men kolla på Brynäs GB och Moras Gb , så dyker dom upp med ojämmna mellanrum .
Kanske kan du få bekräftelse att dom skrivit på i någon av dom gästböckerna.
Kommentera

Alisandali: har du några linkar till dom på eurohockey? elr liknande?
Kommentera

Diaz: Vad jag har av MYCKET SÄKER KÄLLA så är det 65 selander och 70 Rodrigues som forwards , och på backplats en riktig skräll ( valfrifft nr.) Micke Stigsson.
Kommentera

vad är det för back och 2 forwards det spekulerar mellan?
Kommentera

mattias - 74: Håller jag med dig om...men jag tycker inte om dom.
Kommentera

brynästigern:

LHC är en het kandidat till guldet enligt mig!
Kommentera

mattias - 74: Jaha, ja...! Gick ju inte riktigt så som jag hade tänkt mig i denna omgång. För Brynäs del är jag trots allt rätt nöjd med 1 pinne( se skotten!). Leksand gjorde ,vad jag kan förstå en rätt hyfsad insats ändå, men lik förbannat så blev det torsk. Gillar inte det, LHC är inte något lag jag älskar direkt. Jag är däremot övertygad om att Leksand spöar DIF på
Torsd.
Kommentera

mattias - 74: Men Benysek och Nemecek har väl aldrig ingått i min kritik.
Kommentera

Dino:

Lotvonen Benysek Nemecek borta

3 bästa enligt mig!

Jag och många andra med mig anser att du bara skriver i leksands gb när du har kritik och komma med
Kommentera

mattias - 74: Nej men det har du i våran? Kanske beror på att backsidan ser ut som den gör hos er.....
Kommentera

Knogen: du får fråga mattias
Kommentera

Jag röstade på sära på Steen här ovan. Frågan är dock vilka bröderna är som ska göra det? ;-)
Kommentera

zeb: ja ska va på plats då.......hoppas verkligen de blir seger då
Kommentera

Db_04: lungn nu Leksingar poängen kommer, tror ni tar Djurgården på Torsdag
Kommentera

Dino:

Du kritiserade ju alla våra backar men du har ju aldrig nåt vettigt och säga när du skriver i våran gb!!
Kommentera

Falahk: ja en riktig sniper i kedja me Pajjen & Watt...
Kommentera

Dino: med lagests kanske 2 bästa backar bort är iaf jag inte förvånad(lotvonen, benysek) att försvaret ser ut som det gör, men vi behöver fortfarande en spelare som typ ryder, vi behöver nån som kan göra dom avgörande målen(och göra dom ganska ofta)

sen har vi möt 3 lag som vi inte borde vunit mot(LHC, HV71, och lule som alltid är bra hemma), brynäs borde vi kunat klara men gör man en plat match så gör man....dock om det blir torsk mot dif blir jag ricktigt butter(och övereväger att göra rästen av floket som redan klagar sälskap)
Kommentera

mattias - 74: Det var ju det jag sa om era backar....Och då framförallt Hocko!
Kommentera

moreten: Det är ju klart att Backlund inte blir så stabil när han har ett försvar framför dig som är i ett tillstånd av chock.
Hade Jiri Bicek gjort mål mot Brynäs i 1:a perioden, innan Brynäs gjorde 1-0, så tror jag vi hade haft en annan serie. Men nu blev det ju inte så. Små marginaler som avgör det.

Om nu vi inte tar poäng på torsdag och lördag, ja då ser det fan inte bra. Hoppas att vi kan tvåla till DIF.
Kommentera

claesw:
Han hävdade även att de hade två stabila målvakter.
Det vet jag inte om han håller med om längre.... ;)
Kommentera

mattias - 74:
Nä det har du ju hävdat ett bra tag : )
Kommentera

Alisandali:

Jag också förutom på en punkt.

Det blir ingen kvalserie!

Skall det inte bli med det laget!
Kommentera

mattias - 74: För en gångs skull så är jag villig att hålla med Mattias Ek på Expressen, se länk.
Kommentera

nyz:

Hucko kan de göra sig av med direkt, Karln platsar inte ens i Färjestad ;)
Kommentera

Db_04: hellre sparka en hel hög än att vi värvar halvbra/skitdåligt bara för att pengarna inte räcker annars.

Börja med Pirro - det kanske räcker! Asch... skicka hälften av dom odugliga backarna på en gång med för f*n!
Kommentera

JanT: nja 1 forward tycker ja räcker....

ska de värvas mer måste vi göra oss av me nåra också
Kommentera

JanT:

det verkar inte bättre

Se länk!!

Blir så jävla less..

Varför inte skaffa en tränare som kan plocka fram det där lilla extra hos spelarna!
Kommentera

mattias - 74: Har masken fått panik efter 4 omgångar? Inte ska han väl ut på värvarstråt redan nu? Men det går ju väldigt trögt för tillfället....
Kommentera

nyz:

Stämmer väl bra men Meijer gjorde sin bästa match i leksandströjan!

Kul med unga spelare som tar för sig!!

Men det är ett hett rykte på g som jag kan förtella om du ringer mig ;)
Kommentera

mattias - 74: Enligt Stöffling och Abris var 4:e linan med Bergenström, Ollas och Hedlund dom som fick fart på laget i 1:a och 2:a perioden... trots detta försvann dom i 3:e.

Kommentar?
Kommentera

leksandboy:

Tyvärr är det så!

leksands första 10 minuter är det sämsta jag sett coh då menar jag det sämsta jag nånsin sett.

efter 2-3 målet så var Leksand bättre på allt..

Norrena och Magnus Johansson är enligt mig de två bästa spelarna i es!

Johanssom var överallt kändes det som....

Pirros coachning känns lite konstig..

Bröderna Steen i Powerplay ?? hmmm!!!
Kommentera

Granderock: ja det är sant, han vågar "ryta " till, pirro står helt knäpp tyst i båset, det är bara fel. ja en seger skulel inte ha varit fel, emn iofs så är linköping ett bra lag, men det är juh leksand oxå:D
Kommentera

lite go i menar jag.
Kommentera

leksandboy: ja det tänkte jag med på. han är det ju lite gi i. så visst.
men ja vad ska man säga. jag tycker att en seger i nya arenan va något man kunde kräva.
Kommentera

« · 587740 · »