Leksands IF

26751 inlägg · 1367 ämnen

Grattis

306829 · » Till forumet

Sv: Grattis
MAStermind: Tur att matcherna är så tätt, får hoppas att Mif får sota för detta i kväll.

Såg förresten att Lärking erkänt att han gjorde fel vid tekningen före kvitteringsmålet. Tydligen tänkte linjemannen ha nedsläppet i mittzonen men Lärking gick in och ändrade det. *suck*

Fast hade Jensa gjort mål i öppen kasse så hade de kunnat ha det nedsläppet på mållinjen och det inte spelat någon roll...

Se länk.
Kommentera

MAStermind: Minns Timrå-Leksand i kvalserien år 2002.. 1-4 blev till 5-4.. samma genomklappning den gången. Märkligt att sånt händer på den här nivån ändå. Man tycker det ska vara enkelt att slå sarg ut och bevaka, men det kommer såklart in väldigt mycket psykologi såna gånger.. normalt sett stabila spelare tänker fel och fattar helt fel beslut.. som Nielsen igår..?
Kommentera

Fy f-n för sådana förluster.
Man kan ju omöjligt komma närmare en seger i Scandinavium än vad vi var igår. Helt j-la sjukt egentligen. Som om Gud lade alla sina benknotor till fingrar med i spelet.

Som leksing kan man ju nästan bara gråta. Har upplevt en handfull upphämtningar från motståndarnas sida, men ingen som igår förstås.

Innan hade man varit stornöjd med en poäng. Nu känns det som skit.
4-0 med mindre än fem minuter kvar skall ju naturligtvis vara tre poäng och seger.

Men sista fem gjorde vi, som Uffe Skoglund sade, alla tänkbara fel på en och samma gång. Klockrent missade tekningar i försvarszon, stirrigt försvarsspel och tappade markeringar m.m.

Usch...om några veckor är man kanske nöjd med en pinne.
Nu känns det bara som skit... :(
Kommentera

nyz: Ja man försöker alltid hitta det positiva för att gå vidare :) Men det är nästan skandal att leda med 4-0 med 5 minutrer kvar och sen tappa hela matchen. Trodde inte det var sant när Kahnberg dundrade in 4-4 med 1/10 sekund kvar... Jens Nielsen får väl ta på sej en dle av förlusten då han hade öppet mål men drog till med ett slagskott och missade... :)
Kommentera

DIForever: Grattis känns i detta läge j**ligt fel...

Håller dock med om att man inte förtjänar att vinna ens på straffar om man tappar på det sätt laget nu gjorde - bedrövligt!

Det positiva är dock att man som första lag i år tar poäng i Scandinavium - en klen tröst efter att man (liksom laget?) börjat glädjas åt segern med 15 minuter av sista spelade.

Fast i sanningens namn är det just nu en ytterst klen tröst... om någon...
Kommentera

Vad ska man säga? Årets upphämtning och årets genomklappning i samma match... jag tycker synd om er Leksandssupportrar. Bra att Frölunda vann på straffar, om man klappar ihop så som Leksand gjorde så förtjänar man inte en seger.
Kommentera

danoj: hehe, den vändningen var det väl ingen som trodde på...
Kommentera

Dragan 2k: Hmm. Så var man lite för snabb igen... Synd bara att PPV skiten inte fungerade....Nu väntar mi med spänning på slutresultatet i matchen...
Kommentera

Jag tar tillbaka föregående inlägg!! :))))
Kommentera

danoj: Inte tar man väl igen 4 mål på en period när man inte gjort några överhuvudtaget i kväll. Visst smärre mirakel kan inträffa men ikväll sker det nog inte. Grattis i förskott Leksingar.

En synnerligen välförtjänt seger....
Kommentera

danoj:

Ger du upp efter 2 perioder...

Jag är inte orolig men får frölunda ett snabbt mål så kan det bli spännande
Kommentera

Grattis
Grattis till segern säger jag redan nu, ni vann VÄLFÖRTJÄNT, inget snack.
Kommer att maila Frölundas kansli imorgon och kräva att dom ersätter dom pengarna jag lagt ut för att se matchen via PPV.
Återigen, grattis.
Kommentera

306829 · »