mm men som sagt jag har en viss förhoppning om att de skall fixa detta.. Det är ju trots allt a8 p kvar att spela om och Skellefteå har ju vikt ner sig tidigare så :-)
mattias - 74: Ingen aning faktiskt. Men att Malmoe och Skellefteå har styrkan att klara etablisemanget råder ingen tvekan om. Dessutom Leksand. Fjärde laget då (om vi räknar bort SSK)? Rööögle kanske? Där verkar det finnas krafter.
250kg kärlek: Ja det är rätt märkligt att man på några år förstört så mycket. En spelarinvasion och spelarflykt utan dess like. Hur var det, var det tre hela laguppställnigar på fem år. Inte undra på att det inte finns någon stomme i laget. Nu när vi har nytt på viktiga ledande positioner och förhoppningsvis kan hitta en bra tränare (Wikegård). Då kanske vi kan bygga upp något som kan etablera sig i eliten.
norrland: Allt annat än ett år måste vara en kraftig missberäkning (även om årets debacle inte kan ses som en beräkning). Ett år i allsvenskan för att ta sig upp direkt måste vara föreningens mål annars är det märkligt. Att byta ut en del inventarier skulle ha gjorts redan för några år sedan. Men när det nu görs så är jag övertygad om att Leksand kommer tillbaka, bättre rustad än på mycket länge.
Det som förvånar är att föreningen inte såg detta i ett mycket tidigare stadium.
250kg kärlek: Kan inte annat än hålla med dig. För att vi ska klara oss kvar krävs någon typ av under.
Ja nog lider man just, säger man något annat så man inte en Leksands supporter.
Det blir nog ett eller två år i AS. Hoppas att det blir lite ordning i föreningen och en stabil kärna i laget. Då är vi snart uppe i ES igen hoppas jag.
norrland: Jag är övertygad om att ni supportrar lider alla helvetes kval i rådande situation. Jag skulle inte vilja byta med er och vill absolut inte strö mer salt i såren. Dock ser jag Leksand som ett lag helt utan självförtroende som knappast kommer att fixa nytt kontrakt. Ni måste antagligen göra det igen, spela i superallsvenskan för att på nytt komma tillbaka till elitserien. Något annat skulle förvåna mig.
250kg kärlek: Jag hoppas att dom gör ett bättre jobb på isen med fem man än om alla fem är i båset och trängs.
Skulle vara skönt om dom fick med sig en trea hem i morgon. Men jag är ytterst tveksam till att det går hela vägen, men som sagt, hoppet överger ju aldrig själen.
Fast jag ser gärna att SAIK går upp på MIF eller SSKs bekostnad. Eller så spelar det inte någon roll, bara LIF inte åker ur.
norrland: Kanske är det spelarnas tur att göra som fansen gjorde - att helt enkelt stå kvar i båset efter att signalen gått. Å andra sidan kanske inte det är så mycket sämre än att ha spelarna på sen ;o)
Nåja, för pörsken, samla ihop laget och visa att ni tilhör elitserien. Helst på Skellefteås bekostnad.
mm men som sagt jag har en viss förhoppning om att de skall fixa detta.. Det är ju trots allt a8 p kvar att spela om och Skellefteå har ju vikt ner sig tidigare så :-)