Leksands IF

26765 inlägg · 1367 ämnen

Jubileumsturneringen

« · 571964 · » Till forumet

Sv: Jubileumsturneringen
Db_04:
Leksand-Brynäs 0-0 efter 1:a peroden-
Kommentera

Dino: Inte mot mora men han var bra mot Lukko
Kommentera

Db_04: Har Lotvonen imponerat på dig? Hmm....
Kommentera

Leksand4Life: Han var ju livrädd när han mötte de stora grabbarna.....
Kommentera

Leksand4Life: Har var relativt osynlig mot mora. Drog på sig nån onödig utvisning, men uträttade egentligen inget rent spelmässigt - iofs var han varken bättre eller sämre än resten av laget.
Kommentera

nyz: Måste fråga hur har jimmi ericsson varit? det verkar inte som att det har släppt för honom än... eller?
Kommentera

Anders i Budum: onödigt inlägg...
Kommentera

87bth01: Bra inlägg!
Kommentera

Om man ser till matchen i går så vill jag påstå att de såg bättre ut än mot Mora iaf.

Dom spelarna som imponerat på mig under denna cup trots dåliga spelet.
Är Oscar Steen, Jan Srdinko , Patrik Wallenberg & Kimmo Lotvonen (Lukkomatchen )

Satt brevid Christer Olsson & Örjan Lindmark mot mora kan lova att ja inte hört så många svordommar under en hockeymatch tidigare :)
Kommentera

Tor:

De kanske "spyr ur sej en massa skit" för att skapa en debatt. Som sagts tidigare så skulle HS bli väldigt tråkigt om alla tyckte lika och ingen vågade sticka ut. Du skriver att de ska hålla sig till sin egen gästbok, varför då undrar jag? Sen undrar jag varför du envisas med att skriva "wor@" när de heter Mora.
Kommentera

maki:
Vad jag menade är att dom tidigare träningsmatcherna har sett mycket bättre ut än matchen mot wor@, och att nyförvärven varit framträdande i dom matcherna. wor@ vill naturligtvis vinna sin hammacup och har sett till att lägga upp sin träningen efter det!
Sen kan det hända att man blir onödigt förbannad när woring@r spyr ur sej en massa skit.
Kommentera

Tor: är du säker på att det ligger till så?

Själv tror jag inte så mycket på träningsmatcher. Visst, de ger en fingervisning, men det är väldigt mycket upp och ner. Lagen har trots allt bara varit på is någon månad, så man har inte jämnheten i sig. Mora har haft ett par bra dagar, Leksand mindre bra. Punkt slut, Mora har varit bättre, bara att inse.

Sen, Anders i Budum, att börja skylle p Masken helt plötsligt, förstår jag inte.

Wallenberg gjorde ända målet igår, 3 av 4 mål i Mora cupen har gjorts av nyförvärv...Och man ska nog inte döma efter träningsmatcher.Själkv är jag nöjd HITILLS med värvningarna, tycker LIF ser mycket starkare ut än Mora, men vi får se!!
Kommentera

Anders i Budum:
Va fan snackar du om!! Enda anlednngen till att wor@ vunnit sina matcher är att dom toppat sin träning till denna turnering medans både bif och Leksand är nertränade! wor@ vann inte för dom är ett bättre lag med bättre spelare än Leksand. När Leksand inte är nertränade och spelar som man gjort i tidigare matcher kommer wor@ att åka på pisk efter toner till en riktig daladans!!
Förresten finns det en avdelning för wor@iter på hockeysnack. Håll er där!!
Kommentera

zeb: Jag kan inte fatta hur Masken kan ha så fruktansvärt dålig koll på vilka spelare som är bra eller dåliga, när han var en så bra spelare när han var aktiv. Han är ju helt offside när det gäller värvningar!
Kommentera

fogden:

"Det känns extra att få stryk av Mora, men det var nog det bästa som kunde hända!"

Nej, det tycker du nog inte.

"Jag kan nästan garantera att LIF vinner nästa drabbning,endast för att de fick stryk igår,jag ser det som att vi fick 3 poäng gratis i serien!"

Så låter det ju inför varje match mot Mora.

"Förmodligen hade Leksand lättat lite på träningen till Mästarcupen, men nu är de i botten igen."

Du vill tro att det ska vara så. Kanske Mora är ett bättre hockeylag?

"Vi krossar dom i vår nya arena"

Så låter det ju inför varje match mot Mora.
Kommentera

Leksand4Life: Hej
Visst är det skoj med träningsmatcher mot Mora,vinst eller förlust?
Det känns extra att få stryk av Mora, men det var nog det bästa som kunde hända!
Tro ni Lif är motiverade till nästa match som då gäller tre poäng?
Jag kan nästan garantera att LIF vinner nästa drabbning,endast för att de fick stryk igår,jag ser det som att vi fick 3 poäng gratis i serien!
För övrigt säger inte sådana här matcher speciellt mycket, det beror så mycket på var man befinner sig träningsmässigt,ni som har haft riktig träningsvärk vet väl att det är omöjligt att prestera max om man är nerkörd.
Förmodligen hade Leksand lättat lite på träningen till Mästarcupen, men nu är de i botten igen.
Det är 7-8 omgångar in i serien som toppen ska komma,hoppas de fixar lite bra resultat i alla fall.
Vi krossar dom i vår nya arena
Fogden
Kommentera

zeb: Är lite besviken själv... Men det är lungt vi kommer igen starkare än någonsin till es
Kommentera

Anders i Budum: ush vad leksand är dåliga bedrövligt!!!!!!!!!!1
Kommentera

Leksand4Life: Precis!
Kommentera

Metal Guru: Vi har vunnit tuneringen nu va?
Kommentera

mediakuben:
Härligt, Stigsson!
Kommentera

nyz: Highlights från cupen finns på länken.
Kommentera

Leksand4Life: Har kommit fram till en bra sak med matchen igår, nämligen följande; det är riktigt bra att alla utlänningar får ett begrepp om vad ett daladerby innebär! Och då menar jag stämningen på läktaren såväl som på isen... det är mycket känslor som svallar!

Det är nog också det enda, tyvärr!
Kommentera

Db_04: övertid...
Kommentera

Leksand4Life: backlund står 1-1 efter 2 perioder....ganska dålig match.....wallenberg målskytt för lif
Kommentera

Dino: står backlund idag?
Kommentera

Slitwargen: nilsson sa själv idag att watt va starkare... men spela roll! vem bryr sig om men som slog ner vem?

man räknar inte fighter utan mål. så det spelar ju ingen som helst roll vem som slog ner vem. och hur han gjorde det, hur myckte övertag den ena hade.
Kommentera

Ja, det var säkert väldigt svårt för Watt att vinna matchen mot Nilsson med ett 10-tal kilon mer och utan handskar...
Kommentera

1- 0 i derbyn.....
Kommentera

Diaz: Det finns inga träningsmatcher mot LIF......
Kommentera

Leksand4Life: Det enda som finns att tillgå är Swehockey (se länk)
Kommentera

nyz: BTW är det någon som vet om man kan följa dagens match? isåfall vart? tex: radio kanal
Kommentera

Anders i Budum: spelet kanske? lite fin lir
Kommentera

nyz: Vad var det då du saknade som varså dåligt utan er vinst?
Kommentera

Anders i Budum: om du tycker att mora var så oerhört bra, så håll tillgodo! Jag anser att matchen var bedrövligt dålig från båda håll. Hade Leksand vunnit hade det inte ändrat nåt.

Dålig, sämre, sämst... hoppas verkligen på det sistnämnda och att framtidens bataljer har mer att ge!
Kommentera

mattias - 74: Duba spelade upp sig helt klart.
Kommentera

nyz: ..säger nyz och är fruktansvärt besviken att ännu en gång blivit utspelad i Smidjegrav Entertainment Center...
Kommentera

mattias - 74: Jag skulle vilja påstå att bröderna Steen var dom piggaste. Piggare än Ollas.
Kommentera

zeb:

Om Leksand har spelat mer tuffa matcher så kommer mjälksyran till slut ;)

Igår var det bara Ollas och Wallenberg som såg pigg ut på rören!
Kommentera

mattias - 74: Tempo i kroppen ,Lif måste väl ha tempo i kroppen som har spelat fler matcher, vist man ska väl inte slå ihjäl varan, det kan bli skador
Kommentera

Dino: Nästa gång du går på hockey kan du väl försöka se på det som händer på isen... inte bara på den lågupplösta bilden på mediakuben som hänger farligt nära isen.
Kommentera

zeb:

Varför skall man slå varandra sönde roch samman när man kan krams ist :)

Dessutom hade väl mora ett bättre tempo o kroppen och då brukar Leksand förlora närkamperna
Kommentera

Db_04: Ja du Db Jag tyckte lif såg väldigt klena ut i närkampsspelet,måste nog träna lite bättre annars blir det problem, sen visade det sig att när man vinner mycket tror man att man är bättre än man är. Och fajten Watt-nilsson det var väl ingen fajt domarna bröt alldeles för tidigt inget blod ingenting
Kommentera

Diaz:

starta nu ingen pajkastning för då får jag bara arbete att göra ;)
Kommentera

men snälla Diaz:
ska vi dra upp allt som du säger också?
hahahahahhaha!
Kommentera

var det inte alla mora människor som innan mora cupen sa att förssongen inte spelade ett dugg roll....för att man håller på testar massa nya spelare...hahahahahhaha! sen när elitserien sätter igång så märker vi vilket lag som härskar över dalarna =)
Kommentera

Stigsson:

duba visade sig vara mänsklig också, 3 puckari en period men i sitsta visade han att han är en bra målis ;)
Kommentera

Db_04: Watt - Nilsson fighten, där var det ju bara en som slogs.....Svårt att vinna då? Imponerande av Watt att slå på en som ligger ner och inte slåss tillbaka.....?
Kommentera

Dino:

wallenberg hörde väl till en av de bästa i Leksand igår. vad beträffat lotvonen så kan han bättre han gjorde 4 mål i mnästacupen samt att enligt en finsk journalist på plats i mora igår så trodde han att Leksand har gjort ett rikgit fynd ;) alla har dåliga dagar.

eran lättländare släppte in Leksand i matchen, så det så
Kommentera

nyz: Jag såg inget av detta hjärnsläpp! Förklara dig!
Kommentera

« · 571964 · »