mattias - 74: i en kvalserie gäller det att få en bra start, om ett elitserielag får det så kan de köra över alla lag. Det gäller att vinna de viktiga matcherna i början...Men jag tror också att vi fixar detta! Curre börjar ju redan nu förbereda oss för kvalet, så det känns bra!
Jag tycker att SAIK och MIF inte ser spec farliga ut...men, allt kan hända i en kvalserie...usch, fan...måste genomlida detta en gång till. hoppas det är sista på vääldigt länge :P
Startar en tråd om Leksands obligatoriska slutspel :)
Sportexpressen analyserar Kvalserien och Patrik Ross tror på Leksand och SSK medans kommentatorn tror på 2 nya Es lag.
Ross motivering: Mer tempo bättre spelare på alla positioner. Så rätt så. Kommentatorns motivering: Leksand och SSK är så dåliga. Bara 1 bortavinst för Leksand på 40 matcher ?? Hallå visst är det 2 :)
ES lagen möter ju varandra i första omgången och sedan får ett av ES lagen en svår bortamatch mor antingen MIF eller SAIK så 1 av ES lagen kommer spela med kniven på Strupen. Man kan ju hoppas att det är Leksand som börjar hemma.. Usch var jag mår dåligt när jag tänker på detta..
Men Leksand fixar detta lätt... Kvalserien alltså!
Flipp
13 röster (19.7%)
Flopp
25 röster (37.9%)
vart är Åsa då??
28 röster (42.4%)