Leksand har ett bra J 20 lag tycker jag ! Utslagna nu i SM slutspelet meot LHC
Mest föredettingar vet jag inte. Dock thar detta årets lag känts som det laget som skulle ha haft störst chans på att nå ES men nu är det lååååång uppförsbacke. När vi gick opp sist hade vi ryder och Bouliion i laget samt Hedberg i mål, kanske skall till nån i den klassen för att det skall bli nytt avancemang!
Den spelare som kostat Leksand mest pengar under dom här åren kan jag tänka mig är Jiri Bicek och Anttin Jussi Niemi, kan ju hya fel där, jag överlåter frågan till ALI :)
mattias - 74: "LEKSANDS STJÄRNPARAD Spelare för miljoner men kvalfiasko varje gång Kvalserien 2006 Placering:5 Jiri Bicek Tjeckien, Jaroslav Kalla Tjeckien, Kimmo Lotvonen Finland, Jan Srdinko Tjeckien, Ladislav Benyasek Tjeckien, Pvael Trnka Tjeckien, Jarrod Skalde Kanada, Tomas Duba Tjeckien, Yan Golubovsky Ryssland, Jukka Tillikainen Finland, Mike Watt Kanada, Jan Nemecek Tjeckien
Kvalserien 2007 Placering:5 Niko Mikkola Finland, Roman Vopat Tjeckien, Pasi Saarela Finland, Martin Bartek Slovakien, Ilkka Vaarasuo Finland, Joni Puurula Finland, Mike Siklenka Kanada,
Kvalserien 2008 Placering: 5 Ric Jackman Kanada, Juha Lind Finland, Ed Belfour Kanada, Michal Grosek Tjeckien, Roman Vopat Tjeckien, Libor Prochazka Tjeckien, Tomi Pettinen Finland, Mike Ayers USA, Robert Petrovicky Slovakien
Kvalserien 2009 Placering: 6? Pelle Prestberg Sverige, Eric Johansson Sve/Kan, Jere Myllyniemi Finland, Kevin Doell Kanada, Mathias Johansson Sverige, Antti-Jussi Niemi Finland, Robert Petrovicky Slovakien"
Stjärnparad? Mest föredettingar och en bunt okända utlänningar. Att inte Leksand satsar på en bra målvakt till att börja med är ett skämt. Och varför inte satsa på en bra tränare? Har förresten Leksand någon juniorverksamhet?
Man mår som leksing illa när man läser senaste årens kvalseriefacit samt spelarna Leksand haft. HUA ! Inlägget är taget från ett annat forum men jag måste bara visa dom Leksingar som glömt hur mycket " stjärnspelare " vi haft och vad det kostat oss ekonomiskt.
LEKSANDS STJÄRNPARAD Spelare för miljoner men kvalfiasko varje gång Kvalserien 2006 Placering:5 Jiri Bicek Tjeckien, Jaroslav Kalla Tjeckien, Kimmo Lotvonen Finland, Jan Srdinko Tjeckien, Ladislav Benyasek Tjeckien, Pvael Trnka Tjeckien, Jarrod Skalde Kanada, Tomas Duba Tjeckien, Yan Golubovsky Ryssland, Jukka Tillikainen Finland, Mike Watt Kanada, Jan Nemecek Tjeckien
Kvalserien 2007 Placering:5 Niko Mikkola Finland, Roman Vopat Tjeckien, Pasi Saarela Finland, Martin Bartek Slovakien, Ilkka Vaarasuo Finland, Joni Puurula Finland, Mike Siklenka Kanada,
Kvalserien 2008 Placering: 5 Ric Jackman Kanada, Juha Lind Finland, Ed Belfour Kanada, Michal Grosek Tjeckien, Roman Vopat Tjeckien, Libor Prochazka Tjeckien, Tomi Pettinen Finland, Mike Ayers USA, Robert Petrovicky Slovakien
Kvalserien 2009 Placering: 6? Pelle Prestberg Sverige, Eric Johansson Sve/Kan, Jere Myllyniemi Finland, Kevin Doell Kanada, Mathias Johansson Sverige, Antti-Jussi Niemi Finland, Robert Petrovicky Slovakien
mattias - 74: Jag tycker verkligen inte att Leksand kunde mäta sig med SSK igår. Att de kan mäta sig med elitserielagen spelmässigt fattar jag inte vart du har fått från. Tämligen utspelade på hemmaplan i åtminstånde två perioder. SSK är dessutom elitserielaget som var helt avsågat länge i elitserien och de hade ganska lätt för Leksand borta....Ta av dig Leksandsgasögonen.
mattias - 74: Har hållit på Frölunda sen jag var liten. Men eftersom Mormor å Morfar är från Avesta så blev det så att ma höll lite på Leksand oxå. Var ju tvungen att hålla på nåt lag i den lägre divisionen oxå. ;)
Synd på förlust igår. Bara krossa Rögle nästa match det istället!
mattias - 74: Tar Leksand klivet upp i Elitserien nu ska jag lägga upp en bild på mig själv i Leksandskeps. =) Iofs är väl bilden 14år gammel men endå. :)
Projta: Det blir nog flopp för Leksand som vanligt. Känns som att skillnaden mellan eliten och allsvenskan är större än på många år. Dessutom har Leksand varken målvakt eller försvar som håller. Offensivt hyffat men Rögle och SSK behöver knappast vara oroliga.
" Jag tror vi förlorar mot en del lag " Matchen på fredag blir den viktigaste i kvalserien anser jag, vinst är ett måste ananrs är det uppförsbacke direkt.
jo, men så är det. och för mej är det helt logiskt. kvalserien är en serie där varje match kan påverka utgången något så enormt. och publiken vill ha spänning.
leksand har alltid mycket folk på sina matcher så att ni säljer slut förvånar ingenting. AIK, vet inte så mycket om deras publiksnitt i år, men det är supportrar som längtat efter detta ända sedan dom åkte ur, så dom fyller hovet i 5 matcher. ssk och rögle vet vi har hög publikkapacitet sedan tidigare, och oavsett om det blir Växjö eller almtuna så blir det hockeyfeber i dom hålorna, för det är ju första gången deras lag når så långt.
i kvartsfinalerna är det bäst av sju, och det är inte allt för ofta det skräller där.
enda skrällchansen jag kan se i årets kvartsfinaler är väll Luleå, som mycket väl kan knäcka Frölunda. men sedan är det stopp. Färjestad - Hv71 spelar SM-Final.
Leksand har som jag ser det en PP uppställning som håller Es klass. Powerplay blir viktigt med Huokko och Prestberg som skyttar samt petrovicky och Challe som speluppläggare. AIK kommer sälja sig dyrt på hovet. Finns ingen arena som slår ett fullsatt hovet i stämning. Tror på den jämnaste kvalserie nånsin.
Ja lägg till honom också då.