Leksands IF

26766 inlägg · 1367 ämnen

Kvalserien

« · 1255425 · » Till forumet

Sv: Kvalserien

Projta:

Nej det är inte klart. Vinner Rögle mot Almtuna är vi fortfarande 1 poäng efter. Sedan har Rögle SSK hemma i sista omgången så vi måste förlita oss på att Rögle tappar minst 1 eller kanske 2 poäng till. Att LIF trar 6 poäng på sina 2 sista matcher ser jag som en självklarhet.

Kommentera

mattias - 74: Känns som vi är riktigt är med nu, trotts att jag gav upp..
Vinst mot Växjö så äre klart ;)
Kommentera

Metal Guru:

2 - 0 till AIK och 1 - 0 till Leksand nu efter halva 1:a.... BLÅS AV :)

Kommentera

Stigsson:
Det är väl ändå bara kaffepengar vi talar om?

Och de som givit honom utbildning från början borde också få pengar. Nu vet jag inte när han gick från Norrtälje till Jurgårn, men rimligen borde dessa klubbar också få 'utbildningsbidrag'.
Jag gillar fotbollens system, och fattar inte hur vi accepterar att bli uppskörtade av jänkarna år ut och år in.

"ja ja, nu har vi ett avtal i varje fall."

While at it, kan nån förklara för mig vad det är som är bra med den Årliga Draften? Sett från ett Svenskt perspektiv, alltså.

Kommentera

mattias - 74: Ja, jag får medhåll från flera håll nu och om det är fyra år som gäller och inte tre som jag trodde så ska som sagt L har 3/4 och B 1/4, Djurgården ska fortafarande inte få en spänn.
Kommentera

Stigsson: Jag har starkt för mig att det var fyra säsonger som gällde tidigare. Med det systemet borde Leksand få 1,2 Mkr och Brynäs 0,4 Mkr.
Kommentera

Stigsson:

Den här gången litar jag på vad som står i AB :)

Kommentera

mattias - 74: Jaha, då är det kanske nytt system nu då eller så är den skrivande från kvällstidningen dåligt påläst.
Kommentera

Stigsson:

I artikeln står det att det är Leksand Brynäs och Djurgården som får dela på 1,6 mille.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Vad menar du med tre klubbar? Är det inte dom tre senaste säsongerna som är avgörande och i sådant fall får L 2/3 av pengarna? Är avtalet annorlunda skrivet nu, jag trodde att det var så det funkade förrut?
Kommentera

1,6 miljoner fördelat över 3 klubbar gör att Leksand får lite mer än 500 000? Undrar vad man gör för dom pengarna ? Värvar molin? .-)
Kommentera

mattias - 74:

:0D
Kommentera

mikenomad:
SSK hade väl lite motivation då att komma in i Kvalserien med positiva känslor.

KS är en kul serie att följa!

Kommentera

Alisandali: Du, räkna inte bort SSK i det fallet! Som tikare vet jag vad de kan åstakomma utan motivation...minns deras insatser mot Modo och Luleå sista omgångarna av ES, de såg till att vi fick åtminstone smaka lite på slutspelet. :-)
Kommentera

Db_04:

SSK har troligvis inget att spela för i matchen mot Rögle , då dom redan är klara för ES . Och ett motiverat lag slår oftas (nästan alltid) ett omotiverat lag , jag tror inte att vi får någon hjälp av SSK i den matchen .

Kommentera

Db_04:

Ja chansen finns helt klart men den är liten.

Kommentera

mattias - 74: Bara att hejja på gnaget nästa match! Rögle har dessutom SSK kvar att möta...
Kommentera

Alisandali:

Nu måste Leksand förlita sig på att Rögle förlorar minst 1 match, frågan är om man gör det?

Kommentera

mikenomad: Nja , läget blev väl tre mål sämre än det var igår mot Rögle , och det är väl fortfarande dom som ligger tvåa och inte AIK .
Kommentera

mattias - 74: Grattis! :-) Nu har ni häng...
Kommentera

Alisandali:

Jag är lite mer optimistisk även om jag som sagt tror det blir svårt att ta den 2:a platsen bakom SSK. rögle skall möta Växjö imorgon, ett växjö som tog poäng av SSK igår. Kan Lakers ta 3 poäng imorgon samtidigt som Leksand slår AIK efter ordinarie matchtid är vi dlead 2:a. Så att det är kört håller jag inte med om dock är det mycket tur som krävs.

Kommande omgångar.

4/4   Södertälje  - Almtuna           
      AIK         - Leksand           
      Växjö       - Rögle             

6/4   Almtuna     - Växjö             
      Rögle       - AIK               
      Leksand     - Södertälje        

8/4   Almtuna     - Rögle             
      Växjö       - Leksand           
      Södertälje  - AIK          

Chansen finns för avancemang   

Kommentera

mattias - 74:

Ja , för vi MÅSTE vinna varje match som är kvar och ändå så ligger troligtvis Rögle tre poäng före . För om vi kan vinna varje av dom matcher som återstår , så är nog risken (chansen) att Rögle gör det också .

Rögle har till och med råd att förlora en match i sudden eller på straffar och ÄNDÅ ligga en poäng före oss . Så ja , jag är nästan helt övertygad om att vi lirar i AS nästa år igen .

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Alisandali:

det var inte matte jag räknade utan jag sa vad jag tror räcker för avancemang, det må hända att ja hade räknat dåligt men 2 poäng idag hade inte ens du räknat med. Tror du fortfarande vi spelar i allsvenskan? Jag är inte så säker längre även om det fortfarande talar mot oss..

Kommentera

mattias - 74:Tar vi EN poäng idag , så är vi FEM poäng efter Rögle och det är väl Rögle vi ska komma före för att gå upp .Men du och mattematik är ju ingen strålande kombination .
Kommentera

Alisandali:

Ja för det är inte säkert att vi spelar i allsvenskan trots att vi tar en poäng idag. Sluta va så negativ. Chansen finns och tar Leksand poäng idag och slår AIK på söndag så finns chansen.

Kommentera

250kg kärlek:

Haha! Ser att jag formulerade mig rätt dåligt!!

Men jag antar att du fattar vad jag menade ändå, dom har bara de vanliga, fria kanalerna...

Ingen parabol med andra ord, men bredband.

Så min fråga kvarstår, går matchen att se via nätet?

Kommentera

Gidde:
Hade de bott i Holland hade de haft kanaler utanför knuten.
Kommentera

Gidde: Varför har dom TV då?
Kommentera

mattias - 74:

Kan man se matchen via nätet idag? Är hos svärföräldrarna och dom har inte några kanaler på TVn....

Kommentera

mattias - 74:Nöjd med EN poäng ??? Kan vi ha nytta av den i nästa års Allsvenska ???
Kommentera

Törs man hoppas på en skräll i Ängelhom i eftermiddag samtidigt som AIK förlorar.. Ja det törs man men sannolikheten är inte så stor.. Tar Leksand poäng är jag nöjd..

Kommentera

arnio: döm e nog nöjda o mätta så länge degen rullar in på kontot..P.N såg skapligt nöjd ut
Kommentera

HillBiliRedNeck:" och där bredvid mej i automaten intill satt en viss P.Nordström och väntade in sin tacotallrik."

När är det dax att fokusera på kosthållning för hockeyspelare? För att inte snacka om alkoholen som borde vara totalt bannad för elitidrottsmän men de festar och äter skräpmat titt som tätt de där hockeylirarna. Anlita Gunde som kostrådgivare så ska ni se att gubbarna kommer i form, han skulle kunna ha hand om försäsongsträningen också..
Kommentera

mattias - 74: Nää..en affärsman bara..han e nöjd så Ejendals näms i media
Kommentera

Alisandali: Ok...visst ..jag tar i en aning..men det är enbart för mitt intresse för Leksand..jag e Tikare..men tycker det e synd om Lif som ska behöva ha ett sånt dravel i sin styrelse..och det står jag för...radera om du vill du..
Kommentera

HillBiliRedNeck:Jag rekomenderar dig i att inte använda ord som sopor , skithögar och slipsbög om du vill ha kvar dina skrivna alster i våran gästbok . Nu så låter jag dina inlägg vara kvar , men nästa gång det sker så raderar jag dom omedelbart .
Kommentera

HillBiliRedNeck:

Nej gubben kan inte ett förbannade dugg om hockey.

Kommentera

mattias - 74: OK...men skit samma...Ejendals verkar ju ha en stor påverkan i Lif...samma var det ju med Ed.B..den skithögen vill ju bara ha PR..sen hur det går för laget e väl skit samma..han får ju ut sitt namn i media skulle Ejendal satsa på junisar får hans företag inte samma PR liksom..
Kommentera

HillBiliRedNeck:

En korrigering är att Ejendal betalar pelles lön så att han har mjölkat Leksand på pengar stämmer ju inte..

Kommentera

mattias - 74: Nää det e sant det..finns det något samarbete mellan Lif och andra dalaklubbar egentligen? tror jag hört på radiodalarna att Borlänge var visst nån farmarklubb..men att det var lite skört på tråden där..? det var väl en jävla tur att sopan Lundström fick gå allafall...Men nu sitter ju den fjanten i Svenska ishockey förbundet istället...snacka om en slipsbög och bara vill synas
Kommentera

HillBiliRedNeck:

Så länge man fortsätter och värva " mätta " spelare så är det nog inte nån chans att dom går opp.. Nästa år vill jag att dom kickar alla över 30 och satsar på 2 . 3 år på att ta sig upp.

Kommentera

mattias - 74: Joo Prestberg är nog en reko kille ..det tror jag oxå..att inte Lif sätter upp ett 5 årsprojekt och satsar på unga talanger i Dalarna..det finns ju en grym potential i Klubben...sluta och handla in massa dökött..jag har bott här i byn i 3 år nu..och trott jag skulle få se ES hockey..men det blir väl då jag flyttar..ska flytta i år..så nästa år går nog Leksand upp ska du se :-)
Kommentera

mattias - 74: det är ju lite som så tror jag..att många avdankade spelare som inte får bättre kontrakt spelar gärna i Leksand pga att dom blir erbjuden skapliga pengar..jag tycker dom slösar bort sin kassa år ut och år in..för övrigt satt jag på Panpizza förra veckan..här i byn...och drog in en hundring medans pizzan skulle bli klar...och där bredvid mej i automaten intill satt en viss P.Nordström och väntade in sin tacotallrik..växlade några ord med karln..och han var glad över att ha vunnit 300 kr spelet...jag tänkte för mej själv..din snåla fan..*S* han har väl x antal millar redan på kontot..Men money rules...för övrigt så trodde han på Leksand sa han innan han gick nöjt iväg med sina 300 spänn..
Kommentera

HillBiliRedNeck:

Men man kan verkligen inte klandra Prestberg. Han är riktigt bra! Försöker hela tiden, gör mål, och täcker skott! Han har imponerat på mig men nackdelen är ju att han har kostat in i helvete med pengar.

Kommentera

HillBiliRedNeck:

Jag tycker som du.. Man vill inte veta vad dom lagt ut på dom 3 finnarna samt Lawson som skulle " frälsa " Leksand. Jag är less men som den sanna supporter jag är ger jag inte upp.

Kommentera

mattias - 74: jaa...förmodligen..tycker bara det är synd om Lifs supporters som inte får vara med i finrummet..Ni fans förtjänar det..jag bor faktiskt i Leksand så jag vet hur tugget går här i byn..Men...alltid ..Forza Timrå ..
Kommentera

mattias - 74: kan du inte gå in på Lifs kansli och trycka in i skallen på styrelsen..och få dom att fatta att det INTE går att värva gamlingar ..Leksand e ju fan pinsamt kassa det gäller..Jävligt synd då ni har en grym support..Vore jag Leksand support skulle jag bojkotta skiten...så får ledarna i Leksand säkert nåt att tänka på..Dom är väl nöjda ändå med 5-6 tusen i Ejendal på hemmamatcherna...då går liksom runt ändå på nåt vis!! och pampen Ejendal får ju PR på köpet..så var det ju med sopan Belfour..som skulle spika igen så stort sa han..det första han gjorde var att släppa in första skottet på sig från Sundsvalls hockey..va vare han kosta? 4 mille för 4 mån? *S*
Kommentera

HillBiliRedNeck:

Han känner väl att han har mer och ge i Elitserien.

Kommentera

mattias - 74: jasså? e han redan trött på Dalarna..jaja..han har väl mjölkat ur en slant ur den Leksenska kossan nu...
Kommentera

« · 1255425 · »