Metal Guru:
2 - 0 till AIK och 1 - 0 till Leksand nu efter halva 1:a.... BLÅS AV :)
Stigsson:
Det är väl ändå bara kaffepengar vi talar om?
Och de som givit honom utbildning från början borde också få pengar. Nu vet jag inte när han gick från Norrtälje till Jurgårn, men rimligen borde dessa klubbar också få 'utbildningsbidrag'.
Jag gillar fotbollens system, och fattar inte hur vi accepterar att bli uppskörtade av jänkarna år ut och år in.
"ja ja, nu har vi ett avtal i varje fall."
While at it, kan nån förklara för mig vad det är som är bra med den Årliga Draften? Sett från ett Svenskt perspektiv, alltså.
Stigsson:
I artikeln står det att det är Leksand Brynäs och Djurgården som får dela på 1,6 mille.
Redigerad kommentar
mikenomad:
SSK hade väl lite motivation då att komma in i Kvalserien med positiva känslor.
KS är en kul serie att följa!
Db_04:
SSK har troligvis inget att spela för i matchen mot Rögle , då dom redan är klara för ES . Och ett motiverat lag slår oftas (nästan alltid) ett omotiverat lag , jag tror inte att vi får någon hjälp av SSK i den matchen .
Alisandali:
Nu måste Leksand förlita sig på att Rögle förlorar minst 1 match, frågan är om man gör det?
Alisandali:
Jag är lite mer optimistisk även om jag som sagt tror det blir svårt att ta den 2:a platsen bakom SSK. rögle skall möta Växjö imorgon, ett växjö som tog poäng av SSK igår. Kan Lakers ta 3 poäng imorgon samtidigt som Leksand slår AIK efter ordinarie matchtid är vi dlead 2:a. Så att det är kört håller jag inte med om dock är det mycket tur som krävs.
Kommande omgångar.
4/4 Södertälje - Almtuna
AIK - Leksand
Växjö - Rögle
6/4 Almtuna - Växjö
Rögle - AIK
Leksand - Södertälje
8/4 Almtuna - Rögle
Växjö - Leksand
Södertälje - AIK
Chansen finns för avancemang
mattias - 74:
Ja , för vi MÅSTE vinna varje match som är kvar och ändå så ligger troligtvis Rögle tre poäng före . För om vi kan vinna varje av dom matcher som återstår , så är nog risken (chansen) att Rögle gör det också .
Rögle har till och med råd att förlora en match i sudden eller på straffar och ÄNDÅ ligga en poäng före oss . Så ja , jag är nästan helt övertygad om att vi lirar i AS nästa år igen .
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Alisandali:
det var inte matte jag räknade utan jag sa vad jag tror räcker för avancemang, det må hända att ja hade räknat dåligt men 2 poäng idag hade inte ens du räknat med. Tror du fortfarande vi spelar i allsvenskan? Jag är inte så säker längre även om det fortfarande talar mot oss..
Alisandali:
Ja för det är inte säkert att vi spelar i allsvenskan trots att vi tar en poäng idag. Sluta va så negativ. Chansen finns och tar Leksand poäng idag och slår AIK på söndag så finns chansen.
250kg kärlek:
Haha! Ser att jag formulerade mig rätt dåligt!!
Men jag antar att du fattar vad jag menade ändå, dom har bara de vanliga, fria kanalerna...
Ingen parabol med andra ord, men bredband.
Så min fråga kvarstår, går matchen att se via nätet?
mattias - 74:
Kan man se matchen via nätet idag? Är hos svärföräldrarna och dom har inte några kanaler på TVn....
Törs man hoppas på en skräll i Ängelhom i eftermiddag samtidigt som AIK förlorar.. Ja det törs man men sannolikheten är inte så stor.. Tar Leksand poäng är jag nöjd..
HillBiliRedNeck:
En korrigering är att Ejendal betalar pelles lön så att han har mjölkat Leksand på pengar stämmer ju inte..
HillBiliRedNeck:
Så länge man fortsätter och värva " mätta " spelare så är det nog inte nån chans att dom går opp.. Nästa år vill jag att dom kickar alla över 30 och satsar på 2 . 3 år på att ta sig upp.
HillBiliRedNeck:
Men man kan verkligen inte klandra Prestberg. Han är riktigt bra! Försöker hela tiden, gör mål, och täcker skott! Han har imponerat på mig men nackdelen är ju att han har kostat in i helvete med pengar.
HillBiliRedNeck:
Jag tycker som du.. Man vill inte veta vad dom lagt ut på dom 3 finnarna samt Lawson som skulle " frälsa " Leksand. Jag är less men som den sanna supporter jag är ger jag inte upp.
Projta:
Nej det är inte klart. Vinner Rögle mot Almtuna är vi fortfarande 1 poäng efter. Sedan har Rögle SSK hemma i sista omgången så vi måste förlita oss på att Rögle tappar minst 1 eller kanske 2 poäng till. Att LIF trar 6 poäng på sina 2 sista matcher ser jag som en självklarhet.