SSK var nöjda med en poäng. AIK ville ha två.
Växjö har inga kanadicker på söndag.
T T:
Nu skall jag se Lyxfällan. Grand Pierre visar kvaliteer.. Jävla sopa! 5 - 1!
Foreman:
det var en klok man som är leksing som sa till mig att Glöm Es laget har inte ambitoner att spela där. Dom nöjer sig med att vara ett topplag i AS.. Jag börjar faktikst tro att han får rätt. Personen har iof haft rätt många gånger förut men detta hoppades jag han skulle få ha fel på.
Projta:
4 - 0
Saviano.. Undrar om Lundström kan fixa så vi vinner matchen ändå :)
mattias - 74:
Lotvonen har kanske vaknat på fel sida:
12.55 | 2 min | LIF | 29. LOTVONEN, Kimmo | HOOK |
25.41 | 2 min | LIF | 29. LOTVONEN, Kimmo | HOOK |
29.48 | 2 min | LIF | 29. LOTVONEN, Kimmo | INTRF |
Projta:
3 - 0 till Lakers. Leksand gör sin sämsta insats i ks och står som statister på isen.
Projta:
Nu kör vi. Sändningen är lite si så där nu också men den kommer nog igång snart som den gjorde senast får vi hoppas..
WarhawK:
är rätt säker på att både Miffo och Asplöven (Haparanda) åkt på nitar pga ett sådant här förfarande tidigare.
Wayne Gresky:
Sur är jag inte jag är mest konfunderad hur man ena dagen kan spela med dom och i nästa match vila dom, det finns ju som sagt regler som skall följas. Självklart är det tråkigt att de spelar mot oss men Lakers Sportchef sa ju att anledningen till att de inte var med mot AIS var för att det var en betydelselös match. Jaså? Almtuna har precis saken i egna händer och har också chans att nå ES. Vinst idag mot rögle och mot Leksand i sista omgången samtidigt som Leksand förlorar idag så har dom chansen.
Wayne Gresky:
Som sagt jag borde inte bry mig men gör det ändå eftersom det är mitt lag det gäller :)
Wayne Gresky:
Ponera att Växjö varit med i kampen om ES-Plats! hade de då valt att ställa över dessa spelare?
Wayne Gresky:
Egentligen borde man inte bry sig men antingen spelar man eller så spelar man inte jag tycker man måste se över regeln. Jag anser att bästa laget alltid skall spela men att hålla på att hoppa fram och tillbaks så här verkar konstigt.
Att Lundström sitter i styrelsen och kanske kommer behandla detta ärende gör väl inte saken till nån fördel för Leksand då Jävsituation kan bli att diskutera.
Wayne Gresky:
Man kan ju faktikst konstatera att Lakers agerat osportsligt om man skall tolka den här regeln. Vet iof inte om det finns en särsklid regel för transtalanter :)
Kunde man inte spela mot Almtuna som är på nästan samma avstånd från Arlanda så borde dom inte kunna spela mot AIK på Hovet eller och absolut inte spela hemma mot Leksand? Klarare :-) ??
§ 5:12 STARKAST MÖJLIGA LAG
Förening är skyldig att i tävlingsmatch ställa upp med starkast möjliga lag och fullfölja tävlingen.
Förening som inte följer tävlingsbestämmelserna beträffande starkast möjliga lag ska anmälas till aktuellt
beslutsorgan enligt TB 9:6 som kan utdöma påföljd enligt TB 9.7 inklusive beslut om uteslutning. Föreningen kan
även bli skyldig att ersätta eventuella kostnader för andra lag i tävlingen.
Stigsson:
Såg att Lakers 3 transatlanter skall spela ändå kanske mot LIF ikväll men dom var inte med mot Almtuna i förrgår.. Konstigt , dom påstås vara i Danmark pga skatteskäl, Vad är det som säger att de inte köpt en flygbiljett i smyg och är kvar i Växjö? Varför spelar dom ikväll och inte i tisdags?
Jag begriper inte dom där skattereglerna.Hjälp nån snälla?
Stigsson:
Förstår att du tycker det men så kommer det inte bli.
Almtuna snor Rögle på poäng ikväll samtidigt som vi vinner i Växjö, sedan spelar vi hem ES platsen mot Almtuna på Söndag.. Svårare är det inte :-)