Leksands IF

26765 inlägg · 1367 ämnen

Kvalserien

« · 1255973 · » Till forumet

Sv: Kvalserien
mattias - 74: Lyxfällan , har dom ett repotage från Siljans södra strand ??
Kommentera

SSK var nöjda med en poäng. AIK ville ha två.
Växjö har inga kanadicker på söndag.

Kommentera

mattias - 74:

Lyxfällan?Skojaru?Det är ju Liverpool på tv nu!
Kommentera

mattias - 74: Kapitalförstörning på olika håll.
Kommentera

T T:

Nu skall jag se Lyxfällan. Grand Pierre visar kvaliteer.. Jävla sopa! 5 - 1!

Kommentera

T T:

Lotvonen har inte kommit av isen :)

Kommentera

mattias - 74: Har inte tredje kommit igång än? Varför är de så sena där?
Kommentera

mattias - 74:
Så vad grinar han för?Hans lag är ju i final!
Kommentera

Storhonken:

Jo det är han !

Kommentera

Projta:

Vad grinar du för?Är inte du Djurgårdare????
Kommentera

Wayne Gresky:

Nej Stig Helmer

Kommentera

Foreman:

det var en klok man som är leksing som sa till mig att Glöm Es laget har inte ambitoner att spela där. Dom nöjer sig med att vara ett topplag i AS.. Jag börjar faktikst tro att han får rätt. Personen har iof haft rätt många gånger förut men detta hoppades jag han skulle få ha fel på.

Kommentera

Projta: Fisken?
Kommentera

Foreman: Det är så sjukt.. som sagt bygga en hall för flera jävla miljoner gick bra, men att köpra spelar går inget vidare.
Som Rhodin ? vad fan har han gjort i kvalet?
mitt ord är att han inte hänger med man kan fan lika gärna slänga in Olsson som back
Kommentera

Projta: Har sett målen nu på viasat och det ligger något i det du säger.
Jocke är inte på topp, men övriga ser ju ut som stinsar.
Står och vinkar förbi motståndarna.
4-0 nu.
Skulle inte vilja bo i Leksand nu.
Undrar om spelarna vågar gå ut i morgon ?
Kanske har spelat på oddset ?
Kommentera

Projta:

4 - 0

Saviano.. Undrar om Lundström kan fixa så vi vinner matchen ändå :)

Kommentera

Foreman:

Jocke är inte alls bra idag..
men de är hela laget som är helt borta !
som jag sa vinner vi mot Växjö så går vi upp, men ja som vanligt
så klantar dom till sig som vanligt !
Kommentera

mattias - 74: Bytt är bytt, kom aldrig mer igen.     :)
Kommentera

Metal Guru:

Han hänger inte med, Snälla Granath vad är du!

Kommentera

mattias - 74:
Lotvonen har kanske vaknat på fel sida:

12.55 2 min LIF 29. LOTVONEN, Kimmo HOOK
25.41 2 min LIF 29. LOTVONEN, Kimmo HOOK
29.48 2 min LIF 29. LOTVONEN, Kimmo INTRF
Kommentera

Foreman:

Jocke skall ta 2:a annars är det inställningen det är fel på

Kommentera

Metal Guru: Va fan, Leksand skulle dit och hämta tre poäng enl. Oliver.
Det är ju två perioder kvar..
Kommentera

Metal Guru: 40 minuter kvar att rädda hedern !!!!!

Foreman
Kommentera

Foreman:
vad det är som händer?
kvalseriefrossa x3.

Kommentera

Projta: är det någon som kan tala om vad som händer ?
Är det Jocke som sviktar ?
Snacka om att förstöra för sig själv.

Foreman Brynäsare som vill ha upp leksand.
Kommentera

mattias - 74: Så sjukt dåligt !!!!!!
Kommentera

mattias - 74: Läge för time out?
Kommentera

Projta:

3 - 0 till Lakers. Leksand gör sin sämsta insats i ks och står som statister på isen.

Kommentera

Projta:

Nu kör vi. Sändningen är lite si så där nu också men den kommer nog igång snart som den gjorde senast får vi hoppas..

Kommentera

mattias - 74: Spelar hit och dit skit samma !
idag viner LIF med 4-2 Virta nätar idag
Kommentera

Metal Guru:
Ja det helt klart möjligt det , vet läst nått om dom funderade på göra det i media för nån säsong sedan .. men man har fullt upp följa massa annan sport så inte brytt mig om följa upp det .. AS är inte direkt nå prioriterat för mig och blir inte så mycket tid över för det heller
Kommentera

WarhawK:
är rätt säker på att både Miffo och Asplöven (Haparanda) åkt på nitar pga ett sådant här förfarande tidigare.

Kommentera

mattias - 74:
dock finns det ju 2 olika regler här och tycker båda borde ses över om detta är tillåtet , dels det med ställa upp med bästa laget på isen , detta borde ju anses som brott mot detta eftersom dom inte sjuka eller skadade men endå stog över matchen för dom inte skulle hinna få ut dom ur landet , hade nog inte blivit nått snack om alla 3 hade åkt på en släng av "magsjuka" och stannat hemma

sen det gällande artistare som inte borde tillåtas dom jobbar här ooch spela om inte bosatta eftersom detta är ett kryphål känns det som , det borde gälla dagar dom jobbar här i sverige oxå inte bara hur många man tillbringar här , vet miffona snackade om göra samma sak vid nå tillfälle tidigare men vet dock inte om dom genomförde det eller inte
Kommentera

Wayne Gresky:

Sur är jag inte jag är mest konfunderad hur man ena dagen kan spela med dom och i nästa match vila dom, det finns ju som sagt regler som skall följas. Självklart är det tråkigt att de spelar mot oss men Lakers Sportchef sa ju att anledningen till att de inte var med mot AIS var för att det var en betydelselös match. Jaså? Almtuna har precis saken i egna händer och har också chans att nå ES. Vinst idag mot rögle och mot Leksand i sista omgången samtidigt som Leksand förlorar idag så har dom chansen.

Kommentera

mattias - 74: Ja men är du mest sur över att de spelar idag eller att de inte spelade mot Almtuna?
Kommentera

Wayne Gresky:

Som sagt jag borde inte bry mig men gör det ändå eftersom det är mitt lag det gäller :)

Kommentera

mattias - 74: Topplag vilar ju småskadade och slitna spelare lite då och då. Det skulle inte förvåna mig om Leksand också gjort det i årets allsvenska. Vilka som kan spela och inte är hårfint. Man kan möjligtvis diskutera det faktum att Växjö inte skickade ut dem någon dag tidigare så att de har någon övernattning kvar. man kan även diskutera den larviga skattelagstifningen på området.

I nuläget när Växjö inte har något att spela för så skulle det vara absurt att betala några miljoner för att ställa upp med tre spelare i en för klubben betydelselös match.
Kommentera

Wayne Gresky:

Ponera att Växjö varit med i kampen om ES-Plats! hade de då valt att ställa över dessa spelare?

Kommentera

Wayne Gresky:

Egentligen borde man inte bry sig men antingen spelar man eller så spelar man inte jag tycker man måste se över regeln. Jag anser att bästa laget alltid skall spela men att hålla på att hoppa fram och tillbaks så här verkar konstigt. 

Att Lundström sitter i styrelsen och kanske kommer behandla detta ärende gör väl inte saken till nån fördel för Leksand då Jävsituation kan bli att diskutera.

Kommentera

mattias - 74: Den stora skillnaden är att matchen mot AIK börjar tre timmar tidigare.

Det känns som dock som om Leksand tjänar mer än man förlorar på det hela. Det är en enorm skillnad för Rögle att åka bort och möta ett Almtuna som fortfarande har chansen till elitserien och ett lag som är utslaget.
Kommentera

Wayne Gresky:

Man kan ju faktikst konstatera att Lakers agerat osportsligt om man skall tolka den här regeln. Vet iof inte om det finns en särsklid regel för transtalanter :)

Kunde man inte spela mot Almtuna som är på nästan samma avstånd från Arlanda så borde dom inte kunna spela mot AIK på Hovet eller och absolut inte spela hemma mot Leksand? Klarare :-)  ??

§ 5:12 STARKAST MÖJLIGA LAG
Förening är skyldig att i tävlingsmatch ställa upp med starkast möjliga lag och fullfölja tävlingen.
Förening som inte följer tävlingsbestämmelserna beträffande starkast möjliga lag ska anmälas till aktuellt
beslutsorgan enligt TB 9:6 som kan utdöma påföljd enligt TB 9.7 inklusive beslut om uteslutning. Föreningen kan
även bli skyldig att ersätta eventuella kostnader för andra lag i tävlingen.

Kommentera

mattias - 74: Det har i alla fall inget att göra med att dom är icke ESS medborgare eftersom Saviano räknas som Italienare.
Kommentera

Stigsson:

Såg att Lakers 3 transatlanter skall spela ändå kanske mot LIF ikväll men dom var inte med mot Almtuna i förrgår.. Konstigt , dom påstås vara i Danmark pga skatteskäl, Vad är det som säger att de inte köpt en flygbiljett i smyg och är kvar i Växjö? Varför spelar dom ikväll och inte i tisdags?

Jag begriper inte dom där skattereglerna.Hjälp nån snälla?

Kommentera

Stigsson:

Hehe ja det vore ju rätt snyggt xD
Kommentera

mattias - 74: Det är nu dom svåra matcherna kommer för er, när man "bara" ska hämta hem lätta poäng. ;-)
Kommentera

Stigsson:

Förstår att du tycker det men så kommer det inte bli.

Almtuna snor Rögle på poäng ikväll samtidigt som vi vinner i Växjö, sedan spelar vi hem ES platsen mot Almtuna på Söndag.. Svårare är det inte :-)

Kommentera

arnio: Roligast vore väl om Almtuna sprang om allihopa och tog platsen.
Kommentera

Projta: Jag tror att allt kan hända än så länge. I kvalserien så blir det oftast inte som man trott och Almtuna kan nog spela bort Leksand i sista minsann. Malmö har väl åkt på den niten mot ett avsågat Leksand tidigare?
Kommentera

mattias - 74:

Jag tror att LIF tar 6P i båda matcherna som är kvar !
Sedan har jag en kännsl av att AIK losar mot SSK, sedan
kommer Almtuna ta poäng mot Rögle..

Men får Rögle och AIK stryck imorn , samt att leksnd tar minst 2P
så tror jag vi säkrar kontraktet för ES . tror inte Almuta vinner i Ejendals
Kommentera

« · 1255973 · »