Steff: Absolut har ni det , men tyvärr så måste ni ju göra mål också . 1-0 matchen mot SSK gav ju inga poäng fast Pitkämäki troligtvis var planen bästa spelare .
mattias - 74: Jag tror då det blir Mora som får kvala.. fast jag ser hellre luleå i ett kval än mora.. idagens läge tycker jag mora är faktiskt ett riktigt bra lag, som kommer att vinna kvalserien ! Sen är frågan vilken som tar den andra platsen, jag gissar på att det blir Leksand och brynäs åker ut ur ES
Projta: Mora har väll ändå ES sämsta trupp på pappret.... sen att dom har en bra målvakt och mycke hjärta... men Luleå i COOP Arena lär ju ingen hämta några poäng i KS
Ja det kommer och bli riktigt intressanta matcher med massa känslor. Jag hävar fortfarande att det bästa för Leksand var att Mora tog den sista ks platsen istället för luleå. Leksand har betydligt större chans att ta 6 poäng av MIk än Luleå.
mattias - 74: Hoppas att laget lägger lika mycket energi på Mora som ni supportrar gör. Det är faktiskt 6 lag som ska spela. Sedan håller jag defenetivt inte med dig om Luleå som är ett splittrat lag. Att kvalserien med Mora och Leksand skulle vara något att se fram emot tvivlar jag starkt på från någons sida. Sedan Karis övertagande har Mora tillhört toppen av ES.
Toppen av ES ? Är det därför ni slutar 11:a i serien ??
Jag håller luleå som klasser bättre än Mora. Jag hatar absolut inte Mora jag ser bara till Leksands bästa vilka jag tror de ha störst chan emot i en kvalserie. Om vi sedan skulle spela ner er i As är ju jättekul för många leksingar. Jag struntar i vilka som går opp i ES bara Leksand gör det, men Luleå känns jättesvåra.
mattias - 74: "Toppen av ES ? Är det därför ni slutar 11:a i serien ??"
horcoff pratar om Mora under Kari's ledning. Det är den dagsaktuella noteringen på Moras kaliber. Under Kari's elva omgångar är det bara två lag som tagit fler poäng än Mora. Det är ett sådant lag ni kommer möta i KS, inte ett lag som leds av Per Djoos.