Leksands IF

26768 inlägg · 1367 ämnen

Kvalserien - here we come

« · 844090 · » Till forumet

Sv: Kvalserien - here we come
leksandboy:

Karlberg är den i Leksand som har underpresterat mest tycker jag. Hoppas även att Saarela visar sitt målsinne också nu får det har det varit lite si och så med på slutet.
Kommentera

mattias - 74: Bra att ha med sig en vinst in i kvalserien, bra för grabbarnas självförtroende. BTW, kollade på intervjun med huokko innan, fan va skön han är ;). 10 mål i kvalserien hans nya mål, detr grejjar han galant.
Kommentera

Alisandali:

Mål av Challe, bra. kanske kommer igång rejält till Kvalserien startar. Vill absolut se den gamle challe nu.
Kommentera

Alisandali:

Det var ju bra. Men samtidigt så var det ju bara en "träningsmatch". Men vi har ju haft rätt svårt mot Almtuna tidigare i år.

Ska bli kul att se hur det kommer att gå i KS.
Kommentera

Matchen mot Almtuna ikväll slutade med vinst enligt Superstars forum resultatet blev 5-1 , målskyttar :
Huokko, Challe, Ene, Green, Bellemare
Kommentera

Db_04:

Det jag menade var att om de lagen vinner idag så är Vik och Löven utslagna !!
Kommentera

mattias - 74: ja dom måste ju också få göra mål i bland
Kommentera

Db_04:

Just nu leder Växjö och Nyköping efter halva första perioden!
Kommentera

Diaz:

Bara gabbe som står som skadad idag så Vopat är med !
Kommentera

nån som vet om Vopat lirar ikväll?
saknar honom på planen!
Kommentera

dagens domare!

Referee:
Edqvist, Wolmer
Linesmen:
Candell, Fredrik
Söderberg, Daniel
Kommentera

varför gjorde vi oss av med Kalla?!
ja tyckte han var helt ok, o han skulle vart lika viktig i AS
som bartek är!

www.eliteprospects.com/player.php?player=7290
Kommentera

Db_04:

Jo, det kan man väl visst? ;-)
Kommentera

Alisandali: ah länken var rätt men man får klicka sig fram själv gick visst inte att länka till stats för ett annat årtal
Kommentera

Db_04: tycker fortfarande att Bicek var kass föra året, direkt lysande har han väll inte varit i bif heller.

av bröderna steen var ju iaf oscar bra, calle steen var dock bra mycket sämre än både Jimmie E och Skalde IMO(och det säger fan en hel del)
Kommentera

Db_04: Nu länkade du till årets lag , fast det finns ju floppar där också .
Kommentera

Projta: nej fast i fjol var det för många dunderfloppar

Sånna som gjorde en okej säsong var väll typ Hedlund, O.Steen, Backlund, Bicek, Ullman ....

resten var väll typ mer eller mindre floppar
Kommentera

Projta: ja det var ju inget att glädja sig av egentligen :/
Kommentera

Diaz: Mjoo med bröderna sten som 1a kedjan =) .. det är inte många Elit lag som har sån kass 1a uppsätning
Kommentera

Projta: tja men jämför man så var väll dom bland hans bättre värvningar....
Kommentera

Projta: tycker ändå oscar steen var bra!
Kommentera

Db_04:
Masken agerade väl sportchef enligt principen "Även en blind höna finner ibland ett korn, om man pickar tillräckligt envetet mot marken".
Kommentera

Db_04: Jaa bröderna steen va inte mycket att ha precis!
Kommentera

norrland: ja men största felet är ändå masken som sportchef....alla dessa felvärvningar
Kommentera

norrland:

"missade visst ett "inte"

Håller med dig där. Han skulle inte ha varit kapten för laget. Skulle ha hittat någon från början, eller tagit bort han från den posten när man märkte han inte producerade som han skulle.

I mina ögon är han en bra hockeyspelare som gjort mycket bra saker för Leksand.

Huvida han är knepig eller inte, det har jag inte en aning om. Men vem är inte lite knepig :-)
Kommentera

Db_04:

Håller med dig där. Han skulle ha varit kapten för laget. Skulle ha hittat någon från början, eller tagit bort han från den posten när man märkte han inte producerade som han skulle.

I mina ögon är han en bra hockeyspelare som gjort mycket bra saker för Leksand.

Huvida han är knepig eller inte, det har jag inte en aning om. Men vem är inte lite knepig :-)
Kommentera

norrland: stämmer bra ....var hans dotter som fick höra vilken dålig hockeyspelare hennes pappa var med lite mer......har hört lite mer exakt av väldigt SÄKRA källor.......

mattias - 74 : pajjen är ingen sopa på det sättet men ja tycker det största felet leksand gjorde var att ge han ett C på tröjan , han var mycket bättre när han inte var kapten.....han verkar dock knepig som person
Kommentera

norrland:

Det var en orsak till varför han flyttade men sedan var han väl less på att åka opp och ner med Leksand som han gjorde. Han tog inte sitt ansvar som Kapten heller sista året men för det säger jag inte att han är en usel Hockeyspelare för det är han verkligen inte.

Bara att se på hans stats !!
Kommentera

Projta:

Var det inte så att han var less på befolkningen samt elaka barn i skolan som hackade på hans dotter, eller har jag helt fel?
Kommentera

Projta:

Var det inte det då?
Kommentera

mattias - 74: Ja men om herr persson har ställt upp och varit så gullig.. varför säger idioten att det är en skit klubb när han flyttar sen? allt va ju så jävla vädelöst enligt han
Kommentera

Db_04:

sluta såga pajen. alla vet att han har spelat ner Leksand 3 ggr i as när han var i Leksand men han har styällt opp för Leksands också trots att han fått anbud frtån es kulbbar trots att vi spelat i As. Han är impopulär hos många men vad är de som säger att han inte kan lyckas bättre i Leksand nu med ny sportchef och allt ??

Alla vet ju vad han kan göra i sina bästa dagar, dessutom vill jag inte ha Linköping i KS.
Kommentera

Knogen: vore skoj om herr paj fick spela ner dom också
Kommentera

Db_04:

Cluben Db, det heter Cluben! :-)

De tror ju tydligen att de befinner sig på andra sidan Atlanten de där pop-nissarna.
Kommentera

Projta: ja hoppas vi slipper se han igen....snart lirar han väll div 1 med KLUBBBBÄN
Kommentera

Diaz: Ja, det skulle inte vara fel va...? Eller att DIF eller VF misslyckades så att vi får 14 lag.......:)
Kommentera

Dino: ja är redo att hålla med! men skulle vara kul o möta linköping o putta ner dom så niklas persson får lira AS igen :) hahaha :D
Kommentera

mattias - 74: Vi kommer att ha samma 12 lag i elitserien nästa säsong som denna. Ingen Allsvenskan rår på nåt elitlag iår!
Kommentera

Falahk: Haha jaa men han är ju ett stort fiasko i sig.. va en stor del av han på grund av att vi åkte ner.. sen sticker han iväg rätt som det är oc hsäger att Linköping är en helt annan och bättre förening än i Leksand.
Kommentera

Projta: Persson som gick till LHC för att spela slutspel......
Kommentera

mattias - 74: Skulle va härligt att se en viss Persson på isen i Leksand =) .. Psyka och spöa ner han blir ordet då !
Kommentera

nyz:

Med backar som Siklenka Hedlund och Elofsson så blir det inga problem för Mårtensson och de andra Linköpingsspelarna att åka 8:or runt dom !
Kommentera

Metal Guru: Såg formkurvan (har för mig att du var upphovsman) där LHC såg ut att rasa hela vägen. Det skulle vara med en form av skräckblandad förtjusning att möta LHC i KS. Ur ett skadeglatt perspektiv skulle jag mer än gärna se LIF spela ut dem ur ES och med tanke på deras totala avsaknad av defensiv torde det inte vara en omöjlighet. Tyvärr har väl defensiven inte varit Leksands styrka under serien heller, men vi har iaf gjort en massa mål... fast det har ju även LHC gjort - ÄH, jag vette fan. Det blir vad det blir och det är hugget som stucket då det lag som stupat på målsnöret, missat slutspel och hamnat i KS lär komma med ett rejält stukat självförtroende.
Kommentera

mattias - 74:
Inte för att jag vill vara taskig, men de flesta strecklagen har räjserform just nu. Men LHC har tagit en trepoängare på de sista TOLV omgångarna.

Jag undrar om den takten kommer räcka..?
Kommentera

mattias - 74: Personligen gör det inget om Linköping hamnar i kvalserien. Däremot har jag svårt att se hur Linköping eller t.ex. Frölunda skulle kunna åka ur. Större under har skett men njae.
Sedan tidigare har jag trott att SSK skulle återvända till elitserien redan nästa säsong, den andra platsen är mer osäker. Men hamnar LHC eller VF i kvalserien tror jag inte att Leksand orkar hela vägen fram.

Men, men: Gärna Leksand i elitserien istället för Linköping.
Kommentera

250kg kärlek:

Risken är att Mora och Leksand tar ut varandra i en eventuell Kvalserie. Mora verkar ju minst sagt vara i bra form nu och mitt tips är att de slipper kvalspel. Just nu så skulle jag lägga mina slantar på Linköping som gör Malmö sällskap i Kvalserien men som du skriver så är nog de flesta Leksingar glada om Mora hamnar där!
Kommentera

mattias - 74: Lite mumma dock att få vara delaktig i att spela bort Mora från eliten? Jag säger inte att så blir fallet men i Leksand land skule väl knappast det vara fel?
Kommentera

nyz:

Ja det blir onelkligen spännande. Utav lagen du räknar opp så är väl Skellfteå ett lag jag gärna ser i Kvalserien, Mora känns inte som nån önskemotståndare i KS och definitvt inte LHC eller Frölunda!
Kommentera

250kg kärlek: Du tog orden ur min mun, eller nåt...

Gick in på HS för att skapa tråden "KS - Here We Come!", men då hade du redan varit framme.

Ja, nu är det väl klart då. Tråkigt att man gör det tack vare, eller p.g.a. VIK och inte mästrar att fixa det själva mot Oskarshamn. Lite taggtråd och management by Perkele på det här så kanske det blir en rolig KS att se fram emot. Återstår bara att se vilka vi får möta förutom MIF, SSK, RBK. Kan liksom bli Lule´, LHC, Frölunda, DIF, SheLeftYou eller (m)IK tupé och så klart ett AS-lag till. Spännande är väl bara förnamnet... 
Kommentera

« · 844090 · »