Stigsson:
Tycker att man på nåt sätt borde belönas för en serieseger. En första hemmamatch i kvalserien är ju faktikskt inte så mykcet begärt med tanke på att som det är nu kan man få en bortamatch mot ett ES lag i premiären och det är ju inte rättvist. Es lagen samt 1:an i AS borde börja hemma. Det anser iaf jag ! Första matchen kan vara den viktigaste i kvalserien.
Stigsson:
Ja men det kommer nog inte hända. Fast går Leksand mot all förmodan upp denna säsong så skulle jag ge mig fan på att dom ändrar det till nästa säsong !
zigge:
Tack , det känns mest skönt att Alsenfelt visar att han håller på den här nivån och ger hans tvivlare en rejäl pungspark.
Att ligga före Brynäs och FBK ger såklart en liten mysribba :)
zigge:
ja men inte mot Örebro sist =)
Idag var dock Oscar " mänsklig " även om laget bara spelade hockey i 20 min :/
zigge:
Otroligt viktigt, nu vill jag se Ryno och Hersley göra samma sak.
mattias - 74: det är just det som är grejen, "att bli leksing".
Född brynäsare, dör brynäsare!
mattias - 74: Vad har eg PH för verklighetsuppfattning? 2+2 min får han till 20 min?
"Det går inte att vinna när vi spelar med en man mindre hela den tredje perioden. Vi får döda utvisningar hela tiden och det är för dåligt av oss", säger Leksands Patrik Hersley till C More efter matchen
Skön seger iaf för oss!
zigge:
Snart halva serien spelad och Leksand på en 6:e plats med 41 inspelade poäng. Vem hade trott det innan SHL startade?
Inte jag iaf.
Redigerad kommentar
zigge:
Bara att lyfta på hatten och gratulera Hersley
Carl Lejonkräk:
Nej vi ligger betydligt bättre än vad jag hade hoppats på innan säsongen startade.
Vore kul med en direktsänd debatt mellan Emil och Jörgen i SVT ;)
Carl Lejonkräk:
Se till och ta minst 2 poäng mot HV ikväll innan du öppnar kakhålet alltför mycket ;)
Carl Lejonkräk:
Landar Salo Ryan skall jag personligenn kyssa honom ;)
mattias - 74:
Hitills har väl han inte gjort något i en liga med lite motstånd , fast att du vill slicka upp män i brygga "vet vi ju redan" :)
Alisandali:
Han har varit jagad av toppklubbar i SHL " ES " förut och med tanke på hur "rätt" läs fel du fick om Alsenfelt denna säsong så tar jag inte mycket för ditt ord ;)
Alisandali:
Vad tror du om detta då Alisandali? Också en sopa elller ;)
Ryno, Alsenfelt och Hersley
Så underbaet med seger, känns skönt att det är dom 3 ratade MoDo spelarna som visar vägen.
Snacka om rejäl pungspark på MoDo ;)
mattias - 74:Jo tack för den du! Skulla sagt Grattis, men....
Äh va Faen, GRATTIS, TA Sorgny's gäng ikväll nu!
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Motivera varför han inte skulle vara det, han gör sin bästa säsong nånsin.
Stigsson:
Jag tror nog de flesta fattade tom en idiot som jag fattar att man får 5 automatiska hemmamatcher i ks :)