Leksands IF

26776 inlägg · 1367 ämnen

Leksand - SSK!!

« · 701516 · » Till forumet

Sv: Leksand - SSK!!
Db_04: Men Kimmo har väl inte kunnat gjort så mycket åt det hela som varit skadad. Jag tycker att han har varit bland de bästa i laget då han varit med.
Men jag håller med om att jag hade velat ha han kvar i laget till hösten.
Kommentera

Alisandali: som ja ser de så borde kimmo va en av dom borde stannat å sett till å rätta till detta .... han har tjänat cirkus 1 miljon.... åinte gjort nästan nått i utbyte
Kommentera

mattias - 74: 1-1 blev inte någon islossning ikväll heller... :-)
Kommentera

mattias - 74: Ja om jag inte hörde helt fel på webradion så.
Ja man kan verkligen säga grattis till dom i så fall.
Kommentera

norrland: Du hörde rätt , Kimmo Lotvonen skrev på kontraktet med Timrå idag.
Kommentera

norrland:

Skall Lotvonen till Timrå ??

Grattis till dom så säger jag!
Kommentera

mattias - 74: Kimmo drar till TIK nästa säsong enligt masken om jag inte hörde fel.
Kommentera

Nr19: precis...många minuter att göra några mål på.
skulle det hända ikväll så är det synd att kommer 50 matcher för sent bara.
Kommentera

mattias - 74: så sitter jag här :-(

Har du sett LIF matchen något. Hur har det sett ut, när dom inte varit utv.
Kommentera

norrland: mycket tid kvar ännu....
Kommentera

Nr19:

Kan det bli islossning ikväll kanske... :-)
Kommentera

norrland:

Dom visar SAIK MIF på Svt 24 och Leksand SSK på Sportexpressen!
Kommentera

mattias - 74: härligt om Bema sänker sitt SSK :)
Kommentera

mattias - 74: :-)

Hoppas att SAIK vinner ikväll, och att vi spöar SSK och att BIK nitar Rögle.

Vilken match visar dom på TV? jag sitter på jobbet med webradion...
Kommentera

norrland:

Kollar lite på den andra matchen också. Kul och se Åkerman i PP i SAIK. Han skjuter massa men träffar inte mål.. Typ som kennholt :)

SAIK MIF 1 - 2 nu!!
Kommentera

mattias - 74: Ja jag fattar inte vad han gör i truppen. Händer ju inte ett smack när karln jobbar...
Kommentera

Knogen:

hehe nej det kan jag inte men jag tror du vet jag menade.. !!
Kommentera

norrland:

Man skall egentligen inte kritisera spelare nu när det är kört redan men Lindmark är bedrövlig. Spelförståelse som ett Kylskåp ta mig fan..
Kommentera

mattias - 74:
"SSK har fan större klack än det är mer folk i hallen"

Kan du förklara den där meningen? ;-)

Nästan i klass med "Han är brunare på ryggen än på sommaren" :-)
Kommentera

mattias - 74: Nu smäller vi in två noll
Kommentera

1 - 1 i ladan i Skellefteå!! Spännande detta..
Kommentera

1 - 0 Stefan Bemström.. Fördel Mif och SAIK!!
Kommentera

SSK har fan större klack än det är mer folk i hallen :)
Kommentera

Tomma läktare i Ejendals. Tippar på max 1500 pers!
Kommentera

mattias - 74:
"Dom flesta klubbarna är ju positiva till 14 lag så varför inte redan nu då istället för att vänta."

Av den enkla, men för mig fullkomligt självklara orsaken jag nämnde: Att klubbarna SKA veta förutsättningarna i förväg.

Även om ES-lagen är positiva till en utökning (så även jag), så är det fullkomlig Kalle Anka-politik att ändra förutsättningarna så här sent.

Jag tror inte de AS-klubbar som har ambitionen att inom en snar framtid ta klivet upp är särskilt glada åt att förutsättningarna ändras mitt under brinnande säsong. Hade de vetat om i förväg att ES inför säsongen 06/07 ska utökas är det ganska troligt att de gjort andra prioriteringar.

För mig är det ganska självklart att det inte ska gå att utöka till 14 lag redan till hösten. Men förbundet har ju visat sig sitta på rikets i särklass största pappskallar, så vad vet man?
Kommentera

MIK 7-1:

Det gör det väl inte. Tänk om Leksand legat sist i Allsvenskan då och Almtuna och Växjö hade tagit 2 platser. Vilka har förbundet då sympatiserar med. Det är klubbarna som avgör, sedan om det är Leksand eller nåt annat lag spelar ingen roll.... Ditt resonemang håller inte tyvärr.
Kommentera

mattias - 74: Du uttrycker dig lite annorlunda mot vad jag hade gjort.
Men du måste hålla med om att;
Blir det en utvidgning till nästa säsong, mot alla regler, så syns det vilka de sympatiserar med.
Kommentera

MIK 7-1:

Lägg av nu din klubb är ju också delaktig i om det blir 14 lag. Tror inte ensklilda lag skall få nån gratisplats bara för att dom är folkärast i landet och har bäst fans etc etc...
Kommentera

Boråsindian: Släng om siffrorna och byt ut MIF mot LIF.
Så är du nog närmare sanningen.
Kommentera

mattias - 74:

Togs inte ett beslut av Hockeyligan i höstas om att INTE utöka serien? åtminstone så diskuterdes det i HS-tråden jag länkar till. Om nu länken funkar förståss...
Kommentera

mattias - 74: Jupp ;) för det finns säkert många inom hockeyförbundet som vill ha MIF i eliten.
Kommentera

Boråsindian:

Så du menar att det är pga malmös placering i kvalserien som det bestäms om det blir 14 lag ?? Tror jag inte..
Kommentera

mattias - 74: Jo iofs, men jag tror att om MIF nu kommer 3:a så blir det så att det blir 14 lag i eliten nästa säsong. Men kommer dom 1:a eller 2:a så blir det inget tal alls om att utöka serien inför nästa säsong.
Kommentera

Boråsindian:

det är väl inte bara för den sakens skull i så fall! Dom 4 bäst placerade från Kvalserien skall väl automatiskt flyttas opp och leksand ligger ju som bekant illa till då :)
Kommentera

Knogen:

Dom flesta klubbarna är ju positiva till 14 lag så varför inte redan nu då istället för att vänta. Ju förr desto bättre eller. Bara FBK och Frölunda vad jag vet som inte vill ha 14 lag..

Rätta mig om jag har fel ???
Kommentera

Missar MIF elitserien så förvånar det mig inte om det blir 14 lag i elitserien redan nästa säsong. Så att MIf får spela där.
Kommentera

mattias - 74:

Ja, eller tidigast ;-)

Klubbar de igenom ett beslut om 14 lag redan till hösten har förbundet gjort bort sig mer än lovligt.

Inte för att jag har något emot en utökning, men lagen SKA veta förutsättningarna innan säsongen. Det är det absolut minsta man kan begära.

Att införa 14 lag nu skulle faktiskt vara lika korkat som att nästa år, sådär runt början av mars, bestämma att slutspelet ska stå mellan lag 4-8 i tabellen, och lag 1-3 har spelat färdigt för säsongen.

Nåja, kanske något överdrivet, men jag hoppas du förstår min poäng :-)
Kommentera

mattias - 74: Det spelar ju ingen roll för er eftersom ni i bästa fall bir femma i kvalet ;-)
Kommentera

mattias - 74:
Klart att Curre snackar om 14 lag redan till hösten.

Kommentera

Enligt Curre snackas det ju om 14 lag redan till hösten. Visst är väl det senast inför säsongen 2007 2008 som det beslutet skall tas...
Kommentera

mattias - 74: Men man får väll önska er lycka till i kvällens match.
Skador i laget behöver inte alltid vara negativt.

Det skulle vara trevligt med Skellefteå och Malmö i elitserien.
Malmö är väll ingen riktig favorit, men inte Södertälje heller.

Alltid trevligt med lite nytt blod;)
Kommentera

250kg kärlek:

Nej sämre kan det knappast bli.. Jag är positiv.. Vi ses i Kvalserien ;)
Kommentera

mattias - 74: Ähh, se det såhär i stället: Nu kan det f-n i mig inte bli sämre. Risken att degraderas från superallsvenskan måste vara liiiite mindre än det faktum att ni blir ett etablerat superallsvenkt lag ;o))
Kommentera

Swordster:

Jo jag tror fan i mig det alltså hehe
Kommentera

mattias - 74: Gjorde de inte det då... ;)
Kommentera

mattias - 74: Å nej, inte precis nu. Alla vet ju hur viktigt det är att ta med sig en vinst inför fortsättningen. Oturligt att det kommer nu.

(Förlåt, jag kunde inte låt bli Mattias)
Kommentera

MIK 7-1:

Tror inte så är fallet, då skulle dom ju slutat spela efter typ 10 matcher då med tanke på hur bra Leksand spelat denna säsong..
Kommentera

mattias - 74: Någon som redan är nere mår väll inte bättre av att få salt i såren av pressen?
Det finns stunder man känner efter lite extra.
Kommentera

MIK 7-1:

vad har Madia med leksands sjukstuga att göra ?? Hänger inte med !!!
Kommentera

mattias - 74: Inte så konstigt, med tanke på media.
Kommentera

« · 701516 · »