Carl Lejonkräk:
Fortfarande är det kommunen som UG vill sätta åt eftersom dom pumpat in miljoner i Leksands IF så är det väl klart klubben kommer på tapeten också och precis som Berka säger så är det så att dör hockeyn i Leksand så dör hela kommunen " samhållet " Hockeyn betyder allt. Ungeför som Degerfors i Fotboll som jag tycker är en bra jämförelse.
Redigerad kommentar
Peja:
Ja och de flesta vet att hockeyn är i princip allt i byn, finns inte hockeyn dör hela samhället. Hockeyn i Leksand är lika viktig som Fotbollen i Degerfors ungefär. 2 små orter med ambitioner att ha bra lag.
Redigerad kommentar
Peja:
Ja hoppas verkligen sanningen kommer fram nu men tror faktiskt det bara blir gammal skåpmat, dessutom skall programmet handla mycket om kommunen vad jag förstått?
MrSaetterboeg: Men man kan ju inte handla med pengar som man inte har.
Leksand har ju en sämre ekonomi än Björklöven när dom blev tvångsnedflyttade till 1:an.
Alisandali:
Kommer bli oerhört intressant och se vad som granskas. Josefsson lär vända på varenda sten som finns. Dock hävdar jag att det är den tidiga styrelsen med Masken, Aspemo , Åman m.m som skall stå till svars samt Leksand Sparbank.
Peja:
Annars så är ju fjädrar och tjära en gammal beprövad metod från 1800-talet , om man fick ovälkommet eller oväntat besök i byn ,
var nog fan innan Gevalia uppfanns för oväntade besök .
zigge:
Aftonbladet lade igår ut Leksands lönelista. 3 spelare tjänar över 100 000 i månaden samt att moe har 70 K i månaden. Vilket skämt. Inte på långa vägar rimliga löner i Allsvenskan.
Här kommer hela listan. Bara att skratta åt eländet.
Redigerad kommentar
Blizzard:
Tack, jag hade precis börjar på ett inlägg som var betydligt värre än det där du skrev, skönt då slipper jag posta det ;)
Redigerad kommentar
Peja:
Nu får damlaget ta en del av smällen för att LIF skall spara pengar..
zigge:
Ja han hade ingen bra dag men Leksand är så effektiva i avsluten. Modig kommer igen, alla kan ha en dålig dag. Mest impad över Kapstad, vilka backar vi har i honom och Timander.
PP spelet är nästan för bra för att vara sant. Över 40 %..
Redigerad kommentar
Usel ekonomi i föreningen men serielsdning utan NHL proffs, det smakar Hallon ^^
Redigerad kommentar
mattias - 74: Att skicka iväg spelare och fortsätta betala för dom verkar ju vara ett vinnande koncept. På det sättet betalar man ju för två lag samtidigt.
Hörde jag någon säga scouting?
Stigsson:
"Ledningen är utbytt sedan dess men inga förändringar sker. Vad beror det"
Tyvärr så sitter i stort sett samma styrelse kvar , och det borde ha kommit en order därfrån för länge sen att man måste "ställasig på bromsen".