Projta: Ja , det tycker jag átt du bör göra , om det är någon som har stenkoll på Leksands IF så är det Emil . Men om du inte har samma åskikter som han , så är det upp till dig .
Leksands Lagbygge inför 06-07.... 2 nyheter är att Backlund och C.Steen lämnat skutan
Målvakt
Backar 4. Elias Granath 7. Niclas Andersén 16. Petter Ullman Herman Hultgren – ny från Nyköping
Forwards 6. Patrik Wallenberg 11. Mattias Ritola 14. Jesper Ollas 15. Niklas Bröms 17. Mikael Karlberg – ny från ZSC Lions 19. Magnus Hedlund 20. Oscar Steen 21. Jimmie Ericsson 24. Daniel Eklund Linus Persson – ny från Hammarby
Tränare Jukka Rautakorpi Assisterande tränare Christer Olsson Fystränare Tommy Fredriksson Målvaktstränare Christer Hjalmarsson
mattias - 74: Gillar bland annat frågeställarens formulering under punkt 10 "Var ju en strategiskt strategi av er ...." Vad skulle annars en strategi vara om inte strategisk.
Db_04: Trnka skulle vara jättebra! han håller ES-klass! skulle vilja ha 2 till ruskigt starka backar...För backlinjen ser svag ut, man blir inte direkt rädd när det står gratath, hultgren och andersen och ullman?! + 3-4 tunga målgörare! sen är ja nöjd :)
mattias - 74: vi tar de senare....ska prata me min kontakt i rätt land så ja får helt klart för mig vilka de är... han skulle kolla upp de... men du får veta när ja fått namnen
3 spelare har rätt att bryta sina kontrakt innan 30/4 det är Johan Backlund , Oskar Steen , Calle Steen.
1 spelare är mer eller mindre klar men har inte satt sin kråka på kontraktet ännu det är Jesper Ollas.
Målvakt 26. Johan Backlund
Backar 4. Elias Granath 7. Niclas Andersén 16. Petter Ullman Herman Hultgren – ny från Nyköping
Forwards 6. Patrik Wallenberg 11. Mattias Ritola 14. Jesper Ollas 15. Niklas Bröms 17. Mikael Karlberg – ny från ZSC Lions 19. Magnus Hedlund 20. Oscar Steen 21. Jimmie Ericsson 24. Daniel Eklund 40. Calle Steen Linus Persson – ny från Hammarby
Db_04: efeter som jag inte vet hur mycket han kostar kan jag inte helt svara, men jag skulle släpa honnom för att ge mer plats i spelar budgeten äftersom han antagligen får ganska bra pröjs
Ja,jag skulle vilja se nån toppmålvakt till nästa säsong, Norrena skulle ju vara en dröm,men det går nog inte men nåt liknande.
Det som kommer fattas är väl högerskyttar men såfall har vi iallafall 2 backar och 2 forwards.
Jag hoppas verkligen Leksand får i ihop ett bra lag till nästa säsong,det som skulle göra mej besviken är om man t e x förlänger kontrakten med Golubovsky eller Skalde eller Lindmark.
Diaz: Watt och Skalde presterat??? Jimmie har en tung säsong... han har fått i hop 9 poäng ....på 39 matcher...
Watt som har vart skadad är uppe i 7 poäng på 23 matcher (är övertygad att han hade vart en bra bit över 20 om han hade vart skadefri hela året)
Skalde har spelat 34 match och gjort 7 poäng...vilket är en mega besvikelse... han har iof spelat hyfsat defensivt... men ja vill verkligen inte ha kvar han
Om jag satt som sportchef i Leksands IF,skulle jag behålla dom här spelarna av årets trupp.
Målvakter
Johan Backlund Marcus Lundell
Backar
Ladislav Benysek Elias Granath Magnus Österby Petter Ullman Jan Nemecek Kimmo Lotvonen
Forwards
Patrik Wallenberg Mattias Ritola Jens Bergenström Sebastian Meijer Jesper Ollas Magnus Hedlund Oscar Steen Jimmie Ericsson Niklas Persson Jiri Bicek Calle Steen
NYFÖRVÄRV
Mikael Karlberg,Redan klar!
Lars Jonsson,b,HV71 -Kontraktet går ut med HV71 och blir det inte NHL,så tror jag Super-Lasse vill komma hem.
Jan Huokko,b,Södertälje -Huokko har spelat i Leksand i nio säsonger,målfarlig back som kommer vara viktig i powerplay,är högerskytt också.
Andreas Karlsson,f,HV71 -Karlsson har också han spelat nio säsonger i Leksand,vi får hoppas han vill komma hem efter en kanonsäsong i HV.Kontraktet går ut.
Jonas Nordquist,f,Luleå -Kontraktet går ut,och blir det inte Chicago och NHL för Jonas får vi hoppas han kommer till LIF.
Hannes Hyvönen,f,Jokerit -Leksand behöver en stor och tung forward,här har vi honom! gör också väldigt mycket poäng och har ett ruskigt hårt skott,högerskytt dessutom.