Leksands IF

26752 inlägg · 1367 ämnen

Målvakt till Leksand ??!!

« · 557411 Till forumet

Sv: Målvakt till Leksand ??!!
Db_04: Jag vet inte hur Brynäsledningen kommer göra då vi har ny tränare i Boorken. Ja, satsar dom på Honken efter 10 matcher tycker jag Korhonen gör rätt i att dra igen då Honken I N T E är nämnvärt bättre än Korhonen. Honken kan vara asgrym men också helt kass. Korhonen är stabilare och har väl inte samma toppar som Honken men inte samma svackor heller. Han är mycket jämnare och har inte svagheten över axeln som Honken har. Jag tycker Brynäs ska köra med den som är bäst för dagen då vi inte har någon utnämnd förstamålvakt.

Ja det SKA komma 4 pers till Leksand men det är ju inte säkert och man vet ju inte vilka det blir... svårt att få tag på ES-mässiga målvakter nu när t.ex. allsvenska målvakter skrivit kontrakt och Frölunda också letar efter en.
Kommentera

83 Liljegren: Så du tror inte att Brynäsledningen kommer att satsa på Honken igen ? säg att dom får stå varannan match dom första 10 omgångarna sen satsar dom på Honken ....ska Korhonen dra i väg igen då? förstår att han inte vill va andremålis men han lär inte bli förstemålis direkt.

Jag vill ju inte påstå att man känner sig trygg med de lag Leksand har på pappret ....men de ska ju komma 4 pers till varav 1 målis , 1 back , 1 center och 1 forward....hoppas det är bra namn.
Kommentera

Db_04: Korhonen har inte taskig inställning det var Brynäsledningen som satsade enbart på Honken och Korhonen är ingen sämre målvakt än Honken men fick ändå ingen speltid så vi förstår honom.

Micke Lind har vunnit interna poängligan två år i rad så han håller än. Wahlberg gjorde bra ifrån sig de matcher han hann spela innan han blev skadad, likaså Dackell tycker jag. Kan hålla med dig om Viitakoski men när han glimtar till är han livsfarlig. Molin var grymt bra under kvalet och jag hoppas han kan motivera sig att göra en bra säsong i Elitserien i år.

Jag tror Brynäs och Leksand placerar sig ungefär lika men Mora... inte en chans att dom kommer upp i samma klass som BIF och LIF! Dom kommer 11/12 före/efter Djurgården.

Visst finns det luckor i trupperna men det ska till världsspelare för att göra så pass stor skillnad att de lyfter upp ett soplag som Mora till slutspel t.ex. och sådana spelare kommer inte.

Ja backbesättningen är inte att skryta om i Brynäs men Bergfors kan nog bli bra tror jag. Vi får väl se efter Mästarcupen vad hans try-out kontrakt leder till. Brynäs försöker fortfarande signa en NHL-back som inte nöjer sig med sitt kontrakt där borta.
Kommentera

83 Liljegren: Jag vill nog påstå att Mora har 2 målvakter som håller i Elitserien.....inga toppmålvakter men håller de gör dom.....

Och eran Korhonen verkar ju ha ganska taskig inställning ......och att ni skulle ha en bra forwardsuppsättning håller jag inte med om.....gubbarna Molin , Wahlberg ,Lind blir bara sämre för varje år......Dackell va väll inte alls så bra som många trodde.....Viitakoski glimtar till i bland....

Jag tror inte Brynäs placerar sig bättre än dalalagen ....

Dock är det lite svårt och tippa eftersom alla lag har luckor i trupperna och dom spelarna som kommer inte där kan göra stor skillnad.

Men signar Brynäs Bergfors då har ni ruggigt dålig backuppsättning....Bergfors dominerade inte ens i Div 1 laget Botkyrka i fjol.
Kommentera

Swordster: det är inte direkt fullgoda ersättare....sen spelare som Wennerberg, Warg lär inte gö många poäng....

Janne Laakonen är en bra spelare...Och Oksa också....tror även Asplund håller
Kommentera

Db_04: Frans Nielsen ersätter Hagos, Anton Strålman ersätter Lasse...
Kommentera

mattias - 74: Hela hockeysverige är inte överens om det. Har sett många tippa Brynäs över slutspelsstrecket. Likaså Aftonbladets krönikör (även om han kan vara ganska dum ibland).

Det är nog för att folk bara går på gamla meriter: Frölunda vann senast därför vinner dom automatiskt i år igen. Brynäs kvalade därför gör dom det nu igen. Det fungerar inte så.

Kan också vara så att dom inte jämfört trupperna utan bara skummat igenom dom.
Kommentera

83 Liljegren:

Hur kommer det sig då att nästan hela hockeysveige är överens om att Brynäs skall hamna i ks i år igen då? jag hoppas det dock inte
Kommentera

zeb: Nej, vi har ju klart bästa målvaktsparet, stabilt anfall. Enda svagheten just nu är backsidan men det jobbas på det. Ni har ju inte ens en förstamålvakt som håller ES-klass, vi har två!
Kommentera

83 Liljegren: du vet inte vad du pratar om du,Brynäs måste väl få det svårt med den truppen
Kommentera

Db_04: Ja okej men Pavlikovsky lär ju inte tipsa sina polare om att spela i Mora i alla fall. Jag gillar inte heller Souray men det är ju kanske dom som gått ut med hårdast kritik i media. Finns säkert fler som är missnöjda. Arnason t.ex. blev ju petad.
Kommentera

83 Liljegren: Ja okej superdivan Bryan Berard var inte nöjd......sen va väll inte Brian Boucher särskilt nöjd för att Hv71 valde att satsa på Liv......

Pavlikovksy kommer eventuellt att stanna i Elitserien (ryktas om Luleå)....

Sen om man slipper se Sourray i elitserien så är ingen gladare än jag.
Kommentera

Db_04: Någon som lämnade HV71 tyckte planen var "stor som en jävla fotbollsplan". Näslund och någon mer sa att dom aldrig ska spela i Elitserien igen. Souray m.fl. tycker domarna och reglerna är under all kritik. Pavlikovsky lär ju inte lämna lovord om Mora med tanke på att dom försökte blåsa honom, även om dom verkar löst det.
Kommentera

83 Liljegren: jasså vilka spelare var det som var missnöjda med elitserien ?
Kommentera

Db_04: Jag tror i ärlighetens namn inte att det blir så fruktansvärt mycket till NHL-rester... de flesta blir nog värvade av de få NHL-klubbar som har hyfsat med utrymme för att skriva nya kontrakt. Restan lär väl dra till Ryssland eller Schweiz, Sverige lär ju inte vara speciellt lockande efter all skit som vissa NHL-spelare har snackat om ligan efter sitt besök här. En ny invasion i Elitserien får vi som tur är inte se.
Kommentera

83 Liljegren: Nej ......det är nu resterna från NHL blir tillgängliga..... inom 2-3 veckor så vet spelarna vilka som får kontrakt och vilka som inte får kontrakt...kommer å bli en hel del spelare som drar till europa
Kommentera

Db_04: Ja där nånstans lär dom ju hamna. Svårt att hitta ersättare så här sent...
Kommentera

kungsbacka: Jo det förstår jag! Men om Jonte , Hagos & Lasse drar....så lär väll Timrå ersätta dom på något sätt? Om inte så är Timrå ett av lagen som får kämpa stenhårt för att nå slutspel och undvika kval...alltså ett av lagen mellan plats 6-12 :)
Kommentera

Db_04: ja jag håller helt med dig där om han sticker så önskar jag o hela timrå han lycka till det e han värd men skulle vatt kul om han stannar.
Kommentera

kungsbacka: Jag tror Lasse hellre spelar med Leksand mot Timrå än tvärtom..... Han är dalakille och hållt på Leksand sen barnsben......men jag tror att han till 90% är klar för Boston.
Kommentera

Piggyhill: ja ok men han valde mellan timrå o frölunda han valde timrå men frågan e om han tror på leksand om dom åker ur igen det e väl inte så kul att flytta hela tiden? så länge masken e kvar så rinns fisken.
Kommentera

Db_04: Ja dom har väl haft en väldig tur... någon gång ska ju bli den första och det blir nog i år med den taskiga uppställning dom har att tillgå. Frågan är vad det finns för snubbar att tillgå i januari?
Kommentera

83 Liljegren: De är en grej med Djurgården.......jag har många gånger tänkt att i år kommer Djurgården inte till slutspel.......men på nått sätt kommer dom dit...... nu tror jag dock inte dom går till slutspel.....Särkijärvi är inte alls lika bra tränare som wikegård.....Tror Wikegård fått en del spelare spela över sin nivå......

Djurgården tror jag tar plats 9 eller 10.....tror värvar nån snubbe i januari om dom ligger illa till så dom klarar de
Kommentera

kungsbacka: Jag tycker Jonte bör sticka....inte för att ja har nått emot timrå men han har en bra chans i NHL och kan bli ännu bättre där
Kommentera

Db_04: Hv71´s laguppställning imponerar inte på mig i alla fall... knappt slutspel eller ingemansland. Kvalplatserna är ju vigda åt Mora och Djurgården! :D
Kommentera

kungsbacka: Har för mig att han sagt nån gång att han vill spela för Leksand i Elitserien. Att han lämnade LIF var ju pga att han var tvungen att spela i eliten för att Boston fortfarande skulle vara intresserade (eller något i den stilen). Dessutom tvekade han väl ett tag angående vad han skulle välja. LIF i allsvenskan eller ett annat lag i elitserien.

Håller med Db_04 om att han med största sannorlikhet kommer spela i nordamerika, men annars har jag svårt att tänka mig att han skulle vilja spela MOT Leksand i elitserien.
Kommentera

Piggyhill: varför tror ni inte att lasse vill stanna i timrå.om inte nhl det e ju större chans att timrå går till sluspel än leksand.
Kommentera

Db_04: tack för det nordgren o lindström e klara nu handlar det om hedström som jag ser det är det 60% att han sticker o lycka till isåfall tycker dom flesta timrå supportrar.i år e jag nog nöjd med en ev. slutspelsplats.
Kommentera

83 Liljegren: Hv71 är bra mycket bättre i år än i fjol....och ja skrev inte lagen 6-12 i någon speciell ordning.
Kommentera

Db_04: Nej nej nej och åter nej... de 4 "topplagen" är inte så överlägsna som alla verkar tro. Hv71 får svårt att ta sig till slutspel. Annars ser det ut ungefär som man skulle kunna tänka sig förutom att mora är alldeles för högt upp. Dom borde ligga näst sist med den truppen dom har.
Kommentera

Db_04:

Instämmer till fullo!!
Kommentera

83 Liljegren: Ja det blir tufft...... men det är ganska öppet mellan platserna 5-12..... Top 4 blir Frölunda, Färjestad , Linköping , Hv71...

Får Timrå behålla Nordgren , Lindström & Hedström så blir hör dom till Top 5.

Sen är det helt öppet mellan
Leksand
Brynäs
Mora
Södertälje
Modo
Luleå
Djurgården
Kommentera

Db_04: Det blir tufft för Leksand att slå sig in på topp 8 om ni tar er dit istället för Luleå eller MoDo blir jag glad.
Kommentera

Piggyhill: det tror jag också men.... han hamnar i Nordamerika till 90%

Boston vill ha han och Lasse vill spela för Boston
Kommentera

Jag skulle tro att Lasse Jonsson kommer spela i Leksand om han nu INTE hamnar i nordamerika.
Kommentera

lillovechkin: Nej inte i toppen men skulle va kul om dom kunde slå sig in på top 8 i alla fall....
Kommentera

Db_04: Leksand kommer inte att ha nånting i toppen att göra iår!
Kommentera

maki: Jag hoppas inte att det blir Hedberg.....men visst han är ju ett hyfsat alternativ....skulle va riktigt skönt med en rutinerad och stabil sista utpost....typ en Tim Thomas eller Jan Lasak....men dom är nog alledes för dyra
Kommentera

Db_04: Hedberg känns iaf för mig fortsatt ganska het i målvaktsfrågan...

Men annars känns det väldigt dött..Men Masken är ju ganska bra på att vara hemlig...
Kommentera

Mange_Leksing: Det är frågan om 1, målvakt ..1 back , 1 center , 1 ytterforward..

Dom namns som nämnts är (Bara lösa rykten)
Tim Thomas (Mv) Jokerit/Boston
Jan Lasak (Mv) Pardubice
Byron Dafoe (Mv) Atalanta Trashers (Har blivit dementerat i tidningen)

Henri Laurila (B) Ilves
Lars Jonsson (B) Timrå

Jari Viukhola (Fw) Kärpet (Har blivit dementerat i dalademokraten)
Mikael Samuelsson (Fw) Södertälje.... har också blivit dementerat ?

de är dom rykten jag hört....

Tidigare rykten som blivit avskrivna är
Stefan Hellkvist , F (valde sedlarna i Olten)
Steve Kariya , F (valde Espoo Blues)
Tomas Duba , Mv(valde Saipa)
Johan Franzén , F (valde Hv71)
Kommentera

Målvakt till Leksand ??!!
Tjena !

Ingen som hört något om nån målvakt än ?? Hörde lite namn förut, men det har varit tyst om det ett bra tag nu.....Vi behöver ju också backar och forwards, var det 2 backar och 3 forwards Masken snackade om......Jag hoppas verkligen att dom spelare som värvas till LIF nu är dom "stjärnspelare" som det snackades om, direkt när vi gått upp igen.....Fast jag litar på Masken.....tycker han gör ett bra jobb......trots all kritik....
Kommentera

« · 557411