Leksands IF

26752 inlägg · 1367 ämnen

mästarcupen

« · 566808 · » Till forumet

Sv: mästarcupen
Diaz: Du menar väl att du HOPPAS att det blir så. Att du och många leksingar drar en massa förhastade slutsatser efter att ha spelat 4 träningsmatcher där manskap hoppat runt i olika konstellationer, där juniorer fått chansen i het luften och framför allt. Innan alla lag har värvat klart. Det kan gå så snabbt i idrott, både till det bättre och sämre.

Jag tycker mig skönja en viss fartblindhet hos dig och många andra. Vi får se hur det ser ut framåt mars om du fått rätt eller om du får smaka på den bittra sanningen som så många har gjort under åren. Förra året var det modoiter som inte kunde förstå att det inte gick bättre, samma gäller nog Timrå som även de hade ett på pappret starkt lag. Om hur det går för Brynäs vet ingen men "på pappret" så ser det lite tunnt ut i dagsläget, främst på backsidan men mycket kan ju hända. Skador var en stor bidragande orsak till förra årets bottennapp förra säsongen för Brynäs. Vad händer om Duba går sönder och blir borta i säg 4-5 veckor? Det är så lite som skiljer succé och katastrof.
Kommentera

JanT: ja tror verkligen att brynäs kommer inom ramen 10-12, allt annat skulle vara skräll :) så ni är iaf en av kandidaterna
Kommentera

Diaz: "den ända som kan rädda er är er målvakt"

Vi får väl isf hoppas att Honken har jobbat upp sin ädla bakdel rejält, så att han täcker hela målet med densamma....
Kommentera

Diaz: Jag har för mig att kvalseriespöket besökt Leksand vid ett flertal gånger de senaste åren, till skillnad mot oss Brynäsare har ni inte pallat för trycket! Tror du på allvar att BIF hamnar i KS igen? Det måste väl ändå finnas bättre kandidater att vaska i fram i år?
Kommentera

JanT: det finns inget spöke i leksand, det ända som spökar är brynäs ihåliga backlinje och veka offensiv, den ända som kan rädda er är er målvakt, o han kommer inte hålla hela vägen, välkommen tillbaks till kvalserien brynäs! :)
Kommentera

Db_04: Som sagt, grattis till segern i Mästarcupen! Men tag er i akt för det öde som drabbat Brynäs de tre senaste säsongerna efter vinst i Mästarcupen. Kvalseriespöket har fått upp ögonen för LIF!!!!
Kommentera

Db_04:svårt att rösta fram en av de nya spelare!alla har varit bra på sitt sätt
Kommentera

Db_04: Nej, det tror jag inte. Men man vet ju aldrig, men tycker att det sett rätt så bra ut hittills. Trots förlusten mot er så var jag ganska nöjd med den matchen, dock kunde väl anfallsspelet varit bättre.
Kommentera

Falken: ne de ska nog inte behöva göra i år tror ja.
Kommentera

Db_04: Hehe. Bara inte Brynäs hamnar där så är jag nöjd :)
Kommentera

Falken: Vi har vart i KS så många gånger dom senaste åren så nu äre nån annans tur..... Djurgården vore ju skoj att se där :)
Kommentera

Huge: Haha. Ja, blir spännande att se om samma "förbannelse" drabbar Leksand ;)
Kommentera

Alisandali: Man var livrädd in i det sista att Modo skulle vända matchen.
Nu höll det hela vägen för er, så jag får väl säga grattis.
Och lycka till.
I KS... ;-)
Kommentera

Alisandali: Tack! Ja, vore skönt att avsluta med en seger. Men huvudsaken är ju att spelet stämmer och sen verkar Timrå ha skador och med dagens match är ju deras fjärde på fyra dagar så allt för stora växlar på dagens match får man inte ta.
Kommentera

Db_04: Ja , matchen är slut , blev 3-1 till LIF .
Och seger i kuppen . Ända laget utan förlust .
Kommentera

Alisandali: slut snart?
Kommentera

Falken: Tack för det , lycka till mot Timrå och att ni tar andra platsen.
Kommentera

Får väl säga grattis till segern i Mästarcupen!
Kommentera

Alisandali: slut snart?
Kommentera

Db_04: 3-1 Wallenberg igen.
Kommentera

Db_04: 2-1 till LIF nu , Wallenberg målskytt.
Kommentera

Db_04: 1-1 nu målskytt för modo okänd
Kommentera

Leksand4Life: 1-0 till Leksand..... Mike Watt (Boxplay mål)

ja superstars chat.
Kommentera

Db_04: kan man följa matchen någon stans?
Kommentera

leksandstok: 0-0 efter ca 13 min.... Duba står (Hedlund och Ollas står över)
Kommentera

Nån som vet vad det står i matchen ??
Kommentera

Db_04: Vinna är ju kul men ska man vara skrockfull så kan vi Brynäsare vara utan Totalsegern :) Kanske inte för otur med sig för er och andra lag hehe
Nä tror inte de spelar någon roll alls för i år har vi en riktig tränare för förstagången sedan Melin och merparten av de andra lagen har tappat i styrka medans BIF inte förlorat direkt någonting eftersom de var korkade nog att inte förstärka nå vidare senaste säsongen.
Nä nu längtar jag till att de hela börjar på riktigt igen..väl mött då alla Leksingar
Kommentera

RavenLord: om Leksand vinner så har dom vunnit Cupen svar ja! om Leksand förlorar och Brynäs vinner efter ordinarie tid så vinner Brynäs Cupen.
Kommentera

Om Leksand vinner nu mot MoDo så slipper BIF helt risken att ta hem Cupen i år igen va ? (har jag koll på läget då ?)
Kommentera

dalastark: Alltså hamnade ni i kvalserien... ;)
Kommentera

JanT:

tja när vi vann cupen sist gick vi tillbaka till elitserien...
Kommentera

Försäsongsmatcherna

Mästarcupen i Norrtälje www.mastarcupen.se
Onsdag 17/8 19.00 Leksand - Jokerit 5-4 e.f.
Fredag 19/8 19.00 Brynäs - Leksand 0-1
Lördag 20/8 16.00 Timrå - Leksand 0-4
Söndag 21/8 12.00 Leksand - Modo

I Långshyttan
Fredag 26/8 19.00 Timrå - Leksand

Jubileumsturnering i Mora
Fredag 2/9 20.00 Mora- Leksand
Lördag 3/9 13.30 Leksand - Lukko Rauma
Söndag 4/9 16.00 Leksand - Brynäs

Mästarcupen på Åland
Torsdag 8/9 19.00 Leksand - Helsingfors IFK
Fredag 9/9 19.00 Färjestad - Leksand

I Långshyttan
Fredag 16/9 19.00 Brynäs - Leksand
Kommentera

JanT: äh de där är bara trams......
Kommentera

Leksand4Life: Akta er för att vinna Mästarcupen! Kvalseriespöket har noga koll på vem som segrar i denna ödesmättade turnering! Tag varning av Brynäs exempel!
Kommentera

Leksand4Life: vi får väll se :)
Kommentera

Db_04: så plockar vi Modo imorgon så har vi detta överstökat :) och är i fin form inför premiären! tippar 4-1 till Leksand =)
Kommentera

Leksands Bjun vann i dag sin första match för säsongen mot Moras dito
Kommentera

Tredje raka segern. Leksand besegrade även Timrå i Mästarcupen. 4-0 efter att Johan Backlund hållit nollan och Jesper Ollas, Mike Watt, Niklas Persson och Jens Bergenström gjort Leksands mål.

Det var en bra match men vi var det klart bättre laget, menar Anders ”Masken” Carlsson direkt efter matchen i Norrtälje. Vi spelade konstruktivt, hade bra koll i mittzon och ett bra försvarsspel. Vi tillät inte Timrå någonting. Så det var en väldigt stabil insats.
Kommentera

Glempen: 4-0 slutresultat....enligt mina källor vaktade Backlund målet i dag. Målskyttar enligt Superstars chatt Watt, Bergenström , Grannath och Pajjen
Kommentera

Glempen:

japp enligt vad jag hört :D
Kommentera

mattias - 74: Slut i matchen eller??
Kommentera

A_AA:

Vart kan man se matchrapporten?
Kommentera

4-0 till Leksand, Duba har gjort det igen ;)
Kommentera

: Marc rapporterar målen på mik.se. Tyvärr är ställningen 1-3 efter 12 min.
Kommentera

Dream Team:

vart kan man följa matchen ??
Kommentera

_Alfta_: 4-0 till er nu..
Kommentera

_Alfta_: Timråboken..
Kommentera

_Alfta_: Hoppas det lossnar för bicek! hoppas han har gjort 1 !
Kommentera

Dream Team: Var ser du det?
Kommentera

0-0 mellan Timrå och Leksand efter första perioden förbyttes snabbt till 0-2 i Leksandsfavör tidigt i den andra. Målskyttar okända.

Kommentera

« · 566808 · »