mattias - 74: hmm nej de där är överdrivet... jag hatar inget lag men ja säger bara att ja hellre ser Malmö eller Skellefteå i stället för mora i serien
mattias - 74: Nog för att jag har dålig syn alltid, men blind är jag inte! Du säger att du hade gett en förklaring på BIF:s gästbok, kan tyvärr inte hitta den. Kvittar för min del, du verkar ju hata Brynäsare ändå.
Trots allt, hoppas verkligen att Leksand spöar HV ikväll ! Låt oss säga med: 1-5 Ett lite väl optimistiskt tips kanske men jag hoppas verkligen att det blir så!
mattias - 74: Man är ju trots allt intresserad av hockey och den andra matchen vill jag inte se. Det är 2 lag från Dalarna i elitserien och så ska det förbli. (även om Mora ska komma före Lif naturligtvis) Sen har jag inget val av matcher heller, det har brustit i uppfostran hos 2 av mina barn, dom har blivit leksingar på nåt skumt vis, även om dom har problem när Mik och Lif möts. Då brukar dom hålla på det lag som gör första målet:)
Db_04: ...samtidigt som Leksand är det absolut bästa laget, som ingen kan slå. Måndagsmatchen i Gävle var sista träningsmatchen inför ES, där Pirro tränade 'passivt försvar', så den kan inte räknas. Eller hur det nu var..?
brynästigern: mattias har slagit i huvet och tappat värderingarna av mora... kan försäkra dig om att brynäs är ett bättre hockeylag än mora på alla sätt å vis :)
mattias - 74: Skulle gärna se en förklaring om varför du anser Mora har en bättre trupp än Brynäs. Du mådte ju kunna argumentera för dina påståenden....eller hur?
mattias - 74: Om man ändrar Bafucin's ord till "om ni envisas med att spela restrerande 49 omgångar som ni gjorde i måndags, då blir det kvalserien", blir det mer accepterat och förståeligt då?
Om man fösöker komma in på detta LIF-forum från www.hockeyligan.se (längst ner till vänster under loggan "Hockeysnack") återfinns Leksand inte bland elitserielagen. Ligger kvar i norra allsvenskan. Undrar om man räknar med att Leksand är tillbaka efter säsongen ;-)
om du nu är seriös med att du hellre vill se Malmö eller Skellefteå i serien, rekommenderar jag Allsvenskan.