eltifoso: Ejdsell reducerar lite turligt till 1-2 med 13 sekunder kvar. Detta medans jag satt och inväntade 3-0 till leksand och vibbar från femte och avgörande-97.
mattias - 74: Man kan inte säga något om att Tjomme skrek att det skulle stängas när vi var i kval men inte nu för alla som kan göra en enkel googling ser att Leksand har både innan denna säsong och nu alltid har haft samma åsikt och det är att stänga för nedflyttning.
Dock Brynäs rösta nej för att stänga innan säsongen men grinar mest av alla klubbar nu. Undra vad det beror på?
På dts reportage om dagens träning så skriver dom att Cehlarik och Själin är med och tränar med resten av laget men i gula västar vilket betyder icke tacklingsbara.
Ändå bra nyheter med tecken på att dom närmar sig spel.
mattias - 74: En sak är säker ... om LIF fortsätter vinna så är ni fortsatt topp 6 och vi slipper möta er i en kvart förutsatt att vi håller första platsen. Såvida VLH inte får fart. Och mest troligen blir det då ett play in lag i kvarten. FBK föredrar jag nog framför DIF och Oskars i så fall. Om Frölunda eller Öret hamnar i play in så föredrar jag att Rbk nog hellre möter dem eller FBK än er i kvarten 😁
mattias - 74: Riktigt fin start efter uppehållet. Lite sämre period i andra men vi vann ändå perioden med 1-0. Dagens MVP får Juvonen som spelade som den topp målvakten han är.
Nu har vi tuffa möten mot Skellefteå och Örebro men tar vi 4+ poäng på dom två matcherna så är vi fortfarande med i racet om topp6.
mattias - 74: Han har inte spelat för Leksand. Det var ett litet skämt om att han tappa pucken på egen blå mot Leksand i match 7 på övertid vilket ledde till Montpetit målet.
mattias - 74: Sitter och kollar på Finland - Tjeckien (Janne står) och då får man se Leksands legendaren Otso Rantakari vrida knät och får ledas av isen. Tydligen har det gått bra för han sen man såg han sist. Han spelar tydligen i KHL nu.
mattias - 74: korrekt att man ska ge långa straff på tydliga filmningar som när spelare låsas få klubba i ansiktet även trots det tydligt inte nuddar hjälm eller ansikte.
Scott situationen är för svårbedömd för att säga om det är filmning eller inte men visst faller han lite lätt.
mattias - 74: Skönt vet jag väl inte ör mig får gärna båda lagen åka ut.
Malmö för att jag inte tycker att dom har något i SHL att göra och Brynäs för att jag tycker att vissa lag och supportrar i ligan bör få känna på HA t.ex Brynäs, HV, Frölunda, Färjestad och Luleå. Känns som dessa lag är lite för bekväma och kan behöva en tur till HA.
Har egentligen ingenting emot dessa lag förutom att jag tycker att som supporter så är det roligare att fira framgång om man genomlidit riktig motgång och det har dom lagen inte gjort på väldigt väldigt länge. (Att vara nära kval är inte riktig motgång)
Skulle Brynäs åka ut så skulle jag dock sakna derbyn.
mattias - 74: Roger har växt i mina ögon. Tycker han har varit ödmjuk i förlust dom senaste matcherna emot Leksand och jag tyckte hans intervju om tacklingen på Cehlarik igår var 10x proffsigare än Joels. På Roger låter det som att han är uppriktigt ledsen att Leksand blir av med en viktig pjäs men att han inte tycker att det är mer än en 2a medans Joel står och flinar och drar skämt när han kan avslutat säsongen för Cehlarik och sänker Leksand chanser rejält framöver.