Leksands IF

26752 inlägg · 1367 ämnen

Säsongen 2020-2021

« · 2156021 · » Till forumet

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Det gick ganska bra :)
Kommentera

eltifoso: mattias-74 är inte den enda som inte är här? väldigt lite intresse på Leksands egna sida?
Kommentera

eltifoso: Finfint 3-1 i ännu ett powerplay , du verkar inte vara här M74 så jag avslutar rapporten. 😊

Men alltid trevliga matcher mot er. Tror inte jag har ett enda dåligt slutspelsminne i möten med leksand faktiskt
Kommentera

eltifoso: Ejdsell reducerar lite turligt till 1-2 med 13 sekunder kvar.
Detta medans jag satt och inväntade 3-0 till leksand och vibbar från femte och avgörande-97.
Kommentera

eltifoso: och 2-0 på en fin tekningsvariant.
Kommentera

mattias - 74: Snyggt powerplay mål ger er ledningen nyss🤩
Kommentera

mattias - 74: nu Gävlar kör vi? Kriga Leksand? men 13 Molgan kan ju ta pension?
Kommentera

mattias - 74: det som jag ser som lite positivt med FBK är ju att Looooob eran är slut!
Sen finns det inget mer positivt🙈
Kommentera

RommeTigern:

Ja det hoppas jag med

Har alltid haft en stor avsky till den där klubben 😂😂😂
Kommentera

mattias - 74: Tvåla till det där pissdåligtkaffelaget nu!
Kommentera

Idag skulle det kännas extra skönt med seger mot FBK

jag kan inte se matchen så skulle uppskatta om någon ville redogöra för hur matchen är 😀
Kommentera

Jalapeno:

Bra inlägg och håller med
Kommentera

mattias - 74: Man kan inte säga något om att Tjomme skrek att det skulle stängas när vi var i kval men inte nu för alla som kan göra en enkel googling ser att Leksand har både innan denna säsong och nu alltid har haft samma åsikt och det är att stänga för nedflyttning.

Dock Brynäs rösta nej för att stänga innan säsongen men grinar mest av alla klubbar nu. Undra vad det beror på?
Kommentera

På dts reportage om dagens träning så skriver dom att Cehlarik och Själin är med och tränar med resten av laget men i gula västar vilket betyder icke tacklingsbara.

Ändå bra nyheter med tecken på att dom närmar sig spel.

Lang saknas dock av okänd anledning.
Kommentera

Tur vi inte spela idag eftersom alla resultat gick emot oss idag...
Kommentera

Då håller vi på DIF och LHC ikväll då =)
Kommentera

mattias - 74: Men bra med sponsring !😀
Kommentera

mattias - 74: En sak är säker ... om LIF fortsätter vinna så är ni fortsatt topp 6 och vi slipper möta er i en kvart förutsatt att vi håller första platsen. Såvida VLH inte får fart. Och mest troligen blir det då ett play in lag i kvarten. FBK föredrar jag nog framför DIF och Oskars i så fall. Om Frölunda eller Öret hamnar i play in så föredrar jag att Rbk nog hellre möter dem eller FBK än er i kvarten 😁
Kommentera

Nooky:

Håller med faktiskt

Tycker det känns lagomt med 2 matcher
Kommentera

mattias - 74: sånt där vill man ju ha bort från hockeyn.. relativ stor skaderisk på själva handlingen, 2 matcher är bra som " första " varning.
Kommentera

Jalapeno: 1-2 just nu
Kommentera

mattias - 74: Bra intevju men det lät som att Själin blir borta länge med det han säger på slutet.
Kommentera

mattias - 74: Vad var det jag sa =) 42 omgångar in och vi fortsätter gå som tåget!!!!
Kommentera

mattias - 74: Peppar peppar men har en bra känsla idag och vi brukar ha lättare med Skellefteå än andra topplag.
Kommentera

Jalapeno:

Riktigt tuff match ikväll för Leksand men hoppas såklart på en ny 3a ;)
Kommentera

mattias - 74: Håller med mycket roligare att följa det vid sidan om.
Kommentera

Jalapeno:

Instämmer, ser fram emot matchen mellan hv - Brynäs på Torsdag, snacka om 6 poängsmatch.

Skönt och slippa sådana ångestmatcher nu. Dom är inte roliga.
Kommentera

mattias - 74: Riktigt fin start efter uppehållet. Lite sämre period i andra men vi vann ändå perioden med 1-0. Dagens MVP får Juvonen som spelade som den topp målvakten han är.

Nu har vi tuffa möten mot Skellefteå och Örebro men tar vi 4+ poäng på dom två matcherna så är vi fortfarande med i racet om topp6.
Kommentera

mattias - 74: Känns som detta kan påverka om slovakerna stannar också.
Kommentera

mattias - 74: I andra nyheter så såg Janne riktigt fin ut för Finland idag 94%, vann straffläggning och fick Finlands MVP pris i matchen.
Kommentera

Jalapeno:

Ok haha då fattar jag
Kommentera

mattias - 74: Han har inte spelat för Leksand. Det var ett litet skämt om att han tappa pucken på egen blå mot Leksand i match 7 på övertid vilket ledde till Montpetit målet.
Kommentera

Jalapeno:

Har han spelat i leksand? Vill minnas att han spelat i Modo för ett tag sedan. 😀
Kommentera

mattias - 74: Sitter och kollar på Finland - Tjeckien (Janne står) och då får man se Leksands legendaren Otso Rantakari vrida knät och får ledas av isen. Tydligen har det gått bra för han sen man såg han sist. Han spelar tydligen i KHL nu.
Kommentera

Jalapeno: Brithen tillbaka i RBk ... hyfsad center 😉
Kommentera

mattias - 74: korrekt att man ska ge långa straff på tydliga filmningar som när spelare låsas få klubba i ansiktet även trots det tydligt inte nuddar hjälm eller ansikte.

Scott situationen är för svårbedömd för att säga om det är filmning eller inte men visst faller han lite lätt.
Kommentera

mattias - 74:
Skönt vet jag väl inte ör mig får gärna båda lagen åka ut.

Malmö för att jag inte tycker att dom har något i SHL att göra och Brynäs för att jag tycker att vissa lag och supportrar i ligan bör få känna på HA t.ex Brynäs, HV, Frölunda, Färjestad och Luleå. Känns som dessa lag är lite för bekväma och kan behöva en tur till HA.

Har egentligen ingenting emot dessa lag förutom att jag tycker att som supporter så är det roligare att fira framgång om man genomlidit riktig motgång och det har dom lagen inte gjort på väldigt väldigt länge. (Att vara nära kval är inte riktig motgång)

Skulle Brynäs åka ut så skulle jag dock sakna derbyn.
Kommentera

Jalapeno:

Kollade på Brynäs - Malmö igår

Första gången man slår på en ångestmatch och leksand inte är med känns det som.

Skönt att Brynäs vann tillslut 😁
Kommentera

Litet besked om skadan på Cehlarik.
Gratis till 15.27
Kommentera

mattias - 74: Roger har växt i mina ögon. Tycker han har varit ödmjuk i förlust dom senaste matcherna emot Leksand och jag tyckte hans intervju om tacklingen på Cehlarik igår var 10x proffsigare än Joels. På Roger låter det som att han är uppriktigt ledsen att Leksand blir av med en viktig pjäs men att han inte tycker att det är mer än en 2a medans Joel står och flinar och drar skämt när han kan avslutat säsongen för Cehlarik och sänker Leksand chanser rejält framöver.
Kommentera

Det blir spännande vilka lag som tar sig till kvart. Nu börjar slutspurten efter uppehållet.
Kommentera

« · 2156021 · »