mattias - 74: mjo men förhoppningsvis har inte maskens värvningstaktik gått i arv hos Lundström...
Förhoppningsvis har dom koll på vad dom gör.... fast kollar man hans stats så har han ej missat speciellt många matcher nån säsong alls
Dino: på väg utför .......jag vet inte mycket om Roman Vopat men jag följer SM-Liiga ganska mycke....Saarela hade poängmässigt en mellansäsong i fjol men året före det kom han 2a SM-Liigas poängliga (efter Kariya)... och Lukko var ett lag som inte hade några tunga NHL förstärkningar (Hal Gill , Esa Pirnes och Dwayne Roloson var dom enda)
Så att Saarela är slut det håller jag inte med om..... Leksand var knappast den enda klubben som var ute efter han, anledningen att Leksand fick han var enligt han själv Jukka Rautakorpi.
mattias - 74: men det är väll knappast första säsongen han är med?
han lyckades inte ens imponera i Arboga i fjol
Jag tror Bröms behöver komma till en klubb där han får spela.....inte i nån 4e kedja....utan i en typ andra kedja..... finns väll ett par lag man kan låna ut han till
Venne: ingen dålig förstärkning
Lite stats på han (playoffstats ej med)
GP | G | A | TP | PIM | |
NHL: | 133 | 6 | 14 | 20 | 253 |
Allsvenskan: | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SM-Liiga: | 251 | 55 | 54 | 109 | 723 |
AHL: | 46 | 13 | 10 | 23 | 119 |
Här är fjolårsgubbarna nu.
3 har inte hittat ny arbetsgivare....Yan Golubovsky , Mike Watt och Jarrod Skalde.
Målvakter
26 Johan Backlund - Timrå IK
30 Marcus Lundell - Väsby
35 Tomas Duba - TPS Åbo
Forwards
6 Patrik Wallenberg - Kvar i LIF
9 Mike Watt - Ny klubb ej klar
11 Mattias Ritola - Kvar i LIF
12 Jens Bergenström - Saipa
13 Sebastian Meijer - Västerås
14 Jesper Ollas - Kvar i LIF
15 Niklas Bröms -Kvar tillsvidare kan hamna i Arboga
17 Jaroslav Kalla - HC Kladno
19 Magnus Hedlund - Kvar i LIF
20 Oscar Steen - Modo
21 Jimmie Ericsson - Skellefteå
23 Niklas Persson - Linköping
24 Jukka Tiilikainen - Slutat
27 Jarrod Skalde - Ny klubb ej klar
34 Jiri Bicek - Brünäs
40 Calle Steen - Södertälje
saxat från magazin 24
Magazin24 kan idag meddela att IFK-ledningen i nuläget ligger i förhandlingar med Leksand, samarbetspartnern sedan flertalet säsonger tillbaka.
Förhandlingarna gäller IFK:s intresse i spelare som inte tar plats i det hårdsatsande dala-laget.
Tre spelare talas det om, alla med try-out kontrakt hos Leksand.
Dessa tre spelare är aktuella för IFK Arboga:
* Fredrik "Veppa" Vestberg.
IFK:s bästa poängplockare förra säsongen. Forwarden har missat en stor del av försäsongen på grund av skada och kan behöva matchning i IFK Arboga för att komma igång.
Lånas med största sannolikhet ut till IFK.
* Daniel Persson, forward med 133 matcher i Hockeyallsvenskan med Nybro IF och Halmstad Hammers. 38 inspelade poäng. Har ett try-out kontrakt med Leksand och får enligt källor svårt att spela till sig ett kontrakt.
* Niklas Bröms, forward som spelade 9 matcher med Arboga 05/06. Ung, stor och stark - passar in i IFK:s mall den här säsongen.
Enligt magasin 24 (länk finns på eliteprospects.com)
så ska Fredrik Vestberg , Niklas Bröms och Daniel Persson vara aktuella för spel i Arboga då dom troligen inte får stanna i Leksand.
Jaja du har ju dina favoriter. Pajen är enligt mig värd en chans i en toppklubb efter allt han varit med om som Kapten. Jag hade också tröttnat !!