Leksands IF

26765 inlägg · 1367 ämnen

Silly season 2009 / 2010

« · 1175610 · » Till forumet

Sv: Silly season 2009 / 2010
Hakan Olsen:

Om det är tröttsamt att få vänta upp till ca 1 sekund så vet jag vad problemet är. Jag har inte några problem med att komma in på hemsidan, om det nu är den här www.leksandsif.se/index.php som du menar.
Kommentera

87bth01:

87bth01-Om vi skall prata om tröttsamt, det var rätt förbannat väldigt jävligt tröttsamt att försöka komma in på hemisidan.
Kommentera

Hakan Olsen:

Vad tröttsam du är...
Kommentera

mattias - 74:
Har ni fått ordning på hemsidan? eller behöver ni få mera sponsorer som kan skjuta till mera kulor till uppgradering?
Kommentera

Hakan Olsen:

hehe jag försökte följa den på nätet men kom inte in det är nåt tjall.
Kommentera

mattias - 74:

Har Leksand problem med hemsidan, den är segare än kåda om det över huvud taget är möjligt att komma fram för att se resultatet mot Brynäs. Finns det på grund av hutlösa löner inget över i kassan för uppgradering?
Kommentera

mattias - 74: Haha klart mi inte går upp...grattis till en försäsongspinne..
Kommentera

Massebros:

Jag v et inte faktikst och jag börjar ärligt talat bli trött på folk som gnäller över deras ålder. Denna upplaga av Leksand är den yngsta sedan dom ramlade ur Es. 4 spelare är över 34, snittåldern ligger på 24 nånting. Rhodin har mer och ge likaså Pelle och nordström. Ang pengar så har Rhodin och Nordström ett prestaionsbaserat kontrakt med en relativt " normal " grundlön med en Bonus om Leksand når Elitserien om man skall tro de som är insatta i sådana saker och det låter väl inte helt otroligt. Att vi har 30 miljoner i lönebudget år efter år och inte går opp ser jag som ett jävla misslyckande. Detta år får det inte bli samma visa.
Kommentera

mattias - 74:
Haha det är väl inte pengarna som spelar eller har jag missuppfattat det hela.....
Kommentera

mattias - 74: Tar det så lång tid med färdtjänst?
Kommentera

Rhodin på plats i Leksand.
Kommentera

norrland:

Leksand i topp i lönelistan igen. 13 miljoner mer än 2:an Malmö. Vore väl fan om det inte skal lyckas nu eller är det som vanligt !
Kommentera

norrland:

Janne missar iaf premiären.
Kommentera

mattias - 74:

Ja det ser ju inte alls bra ut.
Kommentera

Norrland:

Ser ju inte direkt ljust ut men man hoppas ju att de flesta kan spela i premiären.
Kommentera

mattias - 74:
Huvudsaken var att ni fick stryk av Mora IK på isen i alla fall ;0)
Kommentera

Alisandali:

1 vecka sedan hemskickad, nog måste väl en spelare få mer än så på sig eller är det nån annan på väg in?
Kommentera

norrland:

Nej jag tycker inte dom är snygga men det ser bra ut med backbesättningen. Här kommer fortsättningen i Vakthistorien.
Kommentera

mattias - 74:

"backarna ser bra ut, skall jag vidareutveckla :)"

Ja utveckla gärna.
Tycker du att dom är snygga?? ;-)
Kommentera

Bissett19:

backarna ser bra ut, skall jag vidareutveckla :)
Kommentera

mattias - 74:

Det ser bra bakåt ut men ett stort minus är målvakterna?
Ööööh?.....;)

Jag tror Leksand går upp denna gång.Tyvärr för eran del är jag en usel tippare;)
Kommentera

Bissett19:

Japp det var min egen rad. Jag har alltid varit positiv och denna säsong ser det bättre ut bakåt också mot än tidigare år. största minuset är som jag ser det målvakterna, Jocke har spelat skitbra på försäsongen och Leinonen skall inte känna sig säker på 1.a spaden. Leinonen för övrigt som jag trodde skulle vara bättre än läck verkar inte alls vara så bra som jag hade förväntat mig.
Kommentera

mattias - 74:

Den där sista raden,var det din egen eller?Isf känns det som om jag har hört ett antal ggr förut.
Kommentera

Från SVT Text...

Leksand storfavorit i allsvenskan

Samtliga 14 tränare i allsvenskan tror
att Leksand tar en av de tre direkt-
platserna till kvalserien i vår.

-Kraven är höga, och det gillar jag.
Annars skulle jag aldrig ha tagit det
här jobbet. Men vi fokuserar på nuet
och på att ha goda vanor i allt vi
gör, varje dag, säger Leksands nye
tränare Leif Strömberg.

Andra lag som fick många röster på
dagens allsvenska upptaktsträff var
Malmö och framför allt AIK.

Allsvenskan inleds 16/9. Storfavoriten
Leksand inleder borta mot Västerås.

Kommer bli en rolig säsong det här tror jag.
Kommentera

norrland:

Bergenström skall tydligen vara borta från spel i 6 månader pga att hans axel gått av på 2 ställen. Mindre bra det.
Kommentera

mattias - 74:
¨
Nu kör vi...

44.12 5 - 2 EQ LIF 22. PERSSON, Markus
Kommentera

87bth01:

5 - 1 till Mora med lite kvar av sista. Här är Leksands lag.

4:e femma
33. ÅSLIN, David
5. JANOLHS, Martin
11. KARLSSON, Martin

3. GUNNARSSON, Daniel

3:e femma
24. MARTINSEN, Andreas
27. CARLSSON, Patrik
22. PERSSON, Markus

4. HÖGBERG, Stefan
16. ULLMAN, Petter

2:a lina
19. NORDSTRÖM, Peter
21. JOHANSSON, Eric
7. HUOKKO, Jan

12. LASSEN, Stefan
6. KNUTSSON, Jonas

1a lina
47. ENEQVIST, Johan
9. HÄGGLUND, Johan
14. OLLAS, Jesper

23. KÄLLSTRÖM, Kenny
26. ERIKSSON, Alexander

Målvakter
34. DAHLSTRÖM, Mathias
30. ERIKSSON, Joacim
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag skulle nog ranka Törnberg högre på feghetslistan än Nordström.
Kommentera

horcoff: Du är nog inte så fel ute. Först hjälpte vi Frölunda komma tillbaka för att bli ett nygammalt storlag och nu kanske det är Leksands tur att lyckas med samma sak. FBK går numera under epitetet hockeyns SIDA dvs hjälpa underutvecklade klubbar att stå på egna ben :)
Kommentera

horcoff:

Ja men jag väntar som sagt på en 1:a center nu också men tror inte man skall förvänta sig nåt stort namn, många på superstars ropar på Bremberg men det är inte realistikt för 5 öre..
Kommentera

mattias - 74: Skojar bara, ni är lika jäkla hoppfulla alla år ;0)
Men det ska erkännas att det är en vass trupp ni har i år.
Kommentera

horcoff:

Du är inte ensam, jag har varit negatvi till en del värvningar i år men med 3 rutinerade fd FBK spelare i truppen samt värvningen av Strömberg i båset så är nog detta " året då Leksand skall opp " så har det låtit i alla år men denna säsong är det så :)
Kommentera

mattias - 74: Börjar redan längt till våren ;0)
Kommentera

mattias - 74: Jag skulle faktiskt göra det, han passar inte alls in i den strukturen som modo behöver ha på sina värvningar. Alldeles för dyr. Sen att han när han är skadefri är en spelare som platsar i ES är nog många överens om, men jag skulle blivit väldigt besviken om freddan kört på sådana fega och "säkra" kort.
Kommentera

Wayne Gresky:

Håller med om de 2 första men att han är fegast i Es de sista 15 åren håller jag inte med om. Hur som helst så är han en poängmaskin när han är skadefri det får du väl hålla med om? Sedan tror jag inte att modofansen undantag du :) skulle tacka nej till honom i MoDo.
Kommentera

mattias - 74: Dyr, extremt skadedrabbad och elitseriens fegaste spelare de senaste 15 åren. Förstår att alla elitserielag höll sig borta.
Kommentera

Wayne Gresky:

Nordström hade ju gått in i vilket es lag som helst, slutspelets bästa spelare förra säsongen men om det var nån klubb som var ute efter honom låter jag vara osagt. Kanske för dyr? I Leksand har han ju en prestationslön, dock känner jag inte till vad den innefattar till 100 %
Kommentera

mattias - 74: Enligt Wayne Gresky så är Mattias Ek på Expressen dum i huvudet. Bra lag på pappret räknas inte i kvalserien. Det som gäller där är att ha ett lag som går över lik för att ta sig upp. Skaffar ni en riktigt bra center så kan ni ha chansen att ta er upp tack vare att SSK och Rögle ser så usla ut.

Ekman-Larsson är en riktigt intressant talang, men den avdankade FBK-trion känns inte jättespännande för en utomstående.
Kommentera

mattias - 74: Han menade ju att årets upplaga av leksand är det mest spännande laget av alla lag leksand ställt på isen, och det är ju möjligt. Men först och främst är väl inte konkurensen mördande.
Sen kan inte ett lag som strumpan tränar bli spännande, hur jävla spännande truppen än ser ut. Men visst kommer ni till kvalserien och allt det där.
Kommentera

Wayne Gresky:

enligt Mattias Ek på Expressen så har Leksand det mest spännande laget under 2000 talet och att Elitserieplatsen är klar. Nåja det skall spelas om det också men visst är det ett bra lag leksand förfogar över.
Kommentera

Bissett19: Jag kan ju fylla på spuds resonemang med att säga att MoDo t ex endast har 12 forwards med i sin forwardstrupp medan "unga lag" lag som Brynäs, Timrå och Frölunda har 16 forwards i sina trupper. Dvs EP:s siffror säger inte ett piss om den egentliga medelåldern.
Kommentera

Bissett19:

Jag såg ett 10 - 15 tal matcher förra säsongen vilket är ok då man har andra saker än hockey som kostar pengar. I år siktar jag på fler, har iaf biljett till premiären i Västerås.
Kommentera

Bissett19: Jo visst har Leksand en lägre medelålder om man räknar in hela truppen. Men att Leksand ska få ställa upp med 10 backar 17 forwards och 3 målvakter känns ju i ärlighetens namn inte så aktuellt.

Bland backarna har dem 4 över 30, sen kommer Oliver Ekman Larsson på 18 och Ullman(?) på 22 år. I vad som jag antar blir deras standarduppställning.

Men det jag menade med mitt första inlägg var inte främst åldern, även om det är roligt att nämna här. Utan att LIF oftast värvar mätta spelare, såna som aldrig har en chans att toppa sin karriär moments. Utan det är killar som har svårt att slita sig från omklädningsrummet och den lön man har som lirare. Det är oerhört viktigt att man i en grupp har ett gäng kaxxiga unga som vill nåt, som ser till att det blir tempo och action ute på isen. Inte bara tekniskt skickliga passningar(även om dem också behövs)
Kommentera

mattias - 74:

"Bojkotta matcher? ;)"

Är det inte det du gör iom din flytt till Lärdomsstan?;)
Kommentera

horcoff:

Jag har alltid tyckt att Prestberg och Nordström spelat fult när de varit i FBk och jag har fortfarande svårt att acceptera den där fula Crosscheckingen på Foppa som Peter gjorde Självklart svider det lite att ha så många FBK:are i laget men vad skall man göra när dom spelar i Leksand? Bojkotta matcher? ;)
Kommentera

mattias - 74:
Snacka om att vända kappan efter vinden, nu har ni ju blivit ett Riktigt Färjestads-läger och jag som trodde i min enfald att ni ogillade FBK.
( I vart fall innan ni fick några FBK-are, vem vet..kanske Färjestad lyfter er till ES en dag)
Kommentera

mattias - 74:

24,9 är medelåldern hos Leksand enligt EP.

I ES är det "gubblaget" Modo som är äldst med 27,0

Av Age: 24.9 years

Av Age: 24.9 yAv Age: 24.9 years ears
Kommentera

Wayne Gresky:

Det finns 15 spelare listade till A - Laget som är under 23 år. Där är framtiden, men dom kan ju inte göra det nu utan det nu utan behöver äldre rutinerade spelare runt sig.
Kommentera

spud:

Gammal må så vara men en av förra årets slutspel bästa backar och chanserna med honom i laget ökar att Leksand äntligen tar sig opp i Es även om jag fortfarande vill se en 1:a center av klass. Prestberg Nordström och Rhodin känner varandra sedan förut och det kommer bli bra det här skall du se. 38 år är ingen ålder, hur gamla är era " rävar "?
Kommentera

spud: Äh, han drar väl närmast ned medelåldern?
Kommentera

« · 1175610 · »