Den kanadensiske centern Adrian Foster ( 27 ) tränar med LIF dän här veckan. Han är god vän med Eric Johansson och inledde säsongen i Dynamo Riga på Try - Out kontrakt.
Källa LIF NEWS SMS TJÄNST
Nalia:
Ja det är skadorna som är hans stora problem, att han är en bra spelare skriver jag också under på, nu är han ju friskförklarad så man hoppas ju att han håller hela säsongen.
Wennerholm hyllar däremot Joachim Ericsson som den nyckelspelare som skall ta Leksand till Elitserien. Är beredd och hålla med efter det jag sett av honom. Otroligt stor och täcker målet bra och är mogen i sin spelstil trots endast 19 år.
Lif:s förre sportchef Mikael Lundström har idag fått jobb på hockeyförbundet som ny tävlingschef efter Lars G Karlsson. Han tillträder tjänsten i November. JAHA vad säger man?
87bth01:
– Min fru sa till mig när det blev klart att jag skulle spela i Leksand: ”Nu har du äntligen fått som du velat. Du har ju alltid sagt att du vill spela för Leksand”, säger Johansson.
87bth01:
Den blir ju mer om man räknar med dom 17 500 han har per match också !
Johansson definitivt klar för LIF, Anluter på måndag och blir spelklar mot Mora på Onsdag.
Källa LIF SMS NEWS!
Efter en del kalkyleringar så kommer jag fram till dessa siffror tillsammans med ganska mycket hjälp :-)
det var ju inte igår man räknade Matematik :)
45000kr/månad (Är det ett helt år han får månadslön?) Isf 540000kr
17500kr x 52omgångar = 910 000kr
Kvalseriebonus = 200 000kr
35000kr x 10 kval-omgångar = 350 000kr
Elitseriebonus = 500 000kr
Totalt = 2 500 000kr
Bonusarna är enligt uppgifter ungefära.. Mycket troligt att det blir ännu mer..
Sedan tillkommer väl arbetsgivaravgifter och ev pensionsförsäkring?
Random:
Kollar är en spelare jag gillar, jobbar ständigt och är riktigt bra i BP. Den ny komponerade kejan med Nordström, Åslin och Janhols var riktigt bra igår. Jocke fortsätter spela stabilt. Ser bättre och bättre ut. För att citera Roffe Bengtsson "Hyr tro dy att det kår för AIK på Söntag"
Jag tror det blir torsk för AIK :)
www.youtube.com/watch?v=8DNUw6IetWIAndreas är tydligen friskförklarad.
Låt se hur länge det dröjer innan han går sönder.
Enligt Gävle Dalas sändningar nu ikväll så sponsrar Ejendal med en del och Leksands IF med en del. Fördelen med Andreas i laget är att chanserna ökar att vi spelar ES förutsatt att han får vara hel då han är en riktigt bra hockeyspelare.
Nackdelen är det att han är otroligt skadeförföljd och går han sönder ligger pengarna på botten av siljan igen.
Det är ju inte officielltmen enligt GD ansluter han redan till helgen så det låter ju som om det är klart.
Alisandali:
Andreas Johansson på väg till Leksand. Det har ju varit på g ett tag, låt hoppas att han är helt återställd men jag är skeptisk till om han skall kunna spela en hel säsong med tanke på sina skador, vad tror du?
Alisandali:
Nu snackas det om Petrovicky att han åter skall vara aktuell för Leksand ytterligare en gång. Hade inte han kontraktsbråk med Leksand i fjol om att Leksand var skyldig honom pengar?Dessutom förstår jag inte vad han kan tillföra med tanke på hur kass han var förra säsongen.
Nej låt det här laget spela ihop sig. Skall det in nån spelare så är det en 1:a center.
Wayne Gresky:
ja det är tydligt, läste på ett NHL forum också att de var oroliga för hans hälsa under tiden i Anaheim. finns fler exempel på spelare i Leksand genom åren som varit en aning " törstiga " blir förbanand när jag tänker på det.
Wayne Gresky:
Håller med dig jag tycker alla som tar bilen dagen efter skall ha en känga. Själv har jag gjort det 1 gång och jag gör absolut inte om det, skulle åka 4 km till en kompis på morgonen och hämta mina nycklar till lägenheten och det var nånting som sa att va Fan håller du på med Mattias så jag gick hem och hämtade bilen hos honom på kvällen vid 21 tiden. Det hela handlar om sunt förnuft.
spud:
Nej jag tycker inte det eftersom han satte de andra i laget i dålig dager samt att det var mer än en gång det hände men jag känner iaf inte till om Linkan har varit berusad eller rentav full på träningar eller matcher vilket är en jävla skillnad. Går jag till jobbet bakfull eller full så får jag Sparken och det var det som Jackman fick, Om Bremberg fått sparken för att han krökar vet jag inte men är det så så skall han naturligtvis inte spela hockey i Leksand men som sagt så är ju bilhistorien det man känner till och det var väl på hans fritid midsommar tror jag bestämt och att han har privata problem utanför sitt jobb som hockeyspelare med det vet jag inte nånting om.
mattias - 74:
Skall tillägga att jag INTE tror lInkan kommer till Leksand men man skall ju absolut diskutera ändå Spud
spud:
Jag köper inte det där, har man gjort ett snedsteg på fyllan förtjänar man en andra chans, han har tagit sitt straff och är säkerligen ångerfull. Åkte inte en MoDo spelare dit också ? var det Salle? Sundin i Frlunda också, listan är lång på idioter som kört fulla men bara för det måste man se vad de uträttar som hockeyspelare och det är ju mer positivt.
spud:
Vi får väl hoppas att inte Linkan kommer till Leksand för att festa, vad han gör på sin fritid är upp till honom men tror inte han är lika korkad som Jackman som tränade bakfull och sköt puckar på sina lagkamrater.
Ett rykte är ett rykte men måste ändå lägga in det. från Johans Malmöblogg.
Andreas:
2009-09-16 00:08:23
Leksand slutförhandlar med Fredrik Bremberg.PO Ejendahl ska värva Linkan till Leksand.Jag vet,ingen tror mig.Wait and see säger jag bara.
Personligen tror jag inte ett dugg på det. han lär säkert ha en månadslön på 300 - 350 000 och dom pengarna har inte Leksand om inte Långbergs och Ejendal går in med pengar. vad tror du ALI? är chansen 1 % att vi får se Bremberg i den Blå / vita dressen :)
norrland:
Match mot FBK idag. Kul med ett möte med svenska mästarna innan premiären om 4 dagar.
mattias - 74:
Haha på EP-profilen står det bland annat:
"Skador har varit ett problem"
Varför är jag inte förvånad?