mattias - 74: Aik har ju fortfarande chansen att sno andra elitserieplatsen. om dom vinner ikväll mot södertälje så skiljer ju bara 2 poäng. Och i sista omgången så möts ju ssk och leksand, och det vet vi ju vad leksand brukar kunna ställa till med i sista omgången, Eller???? frågan är väll om leksand ens skulle orka bjuda upp till fight där med tanke på aik-fansens påhopp på huokko.
jag vet att lifspelarna är proffsiga så tillvida att dom alltid försöker göra sitt bästa och vinna, men nog tror jag att dildoregnet på hovet kan sitta i spelarnas bakhuvud alltid.
mattias - 74: skulle sänka medel åldern på laget ganska rejält. lite unga inslag i lagen är bara bra, titta på Oliver Ekman/Larsson eller Mattias Ekholm och Daniel Viksten. det är killar som är beredda att käka spik och skita taggtråd om det behövs. och det är väll det som saknats mest av allt i både leksand och mora de senaste två säsongerna.
87bth01: Läck till Brynäs ?Tror inte på det,Eddie är en duktig målvakt men BIF satsar nog på Jocke Eriksson.I alla fall vad jag tror och varför skulle han lämna Leksand?
Enligt en person som kallar sig wolfpack på mik.se så skall greger och rhodin vara klara för Leksand och återförenas därmed med pelle och Mattias Johansson. Det återstår att se om det stämmer.
jag ger inte mycket för det ryktet att dom redan ska vara klara. mora väntar svar från greger i slutet av nästa vecka, och det skulle vara märkligt om han måste tänka en vecka till om han redan gjort klart med leksand.
mattias - 74: Enligt en viss Redhawksbloggare har det varit klart väldigt länge, bara agenten som velat försöka få det att se ut som att det var ett svårt val för Morten att göra.
mattias - 74: Ja det är bara att säga grattis till MIF. Morten är enligt mig en av topp tre i LIF. Synd att han gick till MIF, en förening som jag har ogillat i många år.
28 Eddie Läck (kontrakt 2009-2010) * 30 Jere Myllyniemi (kontrakt säsongen ut) 35 Manne Fredriksson (kontrakt 2008-2009)
Backar
3 Oliver Ekman-Larsson (kontrakt 2009-2010) 4 Elias Granath (kontrakt t.o.m 2008-2009) 15 Jan Huokko (kontrakt 2009-2011) 16 Petter Ullman (kontrakt 2009-2010) 23 Kenny Källström (kontrakt 2008-2010) 26 Per-Anton Lundström (kontrakt 2009-2010) 33 David Bornhammar (kontrakt 2008-2009) **
Forwards
9 Johan Hägglund (kontrakt 2008-2009) 10 Pelle Prestberg (kontrakt med Ejendals 2009-2010) 14 Jesper Ollas (kontrakt 2008-2009) 20 Marcus Weinstock (kontrakt 2009-2010) 21 Eric Johansson (kontrakt 2009-2010) 22 Markus Persson (kontrakt 2009-2010) 25 Mathias Johansson (kontrakt säsongen ut) 27 Kevin Doell (artistkontrakt Oktober 2008 - 2009) 32 Jens Bergenström (kontrakt 2009-2011) 41 Pierre-Edouard Bellemare (kontrakt 2009-2010) * 47 Johan Eneqvist (kontrakt 2009-2011) ?? Andreas Martinsen ( kontrakt 2009 - 2011)
* Elitserieklausul ** Option på förlängning ytterligare 1 år som kan brytas
Ytterligare spelare som kan försvinna är Läck, Hägglund, Bellmare, Ollas och Doell, då måste dom ersättas vilket inte blir lätt. Bornhammar, Granath och Ullman håller inte så de skall också bytas ut.
Ganska goda förhoppningsvis! Atlanta har ju Kari Lehtonen som förstamålis och Ondrej Pavelec som mestadels stått i AHL denna säsongen men även varit uppe och spelat i NHL. Hedberg har ett år kvar på kontraktet men frågan är om han stannar ifall Pavelec tar hans plats som andramålis.
Man kan ju tycka att Atlanta borde satsa på 21-årige Pavelec istället för 35-årige Hedberg. Älgen har fungerat som mentor åt Lehtonen de tre senaste säsongerna men nu är ändå finnen 25 år gammal och hunnit skaffa sig NHL-rutin då han varit förstemålvakt i Thrashers i tre säsonger. Enda problemet med honom är att han är skadebenägen men som sagt de har ju Pavelec.