Träningsmatch nr 1 ikväll mot Visby / rom på Gotland! Imorgon är det IOK !
Ericsson vaktar kassen.
Leksands lag ikväll
Målvakter
Joakim Eriksson (Timo Leinonen)
Förstafemman
Tomas Kollar - Eric Johansson - Andreas Martinssen
Oliver Ekman-Larsson - Janne Huokko
Andrafemman
Peter Nordström - Patrik Carlsson - Pelle Prestberg
Kimmo Lotvonen - Stefan Lassen
Tredjefemman
Martin Karlsson - Johan Hägglund - Jesper Ollas
Stefan Högberg - Petter Ullman
Fjärdefemman
David Åslin - Marcus Weinstock - Markus Persson
Kenny Källstrom - Jonas Knutsson
Vilar gör:
P-A Lundström, Johan Eneqvist, Jens Bergenström och Martin Janolhs.
0 - 4 efter 2 per. Ericsson stabil i mål och ett varsitt mål av Stefan Högberg och David Åslin.
Alisandali:
0 - 1 efter 1:a och det var inte Leinonens fel :)
Stigsson:
Svenska fans Leksandssida kommer ha nån slags rapportering genom Hellsing och Simm som är på plats men om det blir live vet jag inte, swehockey hade ingenting. Ryssarna hade tränat igår och enligt vissa skall nog vi och Mora vara glada över om dom kan slippa 2 siffrigt mot dom :)
Portello:
Hänger väl på om Ryssarna är motiverade eller inte, de kanske gör som många andra och hänger på Leksandsbaren och dricker Arboga ;-)
Tycker det är synd att inte Brynäs är med eftersom det är en trevlig turnering att bevista samt att man träffar en hel del roliga masar också.
Har frågat folk inom Brynäs men har inte fått något vettigt svar.
Här är liverapporteringen från kväll.
Ericsson står enligt LIF News SMS!
Stigsson:
Nej och mitt inlägg var inte riktat specifikt till dig heller utan mer åt leksingar.
Kan bli en spännande säsong om den fortsätter så här , se länk .
87bth01: Mer anmärkningsvärt är nacken. Vilken sak, alltså...
Annars blir man liksom lagomt upphetsad då det snackas om norska värv och vad de kan åstadkomma. Killen har inte heller några ruskiga stats från mer kända ligor. Så, en hyffsad spelare, som säkert tillför Leksand en hel del på allsvensk nivå.
Ungefär som andra år.
Borlängebandet Astral Doors har gjort en ny låt om/till Leksand , se länk .
Alisandali:
Jag har alltid tyckt att eliteprospects varit en bra sida beträffande övergångar m.m. Om Jamie Johnson lämnade Leksand för Florida så borde han väl spela där men tydligen så har ep andra uppgifter beträffande Jamie.
19 ? Tyvärr gubbe lilla jag har inga pengar att låna dig :)