Leksands IF

26754 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 2010 / 2011

« · 1256087 Till forumet

Silly Season 2010 / 2011

Jippi äntligen en rolig tråd.

Sparka hela laget och in med J 20 till nästa säsong.

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011
mattias - 74: Skicka tillbaks Jocke till Brynäs!
Kommentera

arnio:

Jag hörde ett trovärdigt rykte i söndags av en person som känner folk inom FBK som påstår att Jocke är muntligt överens med dom. Skulle kunna tro att det ligger till på det sättet..

Kommentera

mattias - 74: ta med styrelsen oxå på samma gång..In med Olle och J20..det kan inte bli sämre..fy fan vilka sopor Leksand är..
Kommentera

mattias - 74: "Jag hörde ett trovärdigt rykte i söndags av en person som känner folk inom FBK som påstår att Jocke är muntligt överens med dom. Skulle kunna tro att det ligger till på det sättet.."

Ja Jocke är nog inte tillräkligt billig för Brynäs...
Kommentera

arnio:

Känns ändå konstigt "om" han är tänkt att vara 1:a keeper, enligt mig är han inte tillräckligt bra från att ta steget från ett topplag i As till ett topplag i ES. Han är en talang och kommer bli riktigt bra men från Leksand till FBK? Nja hade hellre sett honom som 1:a keeper i As en säsong till så han får mer erfarenhet. Han var stundtals ruskigt bra i Leksand vissa matcher men många gänger sullade han in puckar också. Han kommer nog tyvärr inte vara kvar i Leksand nästa säsong och jag har en känsla av att LIF inser att det inte ens är värt att lägga ner tid på att få honom skriva på.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: FBK är väl inte längre ett topplag i ES?
Kommentera

Niklas Eriksson och Chriseter Olsson ryktas till 90 % vara klara som tränare för A Laget nästa säsong. Innebär troligen att Strömberg får gå trots ett år kvar på kontraktet.. Varför inte Sparka Olsson istället. Han bidrar inte med nånting enligt dom som följer träningarna..

Kommentera

Här är kontraktsläget i Leksand..

Kommentera

mattias - 74:

Ibland läser man lite fel, eller igentligen läste jag rätt men uttalade ordet fel.

Trodde att ni skulle värva en finsk tränare vid namn Ikonen.Nu visade det sig att det handlade om ikonen Niklas eriksson. Men håll med om att deras rubrik är rätt förvirrande om man inte köänner igen hans utseende.

Kommentera

Vi späder på med fler rykten.

Oliver Ekman Larsson ryktas till Brynäs, FBK , Jocke Eriksson samt Prestberg ryktas båda till FBK.

Kommentera

mattias - 74: Ekman Larsson blir då inte kvar ! han håller bättre klass än AS
Kommentera

Projta:

Ja han kan vi nog räkna med att han försvinner. Frågan är vilket lag som passar honom bäst? Modo skall ju föryngra sitt lag så det kanske är ett alternativ för honom.

Kommentera

mattias - 74:

Mja jag hade lite Timrå på känn ,eftrsom Styf kanske skuell lägga av .
sen har han ju Granath där oxå så
Kommentera

Projta:

Weinstock erbjuds inte nytt kontrakt. Det var på tiden. Källa LIF News!

Kommentera

mattias - 74:Och Strömberg letar nytt jobb :

http://www.dt.se/sport/article626373.ece

Kommentera

Alisandali: Dags att söka nytt ? efter 1 år bara haha
Kommentera

Projta:Men det possetiva för Strumpan var ju att han fick fullfölja säsongen , annars är vi ju rätt bra på att sparka tränare och betala för fyra stycken som gör  två mans jobb .

Kommentera

Alisandali:

Ja han hade ju en klausul i kontraktet, då blev jag rätt underättad att han var på väg bort. Då skall du se att Eriksson och Olsson leder laget nästa säsong.

Kommentera

Ekman Larsson till Frölunda och Joachim Eriksson till Skellefteå är dom 2 senaste heta rykterna.

Redigerad kommentar

Kommentera

"Vi räknar inte med Jocke Eriksson eller Oliver Ekman Larsson säger Kjellberg då vi räknar med att båda går till Elitserieklubbar inom kort."

LIF NEWS

Kommentera

Denna spelare rykats till Leksand.. Jag vet inte om det är speciellt mycket att hura för om jag skall vara riktigt ärlig. OK han är " bara " 30 och har nästan snittat 1 poäng per match på 400 matcher i Tyska ligan men läser man varför han kan vara på gång till Leksand så är det för att Hamburg Freeezers skriver kontrakt med Michel Oullet ( 57 mål på 195 NHL matcher ) och därmed anser de att fortier inte tar en plats i laget.

Kommentera

mattias - 74:

Vad är det som är så dåligt med Patric Kjellberg?

Kommentera

87bth01:

Kjellberg har inte tagit hit en enda spelare och  lånen från FBK ligger Nordström bakom, Endast Andersson som också fick gå har Kjellberg medverkar i att få hit och han var ju det sämsta vi haft sedan Golubovsky :)

Kommentera

mattias - 74: Är nog mycket bättre om Horndal satt i styrelsen i LIF :)
Kommentera

Projta:

"Lif vill utnyttja en option i kontraktet med Andreas Martinsen och inte förlänga med honom över 10 / 11, vi vill släppa fram egna spelare istället.. // Kjellberg "

LIF NEWS

Jojo det där har man hört förut, hoppas dom menar allvar den här gången...

Kommentera

mattias - 74:

Börjar vi se botten av kassakistan nu ALI?

Kommentera

mattias - 74: Ni har väl fortfarande några procent av arenan att sälja ut som ni har gjort dom senaste åren för att täcka upp ovälkomna siffror?
Kommentera

Stigsson:

Ja det stämmer men hur många procent det är vet jag inte...

Kommentera

Stigsson: Det känns lite som om spikarna i kistan blir fler och fler.
Kommentera

mattias - 74: De Lif gjorde fel det var nog att sparka masken och Bergqvist !
dom skulle nog hittta bättre spelare än vad Åhman och Kjellberg och gjort !
Kommentera

Projta: det var ju det bästa Lif kunde göra att sparka Masken och Bergqvist. 2 st som började dra ner Leksand i träsket,
Kommentera

HillBiliRedNeck:
Ja, tänk vad gamla Maskens hockey-kompisar hade varit idag!
Kommentera

HillBiliRedNeck:

Masken tog ju iaf Leksand till Elitserien icket att förglömma. Förutom det så var han skräp.

Gurun: Jag visste inte att masken hade kompisar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Projta:

vad tror du om Fredrik Holmgren som ersättare för Ericsson?

Han gjorde ju succe i KS men får inte fortsätta i gnaget.

Redigerad kommentar

Kommentera

HillBiliRedNeck: Träsket ? där har väl dom väl alltid varit de senaste året eller? och som matitas skrev, masken och bergqvis tog oss upp ialflall !
Kommentera

Projta:

Bergqvist reda väl också opp ekonomin hyfsat om jag inte missminner mig..

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Jaa, det skulle nog funka, han är nog säkert bättre än Ericsson..
Men kan inte Hedberg dra sig hemåt nästa år ? han får väl inte spela så mycket i NHL ändå + att han har ett stort hjärta för klubben
Kommentera

Projta:

Bättre än Ericsson är han inte men han behöver nog en säsong i AS för att få anbud från Es, han var stundtals riktigt bra i AIK.

Kommentera

Projta:

Hedberg har väl gjort sin bästa säsong i karriären i Atlanta denna säsong??

Känns som att du inte brukar följa NHL vidare mycket va? ;-)

Kommentera

Gidde:

Hedberg är 37 så han passar in i Leksands spelarprofil.

Kommentera

Projta:

Som väntat blev det Niklas Eriksson och Christer Olsson som tar över Leksand. 2 + 1 år. Källa LIF NEWS!

Kommentera

mattias - 74: Japp hörde det nyss på Lokal nyheterna,
Petter Ullamn skulle lägga av med hockeyn, trodde han var given i nästa års trupp =)
Kommentera

Projta:

Prestberg ryktas till AIK ! Nu är det AB som fått nys om det här så man kanske skall ta det med en ny pa salt eller vad tror du?

Kommentera

mattias - 74:

Det ryktet tror jag inte stämmer alls.
Skulle bli ritkigt förvånad om han skirver på för AIK,
Kommentera

« · 1256087