arnio:
Trodde absolut inte på Brynäs men det gjorde nog inte du heller. Som jag ser det har Leksand aldrig haft en bättre chans att nå ES än vad dom har nu men det blir väl som vanligt att dom faller på der berömda håret ^^
arnio:
Tack det skall bli kul och få dansa med dom stora elefanterna igen. Föresten så är jag ganska säker på att Brynäs inte alls kommer vara i närheten av att göra om fjolårssäongen. Jag skulle våga sticka ut hakan och påstå att ni missar slutspel
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
mattias - 74:
Hahahaha, det är så det ska vara, ska man sticka ut hakan gör man det fullt ut eller med glimten i ögat. Äntligen en Leksing som fattat hur det ska gå till ;)
mattias - 74:
Seger med 3 - 2 mot FBK nu är vi klara för Elitserien.
Joakim H:
FBK - Leksand 1 - 1 efter 2 perioder i den första matchen för säsongen. Hersley målskytt för Leksand.
Redigerad kommentar
mattias - 74:
Självklart är Lif en av seriefavoriterna, och det med rätta tycker jag, själv hoppas jag på fler derbyn nästa säsong så ni får banne mej hålla er kvar någon såsong till. Dif går upp o Timrå halkar ur. Leksand missar en given andra plats på grund av en kollektiv kollaps i sista omgången och missar på målskillnad.
;)
zigge:
Om du varit med påläst så hade du vetat att återtåget bara nämnts 2 gånger när det gjordes rejäla satsningar för att nå ES, det är ni andra Supportrar från andra lag och media som använder återtåg 3 , 4, 5, 125 osv. tröttsamt.
Jag har för övrigt också varit lite försiktig med att vara optismist under åren eftersom jag vet av erfarenhet att det skiter sig i slutändan men detta år så ser Leksand ut mer som ett homogent lag än vad de gjort tidigare, inga dyra egoistiska tjecker, inga överbetalda slovaker osv osv. självklart skall DIF och Örebro och Leksand vara favoriter i AS, nånting annat är inte och räkna med att dessa 3 lag kommer först och tar en direktplats till kvalserien och jag säger nu innan säsongen börjat att Leksand spelar Elitserien 2013 / 2014.
Redigerad kommentar
arnio:
Skulle vara kul om det stod endast en eller två leksingar på läktaren. Har nog inte hänt på 55 år. :) Skulle nog vara en ny upplevelse i klubbens historia :)
Men garanterat så skulle det vara två mer än vad vi har när Mora besöker happaranda. Men vi är vana med det från hemmaplan ;)
arnio:
det beror ju på vilken dag matchen spelas, vardag blir det nog mest dom som bor i närheten om det inte är en fredag vill säga, Lördagsmatch så är det garanterat mer folk. det tar ju ett tag och köra, är ju 96 mil från Uppsala ;)
arnio:
Längtar för övrigt till det drar igång. Kommer bli roliga resor till Haparanda för killarna ;)
arnio:
Se nu till och försvar erat Sm Guld. Allt annat än Final är fiasko.
renen:
Kevin Kapstad klar för Leksand. Vet lite om honom men Salos beskrivning låter ju lysande.
Prestberg Operrad
" Förhoppningen är att fotsätta "
jå1:
Pär Edblom från Örebro väntas bli Leksands nästa spelare in i nästa års trupp. Enligt Mr Madhawk har han synts i Leksand. Känns väl så där... vad tycker Alisandali? ;)
2 viktiga påskrifter.
Sedan tidigare har även Patrik Noren och Jon Knuts förlängt.