Carl Lejonkräk:
Va bra då vet alla att Leksand kommer klara sig från kvalspel. Jag skulle akta mig för att underksatta Leksand. Jag ser gärna att vi vinner i premiären och gärna med några puckar så det blir tyst på dig och måna andra Brynäsare, en del av er saknar ödmjukhet.
Salo har insett att man inte skall byta ut halva laget efter varje säsong. Självklart är truppen svag på apperet men jag vet vad laget kan i sina bästa stunder. Ett lag som jag tror får svårt att undvika KS är AIK.
Berka: Det som avgör är hur Leksand klarar omställningen från att spela den offensiva hockeyn där man varit det spelförande laget till en mer balanserad spelstil. Det är bra mycket svårare motstånd nu.
Mitt tips blir att Leksand klarar sig kvar men missar slutspel.
Här är Joonas Rönnbergs förslag på formationer till kommande säsong , borträknat från Salos utlovade sniper som kommer presenteras i veckan.
Målvakter:
1a- Oscar Alsenfelt
2a- Joel Gistedt
Kedjor:
1a. Dan Spang - Kevin Kapstad
Mikael Johansson - Matt Fornataro - Jens Jakobs
2a. Johan Svedberg - Patrik Hersley
Jens Bergenström - Johan Ryno - Jacob Blomqvist
3a. Joonas Rönnberg - Tom Linder
Jacob De La Rose - Pär Edblom - Mike Siedel
4a. Alen Bibic - Patrik Norén
Jon Knuts - Gabriel Karlsson - Tobias Forsberg
mattias - 74:
Ryktet säger att han, tillsammans med Mikael Johansson var i Leksand på besök häromdagen. Rätt tunga namn.
Metal Guru:
Frögren öppnar för flytt till Leksand.
Metal Guru:
Du har så rätt, förstod vad spud menade men han gör sig bara dum.
mattias - 74:
spud frågar om till vilka matcher er säsongsbiljett gäller.
Räcker den till den säsong som man betalar för, dvs alla tävlingsmatcher - eller räcker den bara grundserien ut.
Jag vågar påstå att kutym är bara grundserien ut, namnet till trots.
skoskavf:
Säsongsbiljetterna släpps imorgon. 5400 för de bästa platserna låter inte så farligt. Vad tar ex FBk och Linköping? Någon som vet?
zigge:
Då var Raffl klar för Philadelphia. Surt men hoppas Salo kan hitta en fullgod ersättare.
zigge:
Verkar som om Leksand inte kan stoppa Raffls ev övergång till NHL !
skoskavf:
Salo vädjar till externa finansiärer att få hem Niklas Persson.
skoskavf:
Salo bekräftar intresse av Frögren. Vore kul och sno honom framför Karlstadspacket ;)
skoskavf:
Timander verkar ha bestämt sig, ingen skräll för mig.
Redigerad kommentar
skoskavf:
Hanses går till Almtuna, återförenas med Niklas Eriksson
zigge:
Leksand värvar Jakobs från Luleå. Skall bli roligt att läsa på diverse moraforum nu ;)
mattias - 74:
Intressant målvaktsduo nästa säsong. Bra jobbat Salo.
Redigerad kommentar
mattias - 74:
Nu snackas det om Johan Backlund till Leksand, tveksamt om Salo värvar honom som back up till Alsenfelt. Backlund känns inte alls spännande.
Redigerad kommentar
skoskavf:
Filip Forsberg hyllas efter sin NHL debut. Lika bra att vi ställer in oss på att han " inte " spelar i Leksand kommande säsong. Lycka till Filip, han gjorde en bra match och jag såg hela matchen. kommentatorerna berömde honom flera gånger.
skoskavf:
Filip Forsberg kan debutera redan på Måndag mor Vancouver. Otroligt roligt, då måste jag ställa klockan.
EskilstunaLasse:
Jag tror som du , som jag ser det är AIK och Örebro sämre än oss på " papperet "