Leksands IF

26776 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season

« · 561233 · » Till forumet

Sv: Silly Season
maki: Ja med tanke på hur de flesta andra lagen ser ut ska både Brynäs och Leksand ta sig till slutspel, men att Leksand ska krossa allt motstånd är väl att ta i...
Kommentera

83 Liljegren: Håller med om att Mora får det svårt.

Som jag ser det borde en slutspelsplats vara rimlig, men det viktigaste känns som att undvika kvalplatsen, vi har ju trots allt varit där 4 av de 5 senaste åren..
Men om vi håller oss kvar ser det riktigt lovande ut nästa säsong. Jag tänker då på att Wallenberg, Hucko, Oscar Steen och även Meijer har fått lite elitseritempo i benen...Men det kanske är att gå händelserna i förväg, nu gäller denna säsong och ett slutspel i Ejendal skulle ju inte va helt tokigt?
Kommentera

Leksing28: Jag tror också att Leksand kommer till slutspel, men inget lag (inte Leksand heller) har så många direkt imponerande nyförvärv. Jag undrar verkligen om J Eriksson är tillräckligt bra för elitserien och att leksand kommer "dänga allt ute på isen" är bara naivt. Likaså att Mora blir farliga. Mora får nog kvala i år.
Kommentera

Om ni vill kolla på andra lagens värvningar:

www.hockeyligan.se/nyheter/index.phtml?override=true&nid=4214
Kommentera

Jag har just varit inne på Hockeyligan`s hemsida och kolla hur dom andra lagen har byggt sina lag,Jag är inte så himla imponerad över de andra lagens värvningar,men jag tror Mora kan bli farlig när dom har så många finländare,men Leksand kommer dänga allt ute på isen där i vinter,i nya arenan och allt. Vi har ju Bicek,Lotvonen,Steenarna,Eriksson,vi har alla! Alla är bra på sin sak i laget. Jag tycker det ser riktigt lovande ut för Leksands del iår,vad tror ni andra?

Självklart kommer vi till slutspel!
Kommentera

Venne:

bicek kommer att vara en het kandidat till att kunna vinna p ligan! Så bra är han anser jag!
Kommentera

lillovechkin: Det blir nog som db säger slutspel men ut i kvarten... Ja Jimmie blir nog nyttig men själv tror jag mer på Bicek lr Lotvonen
Kommentera

lillovechkin: Jag tror de blir slutspel....men de tar stopp i kvarten då vi åker på 1an eller 2an..
Kommentera

Leksing28: leksands bästa nyförvärv iår e ju Jimmie Eriksson!

men ni räcker inte till slutspel iår!
Kommentera

mattias - 74: Finns ingen bra målvakt ledig i från finska ligan så de kan du glömma.... däremot en del finnar lediga i nordamerika.
Kommentera

Db_04:

Personligen är jag glad för att han valde Dallas för jag tror Masken kan hitta nån bättre målis, kanske nån bra från Finska Ligan ;)
Kommentera

Nån spelare på ingån??
Kommentera

WarhawK: Skulle tippa att Hedberg är ditvärvad som backup till Marty Turco
Kommentera

WarhawK:
Ja då gäller det får "macken" att leta målis nu då.......eller nöjer han sig med lite skrap?
Kommentera

Db_04:
Nu har hedberg skrivit på för dallas
Kommentera

Venne: Jag tror han kan bli en bra värvning...men visst kan man få loss nån rutinerad center från nordamerika som håller bra klas så inte mig emot :)
Kommentera

Venne:

Vad vet du om Benda? Har du sett honom spela, eller vad går du på när du säger att han inte håller måttet?
Kommentera

Db_04: ja rutin har han i massor...men ja e fortfarande tveksam till om han håller måttet, hade hellre sett nån annan i stället för honom
Kommentera

Venne: Beror på vad han är tänkt som...inget för första kedjan skulle jag tro men han är stor och tung och har mycket rutin
Kommentera

Db_04: Okej.... själv tror ja inte han håller måttet
Kommentera

Venne: inte mer än Jan Benda
Kommentera

Nån som hört nåt om nån/ några nya spelare??
Kommentera

Redan nu har tidigare NHL-spelare bjudits ut på den svenska marknaden.

- Vi har fått förfrågningar på några spelare som är nervösa att inte ha jobb i vinter, säger Leksands sportchef Anders "Masken" Carlsson.
Kommentera

LEKSING1977: satan skulle inte vara helt fel, men jag tror det är mycke bettre att spendera mycke pengar på en bra keeper
Kommentera

Db_04: hoppas Masken har redan ringt till Satans agent !!
Kommentera

Nu är det äntligen Augusti och snart vet Leksand & dom andra europeiska lag vilka killar som blir över från NHL ...ska bli intresant
Kommentera

Db_04: Håller med tycker att det ser bra ut
Kommentera

Mats GBG: de kan va allt från lösa rykten till att de stämmer...dom brukar va försikta med rykten annars
Kommentera

mattias - 74: han är bra ....stått länge i NHL dessutom har han dubbla pass....han är engelsman/kanadensare vilket innebär att han inte blir ICKE EU spelare....

Jari Viuhkola är en av finska ligans bästa centrar
Kommentera

Mats GBG:

det låter bättre, måste ha en målvakt som är bättre och dels yngre, skall masken ha en 34 åring som första alternativ kan han lika gärna fråga Peter Åslin om han vill göra Comeback :P
Kommentera

mattias - 74: enligt intervju med Masken i Falu-Kuriren (tror jag det var) så förhandlade de med 2 målvakter, så det verkar ju som det finns någon annan... ;-)
Kommentera

Mats GBG:

Målvakt som är 34 år. Ärligt talat visst borde det finnas nån annan?
Kommentera

Från SvenskaFans.com:

"Engelske målvakten Byron Dafoe och den finske centern Jari Viuhkola är enligt källor till Svenskafans.com aktuella för spel i Leksand nästa säsong."

Trovärdigt? Tråden heter ju Silly Season...

Men det är väl trevligt att det spekuleras om några namn i alla fall.

Se länk.
Kommentera

Kommer här med en lättare analys av de senaste värvningarna...

maki: Trevligt att nån mer ser potentialen i Tiilikainen!

Ser honom som en ypperlig ersättare för Witehall, som jag annars hade kommit att sakna. Absolut en spelartyp som behövs i ett lag för att få övriga att tända till. Spelar tufft och banar väg för kedjekamrater.

Lotvonen är en stabil, defensivt skicklig och jämnt spelande back. Med spelförståelse och precisa djupledspass skapar han giftiga kontringar och spelvändningar som ställer motståndarna i mittzon.

Det om finnarna...

Övriga spelare finns väl ingen anledning att uttala sig om, då jag endast känner dom från olika media. Har aldrig sett nån av dom Live.
Zidlicky kan dock inte räknas mer än som utfyllnad fram tills dess att Nemecek och Benysek kommer... :)
Kommentera

nyz: okej ! Jan Lasak är utan kontrakt det vore en bra målvakt.
Kommentera

Db_04: Tim Thomas har vad jag förstår kontrakt med Jokerit i finska ligan vid ev. lockout
Kommentera

Falahk: Tim Thomas är bra...men om de blir han så lär de va bestämt att han stannar oavsett NHL drar i gång eller inte....för han är väll ungefär i samma sits som Hedberg nu. Enligt Bostons officiella hemsida så är endast Andrew Raycroft kontrakterad....och Thomas bör vara en av dom målvakter som är aktuell som nr 2 där
Kommentera

Db_04: kanske vi kan ta in tim thomas eftersom hedberg inte spelar i LIF nästa år(se länk)
Kommentera

mattias - 74: inte vet jag! men han har väll gjort ganska bra i från sig i finland. och i AHL ....
Kommentera

mattias - 74: det har Jukka Tiilikainen också ;)
Kommentera

Db_04:

Han kan väl inte vara bra, han har ju spelat i Aik :D
Kommentera

Stigsson: kan nog hålla med dig lite.... men nog tror ja på Frölunda hittar en bra ersättare till Henke.....enligt rykten kan de vara Tim Thomas från Jokerit
Kommentera

Db_04: Jag väntar nog med att förutspå finallagen tills dess att alla har fyllt sina trupper. Mycket hänger nog på vad Frölunda kan hitta för ersättare till Lundqvist t ex.

Bästa trupperna just nu har, enligt mig, HV och Linköping just på grund av dom har sina trupper fyllda och att Frölunda och Färjestad i dagsläget är de lag som har flest "hål" i trupen att fylla.
Kommentera

Db_04:

Färjestad åker ur :D
Kommentera

Stigsson: Linköping och Timrå lär väll visa sig.... Hv kommer nog igen men om inget konstigt händer så blir färjestad vs frölunda i final igen
Kommentera

Stigsson: Oj det blev visst fem....
Kommentera

Stigsson: Timrå...
Kommentera

Db_04: ....och HV71 om inte den mentala kollapsen fortsätter.

Sen är det helt öppet.
Kommentera

Db_04: Linköping
Kommentera

« · 561233 · »