scim: Vid första repriseringen i teve så ser det helt klart ut som en solklar tvåa, iom att Döme petar till Manges skridsko med sin klubbspets. När man sedan fick se en annan repris ur en helt annan vinkel, så framgick det lika klart att Mange tappade balansen ngn tiondel innan Dömes klubba helt oavsiktligt knappt nuddar vid Manges skridsko.
Snacka om att domarna inte alltid har det så lätt.
scim: eh? Rönnmark var riktigt bra får jag säga. Fram till overtime. Känns meningslöst att diskutera detta. ni är ju rätt kända för att se saker objektivt från läktarplats. Så du och Modopubliken hade nog rätt. Skulle varit 349423 lhc utvisningar för alla tacklingar vi gjorde, för att inte tala om alla gånger vi helt fräckt tog pucken från er.
knaskamilla: Nej. Skillnaden var att Persson försökte träffa pucken. Det gjorde inte döme, och då ska han heller inte slå klubban mot skridskorna. Petigt - ja - felaktigt - nej. Perssons - felaktig - ja.
distanserad: Stackars dig, hus & hem bortspelade, o magen felaktig, 2 ggr i rad! O inte hade ni tur med allt ert PP ikväll,heller! Bara att konstatera: LHC K A N inte vinna i Bankvalvet!! Kan MoDo vinna på Lördag?
knaskamilla: Ouch, sorry! Jag rättar genast mitt misstag... :) Men å andra sidan står det "Från" vid textfältet, som översätts till ett "@" i inlägget. Inte helt korrekt... jag är ju från Linköping (eller vettet?) och är i Örnsköldsvik.
distanserad: Nope, jag håller oftast till bredvid spelarbåsen och fotar. Blir inte mycket röjande där, frånsett duckande för puckar och klubbor.
bobbe: Psykfall, ja kanske. Först står du i kö på Max för att äta äcklig hamburgare med Friscobröd och sen går du till det ställe där de har de godaste hamburgarna som finns, Olearys. Fast du kanske tog en tugga på Bobby Orr där?
Äh - lika bra att spotta ut det - NEJ MODO vinner inte ikväll. MAGEN säger LHC och den har aldrig haft fel 2ggr i rad.
Dagdrömde just att Jocke & Tim blir våra matchjältar ikväll. Samt att Musse får matchstraff. Tillsammans med Blomdahl, Mange, Liket, Niklas Persson & Stana. Blir blodig fight ordentligt ikväll med en massa mål då båda målisarna kommer vara durkslag efter att Stana åkt på matchstraff och Fransson fått gå in och odominera som bara han kan. Kan bli riktigt kul med andra ord. Tips: 4-7
Jaha nu är det dags för drabbning igen då !! ska vi vinna ikväll måste vi höja oss rejält mot sist!! men idag är det REVANSCH.. "En uppgörelse mellan två av Hockeysveriges smartaste coacher sägs det" Hur som helst är det hög tid att vinna i Swedbank arena!!