Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

Forts. från DIF's GB

53221 · » Till forumet

Sv: Forts. från DIF's GB
Grattis till tre pinnar mot Djurgården.
Ser att det pågår lite diskussioner om klackar här. Låt mig säga som Tranås AIF-supporter att jag har aldrig sett en bättre mer entusiastisk klack än LHC:s. Dom förgyller många bortamatcher med sina livliga sopportrar.
Stor eloge för ert insatta intresse i LHC och eran entusiasm.
Ni hör hemma i elitserien och hoppas att ni får många lyckade säsonger där. I allsvenskan är ni alltför dominerande.
Ha dé
Kommentera

Men, tjena, att det är fel med klackarna på samma långsida vet väl alla som varit där.
Kommentera

Lite kul att se hur stor skillnad det kan vara på innehållet i första samt sista inlägget i en debatt. Mitt första inlägg var att jag anser att det aldrig blir några läktarfighter i Stångebro på grund av den dåliga konstruktionen med hemma och borta stå på samma långsida.

Nu har debatten hamnat ganska långt därifrån till en debatt som pågått mellan olika lags fans så länge det funnits fans och antagligen kommer pågå tills den värld vi nu känner till går under :) Känns ganska meningslöst att kommentera ytterligare...
Kommentera

HV har inte mycket mer att komma med, att man har trumma på hemmaplan, alltså - fattigt. Hur många lag har 1500-2000 pers på bortamatch i Globen? Hur många kommer med 1000 pers till Södertälje, HV klacken bemödar sig inte ens att komma med mer än högst 80-150 pers på så nära avstånd som Linköping.
Kommentera

Tack för du skrev ut det som stod mellan raderna Jocce. Det kan tydligen behövas ibland. ;)
Kommentera

Du behöver inte köpa det. Ta det för vad det är, en liten pik till andra klacken, ett skämtsam påstående (som i många fall är sant). Grejen med detta är ju också att andra klacken kan ta åt sig, bli lite förbannad och ger järnet vilket skapar en kanonstämmning under matchen. Ta inte allt så nedvärderande.
Kommentera

Som sagt, jag försöker inte bedöma er klack i det stora hela. Men jag köper inte uttalandet att ni "äger" vart ni än kommer. That's it!
Kommentera

"Hyggligt bortastöd"?

Vilka jämför du med? White Lions har haft överlägset flest organiserade resor i hockeysverige den här säsongen. 400-500 LHC-fans i Jkpg varje gång. Det dubbla i södertälje. 2000 LHC-fans i Globen. 65 buss i Malmö. Ska jag räkna upp mer? Nu är det inte enbart WL, utan mer LHC-fans som bortastöd.

Beträffande Nazi-händelsen tycker jag det är ganska arrogant och enögt att dra en hel klack för vad en grabb på 21 år åstadkom under fyllan.

Detta inlägg är inte menat som provocerande, faktiskt inte. Dock blir jag irriterad när man gör en "höna av en fjäder".....
Kommentera

jag fattar knappt något av det du skrivit.
Kommentera

Forts. från DIF's GB
Svar på följande inlägg från DIF's GB. (Bättre att ta det här)

"Enda gången ni hörts någorlunda "

Avd. Vem var arrogant?

Hv har en hyfsad hemmaklack. Men inget bortafölje. Varför slå på en trumma i 60 min?

"Vi" äger vart vi än kommer - "era" fans vara tom ense om att vi hördes betydligt bättre än dem vi våra möten.

Slå på trumman.

Meningen var inte att vara arrogant, utan att förmedla min åsikt från de matcher jag varit på. Av de tre mötena jag varit på i Kinnarps har jag stått två gånger på hemmastå, och en gång har jag suttit precis under LHC-klacken, och min åsikt står fast.

Jag är mycket väl medveten om att NBS bortastöd är lite halvdant, jag har inte sagt något annat, och försöker inte på något sätt försvara klacken. Men när det gäller trumman brukar den inte följa med på bortaplan.

Det är din attityd att ni "äger" vart ni än kommer jag vänder mig mot, då jag vet att så inte är fallet.

Jag vet att White Lions är en röststark klack med ganska hyggligt bortastöd, men jag tycker samtidigt att den är valpig och omogen till stora delar. Exempel på detta är väl Nazi-incidenten och det som hände i Scaniarinken.
Kommentera

53221 · »