Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

Nya arenan: Cloetta Center

« · 283447 Till forumet

Sv: Nya arenan: Cloetta Center
Tor Karlström: Tja det beror ju på vad du menar med det uttjatade namnet hockeykultur? Om du menar att det handlar om att man ej har varit i Högsta div i låt oss säga 20-30 år så har vi ej någon kultur om du menar hur länge man har spelat hockey på orten så har vi det 60-70 år tror jag. Det finns lag som har eller hade så kallad hockeykultur som är lååångt nere i träsket nu. Varför? Det saknas pengar. Utan pengar kan man ej skapa kultur i dagens läge. Löven är ett bra exempel på ett lag som du säkert tycker har så kallad hockeykultur men dom saknar pengar å det är därför dom åker upp å ner nästan som en jojjo. Malmö har eller skall jag säga hade pengar men dom räknas väl ej till dom lagen med kultur? För dom hade pengar som gjorde att dom kunde etablera sig men dom har i varje fall hållit sig på stadig mark i ES.
Jag föredrar nog pengar för då slipper vi troligtvis åka upp och ner som Löven! Var det tillräckligt konstruktivt eller blev du trampad på tårna?

ALWAYS THERE!!!
Kommentera

bobbe: Ni har ju varit med nu ett tag så det där med brist på hockeykultur kan ni ta med en nypa salt. Alla är barn i början o gör sina misstag. Förhoppningsvis har ni nu detta bakom er. Vad som gäller för cluben nu måste vara att riktigt etablera sig i ES o börja bygga för framtida segrar.
Lycka till!
Kommentera

Tor Karlström:

Tja - jag tror att både pengar och hockeykultur är viktigt. Vi skulle nog behöva lite mer av den senare varan och Ni behöver väl mer av den förra..
Kommentera

Jocce: Väldigt vad många BIF:are det är som är inne o hugger idag, jag tror jag vet varför. Dom är i en helt annan situation(div)
än vad ni är, för tillfället. Jag kan bara säga som jag sa sist, tänk om mitt hjärtelag hade varit i samma sits som er, fy fan va lycklig jag hade varit!

Lycka till, i år kommer det mesta att funka för er!
Kommentera

Tor Karlström:
Tänk efter lite innan du skriver. Var det hockeykulturen som fick Färjestad att sälja arenanamnet till Löfsberg. Var det hockeykulturen som fick dem att köra med lila och gula dresser?

Sedan kan man ju alltid tycka till om namnet, vissa gillar det vissa gillar det inte, helt ok. Men vad är det i detta fall som är så illa jämfört med Färjestad, HV och Timrå?

Sedan är det ju inte LHC:s arena (tillskillnad från vissa andra lag som äger sin), de har inte ensamrätt att betsämma över utförsäljningen av arenanamnet.
Kommentera

bobbe: Cloetta Center? Äsch, bättre upp.
Varför inte "Clo(s)etten" ??
Med tanke på hur många skitmål ni brukar göra mot oss.... ;-))
(Är också på dåligt skämthumör idag.... ) :-/
Kommentera

Tja!

Cloetta Center?,NEJ!!!

Inte har ni mycket till hockeykultur där nere i Linköping,men...
Stålar finns,i överflöd verkar de som.

Rak fråga till er LHCfans: vad är bäst hockeykultur eller stålar???

Är tacksam för konstruktiva svar,jag vill inte var taskig på något sätt. Men frågan är befogad tycker jag.

Brynäs IF var DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

bobbe: Då kanske man slipper ha en ventliationstrumma i huvet nästa gång man kommer. Vilket jag hoppas blir hösten eller våren 2004..

..så vidare men inte åker upp och ser J20
Kommentera

Olgas furir: Andretränaren Hemlin är en helt annan människotyp än Melin, han viftar nog betydligt mer i båset om det behövs... ;)
Kommentera

bobbe: Håller med dig till 100%. Roger är en ledare som prioriterar laget framför individen. Men har för mig att han i matchsituation är lite sämre på att puffa o har svårt för förändringar under matchens gång. Men just den biten kanske en andrecoach kan vara bättre på. Hoppas som sagt att ni det här året kan få laget att fungera (trots alla "bra" namn). Hade
Kommentera

Se länktips för bilder, planskisser och uppföljning av den nya arenan.
Kommentera

Olgas furir: Tack för varningen, eller nåt... det är väl ändå någonting som man får stå ut med, oavsett namn. Anspelningar och nidramsor, alltså.

Jag tackar också för lyckönskningen, det kan ju faktiskt inte gå mycket sämre än förra säsongen i alla fall... ;) Nyckeln heter nog ändå Roger Melin, lagbyggaren.
Kommentera

bobbe: En tidig varning. Bered er på kula skitnamn på nyhallen.
Finns mycket som rimmar på Cloetta!
F.ö. önskar jag er lycka till med alla nyförvärven. Hoppas de visar bättre vinnarskalle än förra uppsättningen.
Kommentera

Knylan: Ja, det allmänna omdömet är faktiskt väldigt bra, har jag fått intrycket av. Men besöket i "daimkrysset" vet jag inte var du ska göra, det vill jag heller inte veta... ;) Daim är för övrigt Marabous.

Dessutom blir arenan klar 2004, så du får vänta ett tag till.
Kommentera

Knylan: Korrigering.

Det ska bli trevligt att göra ett besök i framtiden i daimkrysset. =)
Kommentera

bobbe: Ska bli trevligt att göra ett besök i daimkrysset i vinter.

Antar att namnet är omåttligt populärt bland er. =)
Kommentera

Nya arenan: Cloetta Center
Nu är det alltså klart, det blev verkligen "Cloetta Center"...! :)
Kommentera

« · 283447