Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

Forum

« · 1094861 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: FHC-LHC
skalpjägaren: Det får du nog fråga dem som skanderade det.

Personligen tycker jag Jämtin tillför en hel del och funkar kanon med Hlinka och Persson. Jag har dock inte en historia av att hata honom mycket mer än någon annan HV spelare...

Däremot förstår jag hur det känns för många. För skulle Thörnberg komma till LHC så skulle jag ev. byta lag. ;)
Kommentera

distanserad: ang Jämtin. Lätt att vända kappan efter vinden? ;)
Kommentera

Nu är det ju givetvis också tragiskt att vi fullständigt tappar matchen i 3:e. Virrigt värre igen. Usch.

Matchens behållning: JÄMTIN, JÄMTIN, ÄR VÅRAT SVIN.
Humor.
Kommentera

Tack Rönnmark för att du rånade oss på 3 poäng.

Skulle gärna vilja höra dig kommentera Ylvéns OTÄCKT FULA tackling som du bjussade in Dif i matchen med.

TOMTE
Kommentera

TOMTE
Kommentera

HELT JÄVLA SJUKT hur man får sätta in en sån TOMTE på isen i randiga kläder och låta honom fullständigt förstöra matchen. FY FAN.
Kommentera

MM härliga rykten pm Norrena!! skulle inte va fel!! men en sak i taget!! nu kör vi för hemmaseger ikväll..
Kommentera

Mycket intressant att se om spelet håller i sig från VF matchen eller om vi faller tillbaka i gamla synder.

Hoppas på att få se samma kedjor som förra matchen. Var oavsett vad man tycker om Jämtin spännande att se honom i den formationen. Även Hlavac verkade piggna till i nytt sällskap. Nån gång måste vi ju försöka sätta någolunda intakta kedjor. Åtminståne några matcher i rad... och varför ändra på ett bevisligen vinnande koncept... Please Lener.
Kommentera

distanserad:
Ja det var en riktig höjdar match den klart bästa på bra länge!!!
ang Jämtin då så blev han helt klart tacklad in i deras mållis..svårt att missa det!!
Jag har aldrig sett Blomdahl så sjukt arg..men helt ärligt Jämtin förtjänade inte matchstraff han höll sig cool tyckte jag ..ja han får match just för han heter jämtin!!! Då ska ni veta att det sitter långt inne hos mig att försvara J men men !! han är en djävel på att retas iallafall.. han lämnar ingen oberörd och rör om igrytan!!!
Kommentera

LHC-girl: Ja fantastisk insats. Tror faktiskt det var det bästa jag sett i år. Dessutom jävligt underhållande då det var lite slutspelskarraktär med tacklingar etc.

Tycker dock det är så fegt av domaren att ta ut Jämtin på match. Om det nu var för slagsmål och inte vad han käftade om innan. Vilket jag är rätt säker på att det var. Som vanligt vill ju killen inte slåss - så att han åker på samma straff som Blomdahl som A. kastar handskarna, B lägger en klockren krok i ansiktet är smått patetiskt.

När vi ändå är inne på domaren - VEM kan förklara hur man kan döma bort 3-0 målet? Så sjukt.

Dagens tönt: Uffe Puffe som tycker det är skandal att inte jämtin blir utvisad för att han kör över deras målis... Jamen just det - uttala dig gärna EFTER du sett bilder, blir rätt patetiskt när det är din egen spelare som tacklar in Jämtin som försöker gira undan.

Anyway - det var en riktigt solid insats. Mera sånt.
Att splitta tjeckerna verkar vara bra. Mera sånt också.
Kommentera

Allt är förlåtet Cluben...ett helt nytt lag idag!! yes!!
Kommentera

FHC-LHC
ja vad tror ni om matchen? ja tror 3-2
Kommentera

Sv: SILLY SEASON
Tja, vad tycker man?

Ärligt talat har jag alltid haft svårt för en spelartyp som Jämtin. Retstickor, "energispelare", bulldozers eller vad man nu sätter för epitet är spelartyper som behövs i ett lag. Men att spela tuff för att sedan springa och gömma sig känns lite sådär. Jämför med tidigare rollspelare i LHC som Torkki och Blomdahl så var det trots allt betydligt "ärligare" spelare. Man gav en smäll, men man tog också många utan att grina. Det skapar äkta respekt.

Men trots allt och med detta sagt tror jag han behövs i LHC. Vi saknar lite obekväma spelare idag. Visst gör Musse ett stort jobb, och Ylven åker runt och proppar lite då och då, men det är ändå inga spelare som kryper under skinnet på motståndarna. Ylven är ju dessutom ganska begränsad i sin roll, Jämtin har ju visat att han kan sätta en och annan balja också. Låt vara, som Et Tu påpekar, i rätt omgivning, men det gäller ju de flesta spelare.

Så, summa summarum, det ska bli riktigt intressant att se hur det här faller ut. Tippar på att vi kommer att få se en adrenalinstinn Jämtin i sin första match med LHC, där han ska bevisa för alla att man gjort "rätt val". För att han kommer att få bevisa både det ena och det andra innan han blir fullt ut accepterad är jag övertygad om. Får samtidigt hoppas på att adrenalinansamlingen inte gör att det flippar ur, den risken finns också...

Övergången har skapat känslor på många håll och kanter. Man trodde peaken var nådd med fallet Niskala, men det verkar bara vara en lätt bris i jämförelse med de känslostormar sm just nu rasar på diverse forum...

Det här blir kul framöver! ;-)
Kommentera

65selander:

Haha, vadå inte viker ner sig? 37 matcher i TPS Åbo, 05/06, innan han pallrade sig hem med svansen mellan bena. I Nordamerika blev det i år 9 matcher innan Andreas själv bestämde sig för att packa trunken igen.

Detta talar väl lite för att det är omgivningen som gör Jämtin och inte tvärtom? Och det var väl också så som förra säsongen slutade? Jämtin förblev allt mer anonym ju längre SM-slutspelet fortgick. Förmodligen mest beroende av att Melin tog över platsen i andrauppställningen ihop med Hrdina och Ledin.

Men visst han gör säkert kanonsucce ihop med Hlinka och Hlavac, men annars är jag nog lite skeptisk. Fast å andra sidan har ju LHC ett mer eller mindre komplett lag och då kan ju en sådan som Jämtin bli tungan på vågen.

Kul iaf att Andreas spelar i ES och inte någon annanstans. En och annan rubrik lär det väl bli. Speciellt eftersom våra kära hockeyfans har ett fan så mycket högre EQ än IQ. Ja, ungefär som Jämtin själv. 

Kommentera

65selander:
ha ha du har säkert rätt!! men det var min spontana reaktion..blev helt chockad faktiskt!!
har fortfarande svårt att se jämtin i en lhc tröja men men.. man vänjer sig nog!!
Det blir säkert lysande med en Pittbull i laget!!
Men ni skulle väl inte byta ut honom mot Markström va??
äh vad menar du med Liv o körkort??
ps med en bra busschaufför kommer man långt!!
Kommentera

Portello: spontant när jag läste det i dn idag - HAHAHAHA. what comes around goes around. så länge inte thörnberg kommer så.
Kommentera

LHC-girl: Lovar att Jämtin kommer stt bli en favorit. Du har en jävel som aldrig viker sig. Vi kan byta han mot vem som helst i Brynäs utan busschauffören... han är den ende som inte har misslyckats ännu.

Lite skoj är det att gnagarn dissar HV och går till er. Det är väl inte hans fel att Liv inte tog körkort på 4567 gånger eller?

Kommentera

Fasen, jag som har tyckt ganska bra om LHC. Tills nu, hehe ;)
Kommentera

Portello: Min första tanke Neej jag Tål inte snubben..oj hur ska man tackla detta??gillar inte hans stil alls!!hoppas han visar lite hyfs!!!
Kommentera

Portello: Själv är jag i chocktillstånd...
Upp till bevis för honom, han är ju inte direkt älskad i stan om man säger så..

MUCK!
Kommentera

distanserad: Och så var Jämtin klar för er. Vad är er spontana reaktion på det?
Kommentera

Sv: Kvällens fight
Äntligen dags igen!!!
Karjala cup retar inte hockeytarmen så värst mycket!! men bättre än ingen hockey alls!! Kul att få se Mårtensson igen iallafall!!
Ja kvällens match då..lhc har "tränat extra mycket skridskoåkning" under uppehållet få se vad det innebär,men jag vill se ett taggat Lhc ikväll..
ja jag tror ju att vi tar tre poäng..ingen sudden tack..
Kommentera

Sv: Lauritzen till brynäs
Långben: Han finns på alla matcher...
Kommentera

En supporter från Lhc på bortaklacken stå!!Såg jävligt roligt ut!Nr:33 på lhctröjan kraftig kille med lhc keps....
Kommentera

Portello: Jag ber om ursäkt för andra gången den här säsongen då jag skriver sourovy och menar Saravo... Eller om det var tvärtom förra gången... Nåja - Ingen skam över Sourovy - tror inte ens han hade några byten igår - jag såg honom inte vad jag minns.

Hlinka Hlavac var inte bra - men baklängesmålen var rena backmissar, så jag kan inte klandra dem för dem. Däremot för att snurra med puck UTAN att göra nåt konstruktivt som t.ex. avslut. Nja - verkar inte funka nåt bra med emwall med dem heller. Jag lutar åt att antingen lira Laumann Ylven med dem som får köra en tidig blomdahl - d.v.s. bara åka runt och puckla på alla med tyngd.
Eller så röstar jag för att dela på dem. De blir fan lata med varandra.
Kommentera

distanserad: Läste att Hlinka/ Hlavac fick -5 i plus/minus.Inte allt för bra, för att uttrycka det snällt. När det gäller Sourovy så är han väl inte helt återställd ? Han gjorde väl bara ett fåtal byten i den förra matchen för er så man kan ju förstå om matchoträningen lyser igenom hos honom.
Kommentera

LHC-girl: Nä tacka fan för det. L-Y kommer bli HUR bra som helst.
Kommentera

Hm verkar vara våran nya grej ..förlora i sudden!!Äum vart har vårat passningsspel tagit vägen??
Jag tog fel igår fick för mig att det var Laumann -ylven som skulle till Brynäs...Skönt att det inte var det ...det behövs lite energi i Lhc
possitivt att vi gjorde mål i powerplay iallafall!!!
Kommentera

Jaha, antar man ska vara glad för 1 pinne mot ssk. LHC inte riktigt taggat.
Rätt kul match trots allt att kolla på pga av många mål och spänning i slutet.

MEN det finns en STOR oro. Backsidan är ju för fan div 1 klass på. MAX. Och vi klagade förra året???

Majesky? Är det hans tvillingbrorsa som lirar i år?
Surovy??? SKICKA TILLBAKA honom till Luleå. NU. Köpte så många korvar idag - igen. Lägg där till att både Fernholm och Fransson darrade och gick bort sig idag. Rejält.
Återstår då Aalto - godkänd. På grund av mål.

5 underkända av 6. Inget bra betyg.
Dags att matcha Bozic mer och lyfta in Ekbom i laget.
Samt - snälla Phil - LÄK FORT! Annars kommer det gå fort nedåt i tabellen.
Kommentera

distanserad:
Neeej inte redan!! !!Fågelben är ju som en oslipad diamant.. tror han kommer bli riktigt duktig,energispelare behövs!!!
Ja det är bara att gratulera Brynäs!!
Kommentera

Lauritzen till brynäs
Där ser man. Men det var väl en bra lösning antar jag.
Lite trist - hade gärna sett mer av honom.
Kommentera

Tråk HV slog alla rekord idag. Fick ett turmål och hade sen inte en gubbe över egen blå. En gång anfaller man - i sudden. Och gör givetvis mål.

Hata hata hata HV71.
Kommentera

Frisco: Nej jag missförstod inte. Jag vill bara veta vad det är för speciellt utmärkande händelse att linköpingsklack sjöng "hata" senast att man bittert måste ta upp det här.
Kommentera

distanserad: Nu missförstod du igen. Troligen med avsikt.
Kommentera

distanserad: Välkommen till E-on arena. Vi körde lite "Stockholmsdjävlar" i lördags, men det gills väl inte?:)
Kommentera

Frisco: En del människor? Vilken arena har du varit på där klacken INTE sjunger hata?
Kommentera

distanserad: Den kan ju vara att han tycker att det är omoget att hata. Tyvärr finns det en del människor som anser det vara legalt att hata och klanka ner på andra människor.
Kommentera

lu93rowa: hahaha. väldigt orginellt. vad är din poäng?
Kommentera

haha mogen publik ¨hata hata hata göteborg¨ HAHA
Kommentera

4-2 till Cluben punkt slut!!
Kommentera

Larionov: Tur för honom att han fick göra ett par baljor. Så som han gick bort sig i går.

#4 önskade nog att han var nån annanstans idag vid hans indianare.

Håller med dig - tycker inte det såg bra ut alls. Tycker inte vi var värda att vinna heller egentligen. Å andra sidan tycker jag inte modo var det heller.

Trots att vi nu leder tabellen så finns det mycket att bevisa. I alla fall för mig.
Kommentera

distanserad: Ja, den blev intressant :-)

Fattar det inte. Tycker inte LHC spelar bra egentligen. men på något underligt vis lyckas man ändå vinna. Grundspelet ser ut som korphockey eller nå't, men tack vare individuella prestationer och lite flyt lyckas man sätta en och annan balja. Och om jag räknat rätt, så leder vi...

Hlinka's mål var en delikatess.
Kommentera

Ska bli jävligt intressant att se Modo matchen idag.
Kommentera

Redan innan matchen var slut hade hälften gått hem.

Andra hälften buade.

– Jag förstår fansen. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för mitt lags agerande i dag, säger LHC-tränaren Slavomir Lener.

När slutsignalen gick i Cloetta Center hade schweiziska Zürich vunnit med hela 7–2. LHC blev överkört, förnedrat – ja, kalla det vad ni vill.

– Jag är inte nöjd med en enda spelare i mitt lag i dag, säger Slavomir Lener irriterat.

– Vi har en kunnig publik och jag ställer mig bakom deras agerande. Så här får det inte se ut, säger LHC-tränaren.
Kommentera

Jaha Modo då får ni ett lag med stukat självförtroende serverat till kvällsmat!!! även om Lhc är revanchsugna ...men hur ska dom få till det när absolut INGET funkar???hoppas jag har fel !! Suck..
Kommentera

Larionov:
Ha Ha det stämmer ju!! det finns ju hopp trots allt ...eller not!!
Kommentera

Vi blev stressade och gjorde pinsamma misstag. Sedan blev vi frustrerade och gick bort oss. Resultatet är oacceptabelt och jag skäms verkligen. Vi får be publiken om ursäkt, suckar lagkaptenen Joakim Eriksson.

Keep it coming.
Kommentera

Vi var för utspridda, vi hjälpte inte varandra och resultatet visar sig självt, säger en bedrövad Lener som fortsätter med att be om ursäkt: Det är en välutbildad publik, så jag vill verkligen be om ursäkt till vår publik ikväll. De har stöttat oss och de kom hit, en stor publikskara, för att se oss... vi är väldigt besvikna att vi inte kunde ge dem en bättre match...ingen i laget utmärkte sig särskilt och matchen i sig var en stor, stor besvikelse.

Jag har ett förslag. Dra in veckolönen för spelarna och ge tillbaka till publiken.
Det är väl det minsta.
Kommentera

LHC-girl: Vid närmare eftertanke... Matchen mot Rögle var ju riktigt bra!!!

Jag menar, allt är ju relativt.
Kommentera

distanserad:
tack för du satte ord på mina tankar!!
Detta Finns inte!!! Man mår ju fysiskt illa!!
Kommentera

« · 1094861 · »