Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

SILLY SEASON

« · 1033948 Till forumet

Sv: SILLY SEASON
Riktigt viktigt och roligt att se Matte och Pajen förlänga med 2 år!

Kul också att se Surovy till hösten igen. Han har så enormt mycket kapacitet som vi inte fått se ännu i Linköping. Kanske Lener kan locka fram det på ett bättre sätt.

Nu väntar jag med spänning på att få rykten bekräftade (några står iofs redan som klara på Aftonbladet, nåt jag missat?) samt att positivt överaskas av några dunder värvningar. För nog måste några redan vara klara? Ut med språket nu LHC!
Kommentera

Dragan 2k: Handlar inte om Blomman utan vilken roll han fått av Janne. i Match 5 tror jag det var - så gick han ut och toktryckte alla spelare första bytena utan att bry sig om pucken en enda gång. På order av Janne naturligtvis. Utöver det fick han en snällare roll. Tror inte det hade med Blommans inställning att göra alls.
Kommentera

Larionov: Jag har svårt att tro att bara för att man är klar för ett annat lag att man tapat geisten. nu beskyller jag inte dig för att tro det utan är mer en generell tro.

Det är professionella idrottsutövare som vill vinna till varje pris. Så ser jag elitseriespelarna - kanske naivt jag vet inte.

Kan Karlssons rädsla för HV:s powerplay ha gjort att Blomdahl medvetet eller omedvetet dragit ner på sin egen intensitet?
Kommentera

Larionov: Nä, någon Timpa är han ju inte - men det är inte honom jag jämför honom med utan likvärdiga spelare med samma fysiska huvudroll - och där är Blomman rentutav ett tekniskt geni.
Kommentera

distanserad: Nja, duktig tekniker är väl kanske att ta i? ;)

Visst har han gått på ett och annat genombrott, men det är ju knappast sina tunnlar och klubba-skridsko-dragningar han roat oss med genom åren.

I övrigt håller jag med dig. En spelartyp som behövs i alla lag, förutsatt att han spelar som han ska. Dvs. hög intensitet, tuff checking och aldrig lägga fingrarna emellan. Ser man honom i ögonvrån ska man som motståndare bli nervös och få lite panik. Tyvärr såg vi inte mycket av det i finalserien, men tankarna var kanske redan någon annanstans, vad vet jag. Har lite svårt att förstå det om så var fallet, för vilken spelare vill inte lägga ett SM-guld till samlingarna, även om man hoppas & tror att det kan komma fler framöver?

Vi får väl se vad Petterström kan bidra med.
Kommentera

mattias - 74: Tja, jag tycker inte direkt någonting. Man har ju vetat om det så länge nu. Han kommer saknas och är i sina bästa stunder jävligt nyttig. Kan dock gå perioder då han är osynlig (mycket beroende på speltid naturligtvis). Tror inte han blir så svår att ersätta i LHC även om det inte finns någon idag, men det ser ju ut som om vi fått Skelets energispelare så det är kanske t.o.m. att byta upp sig - däremot är han ju en liten favorit på läktaren, så det är ju trist på det sättet.

Känner inget agg heller mot honom eller Janne. Blomman behöver säkert en nytändning, bara lite förvånad att han gick dit och inte till Djurgårn.

Frölunda tror jag dock kan få nytta av honom, de har väl inte nån liknande spelare.

Som sagt - jag är rätt likgiltig vad gäller Blomman.
Samtidigt till alla som hatar honom - han är inte en ful spelare, det är en stor missuppfattning enligt mig. Han spelar hårt - ja - men väldigt sällan fult. Dessutom är han inte bara en energispelare utan också en duktig tekniker när han får den rollen. En spelare som kan användas på flera sätt.
Nyttig.
Kommentera

distanserad:

Blomdahl till frölunda, Vad tycker du om det. Personligen så tycker jag det är synd, han får mycket skit för sin spelastil och så men samtidigt är han en spelare som iaf jag vill se i mitt lag. Dessutom gör han ju en del poäng !
Kommentera

SILLY SEASON
Ah... nu får de fasen släppa lite nyheter om nyförvärv inför nästa säsong. Väldigt vad tyst det är.
Kommentera

« · 1033948