Luleå HF

116691 inlägg · 888 ämnen

David Rautio

« · 432880 Till forumet

David Rautio
Vad ska man säga om den här killen? Tre senaste matcherna, tre nollor. Imponerande!
Ny stormålvakt på gång? Någon som vet mer än mig om honom som beskriva honom?
Kommentera

Sv: David Rautio
Har hållt nollan i ytterligare en period. Hur länge ska den vara intakt?
Luleå leder fö matchen borta mot Rögle med 1-0.
Kommentera

Portello: Dom verkar inte få göra nåt i Ka så blir dom utvisade
Kommentera

Portello: Rautio hade "bara" 95% eftersom han släppte in ett mål i tredje perioden.

Målvaktspositionen känns rätt tryggad inför framtiden.
Kommentera

Kickan: Om jag räknat rätt så har han 99,03% nu. Riktigt bra!
Kommentera

...och i dag höll Rautio nollan ännu en gång när MIF besegrades med 2-0 på bortaplan!
Kommentera

LL: Grymt imponerande av Rautio.På fem matcher har han släppt in 1 mål.Det får man lov att säga är mer än godkänt :)
Känns kul för framtiden att vi har en så pass duktig målvakt innom de egna leden.
Kommentera

Portello: Han har tagit 122 av de 123 skott han fått emot sig under de hittills 5 matcher han har stått och har en räddningsprocent på hela 99,19. Killen är ju helt makalös.
Kommentera

Idag var jag och tittade på framtiden. Ja, åtminstone en del av det jag tittade på kommer att bli en del av framtidens LHF. Jag såg Lule-Leksand, J-20. Mest för att kolla in bland annat mål-Rautio som har drygt 99% i räddningsprocent i dom fem matcher han stått.

Lule vann komfortabelt med 5-2, och Rautio nådde med de två insläppta "endast" upp i 92,9 räddningsprocent. Fast han är bra. En sån där målvakt som inte behöver göra dom spektakulära räddningarna. Han finns redan där när pucken kommer. Allt ser enkelt ut.

Annars gillar jag en hel del flerr lirare i dagens J-20. Idag var 10an, Johan Karlsson mycket bra, han verkar ha rätt inställning den killen. fast den som har störst framtidsutsikter, förutom Rautio, är nog Johan Harju, trots att han nollade poängmässigt idag. Stor, stark men ändå förvånansvärt snabb och teknisk. Han kommer att vara ordinarie i elitserien inom två år.

Om dagens elitseriematch:

Vi är för usla på bortaplan. Om man inte kan ta åtminstone lite ströpoäng mot bottenlag på bortaplan kommer man aldrig att bli annat än som allra bäst ett mittenlag.
Kommentera

Hm, David Rautio vaktade inte målet för J-20 vid dagens 6-0 seger över Skellefteå. Det var Mattias Modig som stod för dagens igenspikande. Rautio var inte ens ombytt.

Inte är det väl tänkt att Rautio ska till Karlstad imorron istället? Nähä, ok, jag bara blågissade.
Kommentera

Albert Hall: Rautio spelade med Piteå mot Leksand.
Leksand vann med 4-1 och Rautio gjorde en bra match. Ett mål såg lite billigt ut men jag gillar hans spelstil. Står upp mycket samt agerar väldigt lungt och säkert. Ser hellre att Rautio står i Luleå än Gusten.
Kommentera

Portello:

Ja, jag såg ju det senare. Om jag bara tänkt efter lite så borde jag ju kunnat räkna ut att det var så. Enligt alla så gjorde han dessutom en bra match.
Kommentera

Tappara-Kärpät 2-7.

Vi kan väl få låna lite spelare av Kärpät? Niklas Bäckström kunde de väl avvara emellanåt, i utbyte mot Antila? Exgnagare som exgnagare. Tycker de kunde låna ut lite poäng åt oss också om det ändå skall lånas saker. De kan få våra opoäng i utbyte.
Kommentera

David var nära att spika igen även i gårdagens J-20 landskamp mot Ryssland. Först fem minuter innan slutet lyckades Ryssarna trassla in en puck. 96% räddningsprocent får ju ändå anses som klart godkänt. Sverige vann för övrigt med 4-1, Johan Harju gjorde ett av målen.

Det är dags att Rautio får spela någon match i Lules A-lag nu.
Kommentera

Albert Hall:
Väldigt kul att det går bra för honom i landslaget.Verkar åter igen ha gjort en stabil insats mellen stolparna.

Håller med dig att han borde testas i A-laget. Har sett honom två matcher med Piteå iår och han var mycket bra i dom trots att Piteå förlorade bägge.
Kommentera

Albert Hall: helt klart är det dags att testa Rautio i kassen nästa gång Antila har ont i ryggen (vilket torde bli inom max tre matcher...).
Kommentera

Det som talar för Rautio är ju att han varit igång och spelat matcher även under uppehållet. Iofs gör ju det att Gusten/Antila kommer få vänta ännu längre innan de kommer igång igen, så då funkar inte mitt resonemang klockrent ändå...
Kommentera

Jag kan inte sluta låta bli att tjata om Rautio. I fyrnationsturneringen för J-20 landslag som gått av stapeln i Växjö så utsågs han till turneringens MVP. Sverigen vann turneringen efter att bland annat ha slagit Finland trots spelmässigt underläge. Finnarna sköt 44 skott varav ett släpptes in av Rautio. Han sammanlagda räddningsprocent i turneringen slutade på 97,1.

Det är dags att Rautio får spela någon match i Lules A-lag nu.
Kommentera

Albert Hall:
Hade också tänkt skriva om Rautio, men du hann visst före.
Vad ska man säga? Killen imponerar nå oerhört.
En räddningsprocent på drygt 97 är ruskigt imponerande.
Skulle inte alls ha något emot att Jesse & Micke gav Rautio chansen i a-laget.Han skulle defenitift inte göra bort sig.

Kan också passa på att skicka med länken angående Rautio.
Kommentera

« · 432880