Luleå HF

SHL · 116832 inlägg · 888 ämnen

Debatt: Vem ska träna Luleå Hockey?

Sv: Debatt: Vem ska träna Luleå Hockey?
Lövva: Rönnqvist torde ha höjt sin lön ganska rejält i fjol när han mitt under brinnade säsong började snacka ut i media att han minnsan skulle kunna tänka sig att spela utomlands...vips hade karln ett nytt kontrakt..med garanterat över en mille per sässe!

Linkan: Alla spelare vill ju tjäna så mycket som möjligt, å även alla andra människor också. Men inte under vilka som helst termer

Linkan: Du drar ju hela tiden dina egna slutsatser. Det sa jag ju inte. Det jag säger är: Långt ifrån alla spelare ser lönekuvertet som prio ett. Utan de värdesätter andra saker före de. Å om det nu är som du påstår att det är. Varför är inte alla ES spelare utomlands? I Tyskland etc?

Lövva: Men vad tror du PER LEDIN håller på med just nu? att han ska få spela i sitt älskade Luleå..för ynka 35000, eller se till att trygga ekonomin ett bra tag framöver?

Lövva: Jaja okej säger du så är det säkert så, du får väl tro på det där själv då, att spelarna inte spelar för pengarna i första hand..

Linkan: När Åkerström var på sin topp av sin karriär, landslagman å allt. Du tror det inte fanns många klubbar som ville ha honom? Garanterat (inget jag vet men jag förmodar) men han stannade. Rönnqvist, Pelle (om han stannar), m.fl. Bara för att nämna några under modern historia.

Linkan: Det enda jag påstod om Koch var att Luleå INTE kommer erbjuda en lönkeökning. Sen sa du att inte en chans att någon spelare går med på en lönesänkning. Men visst är det så. Alla spelare ser inte pengar som den mest elimentera frågan. Lovar dig, majoriten har inte lönen högst upp på sin prio lista.

Och erbjuder en Allsvensk klubb högre lön så bör det ju rimligtvis kännas ganska ointressant för en spelare som Koch som vill utvecklas till en riktig kvalitéts spelare. Men som sagt, går Leksand upp mot förmodan så ändras ju förutsättningarna något.

Å vad vet du om vad jag vet å inte vet?

Poffa: Anledning för att Jan Öberg var tvungen att sänka sin lön beror kanske mer att han inte var villig att flytta på sig och då är det ju givetvis en annan sak! sen kanske han inte var alltför attraktiv på marknaden?

Lövva: Du har inte den blekaste vad nån i Lhf får ut i månaden! det finns väl ingentig som säger att skrbek ska gå ned i lön? får han inte det han vill ha sticker han utomlands...du påstog att koch skulle kunna gå ned i lön ganska intressant att du vet det..men om man går efter termen hjärta före pengar så fårstår jag varför du tycker som du tycker i denna fråga..

Det jag menar med allt detta är att, vi tar koch som ex, säg att han har två elitklubbar som vill ha hans tjänster, tre med luleå givetvis..så kan du ju glömma att han går ner i lön han spelar ju ut alla klubbar mot varandra..sen att lirare som tobbe l och kucera gått ner i lön börjar ju vara historia, idag finns det så förbaskat mycket mer pengar i hockeyn, tänk hur allt förändras..det är ju mer eller mindre därför ordet klubbkänsla inte existerar idagens hockey..

För övrigt så äger Bulan Inpuls ett gym nära vårat huvudkontor!:-)

Linkan: För övrigt så lär ju Skrbek, om han kommer tillbkas till Luleå få gå ner i lön, kontra den lönen han hade tidigare i Luleå. Vilken lön han har nu i Mora har jag ingen aning om, men jag tvivlar på att Luleå tycker det är värt att betala lika mycket till Pavel som de gjorde under de två första åren han var i klubben

Wikegård: OKej, vill du ha några exempel på LHF spelare som har sänkt lönerna, så visst.

Jarmo Myllys
Jiri Kucera
Roger Åkerström
Tomas Berglund
Torbjörn Lindberg
Lars Edström
Stefan Nilsson.

Det är dom jag kommer på så här på rak arm. Men det finns säkerligen fler!

Linkan: Inte belägg för vad jag skriver? Å exakt vad är det jag inte har belägg för? Vem säger att Bulan inte vågade fara utomlands? Kan det inte vara så att han var nöjd med vad han hade. Alla behöver ju inte jämt å ständigt sträva efter mera. Dessutom är ju han delägare i Step In. Exakt när har jag påstått att Koch vill sänka sin lön? Nu är du helt ute å cycklar.

"men utvecklas kan han likagärna göra i ett annat lag för 20 papp mer i månaden". Jo visst kan självklart fallet vara så! Sålänge det är en elitserie klubb. Men att gå ner till allsvenskan å tro att man ska utveckls mer, än att spela i elitserien är ju lite väl naivt. Men visst, skulle han gå till Timrå eller någon annan ES klubb så visst...

Lövva: Nu tror jag inte det är min "syn på hockey" utan min syn på verkligheten som gör att jag tycker och vet att spelare är väldigt måna om vilken lön dom har! Kanske du som ska landa?

Lövva: Ja nu tror jag inte du har belägg för det du påstår,Det ska ju finnas ett ömsesidigt intresse för det första, Men alla väljer väl inte pengarna före trygheten tex bulan har kunnat åka utomlands och tjäna sig en rejäl hacka...men han vågade aldrig..det var det sociala som betydde mer för han..givetvis olika för alla! Men att påstå att Koch ska sänka sin lön, då tror jag du har väldigt dålig koll, Visst han åkte till Luleå för att utvecklas som spelare, men utvecklas kan han likagärna göra i ett annat lag för 20 papp mer i månaden..Jag gråter inte om Koch lämnar Luleå, han är inte värd hur mycket som helst..Men att han sänker sin lön (såvida andra klubbar sliter i honom) kan du glömma...

Linkan: Hade din syn på hockey varit fakta så hade det inte funnits några som helst hockeyspelare i Sverige. Alla hade gått till Tyskland, Schweitz Österrike, Ryssland, Nordamerika å andra länder där inte svenksa klubbar kan matcha storleken på plånboken. Tror du Koch kom till Sverige för att tjäna pengar? Nejdu, han hade samma lön i Österrike som han har i Luleå - därav den höga lönen i Luleå. Han ville inte byta land och samtidgt sänka sin lön. Så där får du skratta dig lycklig. Tvivlar på att Koch går till Leksand, oavsett vad dom betalar. Det är ju en radikal skillnad mellan å spela i Elitserien och superallsvenskan. Men visst, tar Leksand klivet upp så förändras ju utgåns läget.

Men som sagt, ge upp din bittra syn om att alla väljer pengarna först. För så är det inte. Vem hade varit kvar i Sverige då?

Å ännu mindre i fotboll. Hade alla valt liga efter pengarna hade alla, inklusive Beckham, Henry och alla andra välbetalda spelare, valt den Qataska ligan. Men icke, där ser man bara gamla före dettingar.

Lövva: Nu ska du ju inte tro att så himla många utländska spelare sänker sin lön..okej Myllys gjorde det, men de åren är passe, och hockeyspelare förändras, Koch går ju givetvis till Leksand om Dom ger han 15-20 tusen mer i mån! Allt annat kan du glömma omänn halva Luleå hockey sänkte sina löner för 10 årsen då det begav sig..det är andra tider nu!

Lövva: Men koch är inte i den sitsen att han sänker sin lön, det är annorlunda om du är 34 och på väg ner i karriären..

Wikegård:

Här är en länk till en artikel om det hela. Han blev senare "tvingad" att acceptera det kontraktet.

Poffa: Okej det är lite det jag menar att man ska nog inte tro allt man läser han kanske fick andra förmåner som uppvägde sitt bortfall på 20%.

Wikegård:

Det stod i den lokala ortstidningen där han själv uttalade sig om det hela.

Poffa: Det har du sett att han har gjort.? Jag menar inget illa det är bara det att många spekulerar och tror sig veta fast dom har ingen anning. Jag ska inte säga någonting för jag vet inte det är därför jag frågar.

Wikegård:

Nu kan jag inte svara för någon spelare i Luleå, men Jan Öberg i MODO sänkte inför en här säsongen sin lön med 20%.

Lövva: Ang frågan om löner: Ja vill gärna du nämner några som sänkt sin lön och du ska veta att dom gjort det så att du inte bara spekulerar i frågan. Du ska med andra ord hört dom säga det att dom sänkt sina löner.

Portello: Jo jag såg det, lite synd faktiskt. Säger som många andra Micke ar gjort ett bra jobb, med tanke på materialet.

phillsky: Och idag blev det klart att Micke Andersson lämnar föreningen.Synd, hade gärna sett honom och Osten kampera ihop nästa säsong.Men nu blir det inte så.

Tack för din tid i Luleå Micke!

Lövva: Först och främst måste dom sluta lalla i klubben. Tjaffset mellan Strömwall och TK är ju en parodi. Enligt www.luleafans.se så väntar ju Nordan och Ledin med att skriva på innan tränar frågan är löst (dom vill ha osten sägs det)

phillsky: Personligen hoppas jag att de även förlänger med Fagemo och Tellström. Viktigt att behålla stommen i laget. Inte allra minst nu när Åkerström och Bulan försvinner. Har nu även hört från flera håll att Fagemo vill stanna i Luleå. Så varför inte ge honom ett två års kontrakt där vi kan matcha honom i en tredje-fjärde femma.

Lövva: Det där lär ju intresant. Några nya vassa spelare, nya kontrakt med Kocken, Nordan och Ledin samt en Ost i båste. Då du, då blir vi ännu tuffare att möta :)

phillsky: Peter Nordström till Aftonbladet angående den tuffa kvarsfinal serien mot Modo: "Men jag vill inte direkt kalla det tuffa matcher. Det är betydligt tuffare att möta lag som Timrå och Luleå"

Solen kanske går upp till hösten även i Luleå :)

Linkan: Kan för nämna några många spelare som har sänkt sina löner i Luleå Hockey genom åren. Listan är för lång för att skrivas. Så nog existerar det minsann.

Jo, å nu gnäller de på att Djurgårdarna är enögda. Hehe, en riktigt såpa utan desslike. Crosschekingen på Boyle var inte grann. Men man får ju räkna med sånt när man står framför mål heter det ju så fint. Tänk dig omvända situationer...

Lövva: jo mycket möjligt..men att den sänks det existerar inte, kan jag lova..föressten ganska roligt att läsa vad cykloperna (tikarna) har för åsikter oftastverkar det handla om att deras spelare blir brutalt våldtagna på håkky planen enögdare supporters får man leta efter!? :-) man måste ju hålla sig för skratt iaf!

Linkan: Eller så erbjuds han samma lön, med enda skillnanden att "slutspels bonusarna" m.m höjs aningen. Men grundlönen förblir densamma - vilket så är fallet

Lövva: Men han sänker inte sin lön det kan du glömma, antingen höjs den eller så spelar han i nån annan klubb!

Linkan: Men ganksa logiskt å andra sidan att han inte kommer att få någon högre lön med tanke på att han var bland de mest högavlönade spelarna i Luleå förra säsongen, eller den här säsongen kanske rättare sagt. Å då spelar det ingen roll om det är tusen klubbar som rycker i honom. För så mycket har han inte presterat att det är värt att öka en redan hög lön.

Lövva: Nog ska du se att Kochen vill ha högre lön annars har det väl inte varit mycket att orda om! eftersom Leksand lagt sig i så höjs givetvis priset..ganska logiskt...

Linkan: Koch kommer inte att få någon löneökning. Det kan du vara säker på. SKillnaden å ge bra betalt till en spelare man redan har, kontara en ny spelare är ju att om du förlänger med en befintlig spelare så vet du ju vad du får. Med ett nyförvärv kan det ju lika gärna röra sig om en ny Vinogradov, eller varför inte en ny Fernandez (ush, det gjorde ont att bara hypotesa om)

Lövva: Mycket är förmodligen ett spel för plånboken brukar alltid låta sådär men nog ska du se att Luleå har hyfsad koll på vad som händer och inte händer, vi vet inte ens hälften om vad som försigår i Luleå just nu! men är det verkligen en skandal att tappa kochen? det finns många spelare som kan ersätta 30 kg österikaren..han får helt enkelt inte kosta för mycket..man måste vara säker på vad man satsar pengarna på..detta gäller ju även för Ledin, kräver karl högst lön av alla i Luleå så förstår jag att nobbe inte vill ge han ett kontrakt, för Pelle lär inte komma upp i samma poänskörd så hemskt många gånger till! ..men jag hoppas ju givetvis jag har fel ang Pelle!

_Per_Ledin_: dom har ju precis gjort det, bara för att han inte va så bra som man hoppats så kan man bara inte byta ut honom.

Lövva: Jag håller med dom måste försöka behålla dom flesta spelarna. och köpa en ny målvakt.

Linkan: Koch säger: "Luleå är mitt förstaval men det har varit tyst från deras sida nu ett tag. Händer inget snart så kanske det blir någon annan klubb"

Det sägs att Leksand är i allra högsta grad intresserad.

Skandal om vi skulle tappa även Koch på grund av "brist på intresse"

Såg att Tukka officielt är klar för Tappara som han varit sen feb..lycka till mäntylä..hoppas du får vinna titlar nu!

Linkan: Ingen vill väl Luleå illa, egentligen. Det är ju bara de att vissa vill det på fel sätt. Vissa kan, likt Håkan Loob, gå över lik för att få framgångar. Vissa sätter sin egen prestige för lagets.

Det är till en viss del samma sak som försegår i Pite. Bara det att Luleå är offantligt mycekt större. Båda som klubb och som ryggdunkare. Lite Twin Peaks över det hela.

Lövva: det är ju samma saker som pågår i Piteå Hockey..synd att dom jävlarna får härja som dom vill! men det skulle kunna vara Nobbe och co iaf vad jag hört av en med ganska bra insyn i många Elitserieklubbar..fast detr snackas så himla mycket frågan e vem ska man tro på?? och varför vill man sin klubb så himla illa pga..att sina egna ska bli nått..

Linkan: Jag är inte förvånad. Striderna, som Modig klanen härför har varat i många år. Mycket därför tror jag Luleå befinner i läget dom är. Istället för att koncentrera sig på det elimentera så ägnar de massa energi åt interna stridigheter.

Men jag håller med dig. Sparka ut alla som är med i "Modig-klanen". Bör ju tillägas att varken Strömwall eller Skuggan tillhör dem, så de får vara kvar. Tyvärr så tror jag ju inte något sådant kommer att hända. Detta har som sagt försegått allt för länge, utan att det egentligen någon varken har rökt fredspipa, eller rensat ut.

Linkan: Tja nån är det som gormar och försöker pissa in revir så det stinker ända hit.

Vem är det fel ¨på? vem än det än må vara så sparka skit högen/högarna fort som fan.. se länk...

Paddan: Tur att nån tänker till :)

Tack!

Debatt: Vem ska träna Luleå Hockey?
In på kuriren.nu och tala om vem som ska träna Luleå Hockey

« · 523192