LL: NU visar Uffe Rönnmark varför han var Sveriges bästa domare innan han tog jobbet på Expekt och vart avstängd, Han är helt lysande så här borde alla domare vara i sin bedömnings nivå attt inte synas och peta too much och låta spelet flyta!
Bolivar: men vad har hänt med Skrbek? Ok, han har aldrig varit någon raket på grillorna men den här säsongen känns det som om han är långsammare än vanligt. Det går allt annat än fort när han åker.
LL: 1+1 av Larose är inte kattskit precis med tanke på att han rest natt + dag för att ta sig till Luleå, Men jag håller med 3-1 och jag tror att vi dödar matchen där för ju längre tiden går ju närmre Schtaan kommer kvitteringen....
Jag tror att kedjan Bartecko - Harju - Larose kommer bli giftig under säsongen bara dom blir mer samspelta, Samm gäller i PP väl när Miettinen + Tarvainen är tebax då har vi 2 st kedjor som kan producera i PP och i 5 mot 5 spel1
LL: När alla är tillbaka har vi riktigt bra med forwards. Bartecko-Larose-Harju, finnkedjan, Chabada-Omark-Lindgren, Burström-Lavander-Lindqvist. Dessutom Isaksson och Lidhammar. Ett välfärdsproblem:-D
Bolivar: men försvarsspelet i övrigt är inte bra. LHF ligger hela tiden lite, lite för långt efter Skellefteå-spelarna. Det känns som om det är lite för mycket pucktittande. Det här spelet kommer inte att räcka till poäng i dag, Skellefteå får alldels för många enkla anfall.
Kul med lite effektivitet från Luleås sida som omväxling mot det traditionella målsumpandet. Vi kunde till och med ha haft 3-0, Omark var sopren med Hadelöv och hade mer eller mindre dragit bort honom när en Skellefteå-klubba hakade upp Omark rejält - och av någon obegriplig anledning blev det ingen utvisning för det, jag tror inte ens Rönnmark brydde sig om att göra wash out.
Aliline: och nu mål av Larose. Precis när jag tänkte "han har inte haft mycket puck men han blixtrar till emellanåt" så rundar han buren och snärtar in en backhand. 2-0 till Luleå speglar inte direkt spelet, iofs har inte Skellefteå haft så många målchanser men de har klart mer puck än Luleå.
Lövva: Enligt både NSD och Kuriren så blir det klart i sista sekunden om Larose kan spela ikväll eller inte.Men Luleås ledning tror att det ska hinna ordna sig.
Jesper Jonsson: Hade en mardröm i natt. Marklund gjorde hat trick. Sista målet sudden, samtliga på sittplats var Skelleftebor och Luleå hade noll poäng i tabellen. Vaknade upp alldeles kallsvettig. Västa drömmen ever
Men förhoppningsvis kommer inget av det där att slå in ikväll. Är taggad till tusen! Hoppas spelarna är det iår.(Är ganska säker på att dem är det, men förra säsongen såg dem riktigt slöa ut i derby matcherna).
Portello: Nya kedje formationer, nytt spelsystem, nya tränare samt en lång resa i benen. Sen skall man heller inte glömma bort att det är en viss skillanden på hockeyn i elitserien ochd en slovakiska ligan.
Hoppas jag har fel, men jag väntar mig inte några stordåd av Bartecko, än... :)
Portello: jag har inte sagt att jag tror att han kommer att vara seg. Däremot funkar det knappast klockrent redan första matchen, även om han är i gång och är matchtränad kommer han ofrånkomligen att få nya kedjekamrater i morgon jämfört med förra säsongen plus att laget inte spelar exakt likadant som förra säsongen. Den enda i dagens lag som Bartecko har spelat ihop med (alltså ingått i samma kedja som) är väl Johan Harju under ett fåtal matcher, så det är alltså den ovana omgivningen samt den delvis annorlunda taktiken jag menar gör att vi inte ska förvänta oss stordåd, inte att han inte skulle ha tempo i kroppen.
Lövva: Jag förstår inte varför ni tror att Bartecko kommer att se seg ut.Att Larose gör det är väl mycket möjligt, men varför tror du och LL att Bartecko kommer att vara det? Han är ju inne i matchtempo och har ju ingen tidsomställning att ta hänsyn till.
Att där i mot Larose kan behöva några matchers inkörning, det tar jag för givet.Men han får gärna producera direkt.Inte mig emot.
Hannu Neimi: Mycket möjligt att Larose och Bartecko kommer att se lite sega ut, men de öriga spelana förvänar jag mig är laddade till tusen, och det skall räcka till seger
Lövva: Tror inte vi kan förvänta oss några underverk av en nyanländ Larose imorgon. Första matchen och jetlag. Men han kommer att bli väldigt nyttig på sikt.
Nu är HV matchen glömd. Nu är allt glömt. Inget som har hänt tiidgare på säsongen spelar någon roll längre. Att Renberg hängde tre kassar förra matchen, who gives å s__t. Desamma gäller ju att Luleå blev nollade i Jönköping.
Å tabellen kan man ju också glömma. Inget sådant spelar någon roll imorgon när det är:
Luleå - Skellefteå Fansen - Renberg Larose - Goren Bartecko - resten av Skellefeå LuleåFans - North Power
(Lägg där till att vi förmodligen får se Gusten tillbaka i målet)
jag ska åka hemåt om en stund. Det är en lång resa som jag påbörjar senast om tre timmar. Sedan kör jag hela natten, handlar julklappar och åker vidare till Norrbotten och mina föräldrar. Nattinatti och god jul om vi inte hörs av mer i kväll, för troligen är jag inte inloggad förrän om ca en vecka, eller kanske två. Jag har iaf semester till efter trettonhelgen.
Att VARA Kickan är riktigt dyrt, om man väljer fel period. Jag är en av de bästa shoppingtjejerna i Norden. Jag hinner köpa MYCKET under den tid en period varar.
Bolivar: Hans A-kassa räcker nog inte till att vara mig en period om han vill äta mer än var fjärde dag. Vill han vara mig på fritiden när jag är hemma och inte på tjänsterasa är det troligen ännu dyrare - flera årsinkomster.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?