Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

« · 648202 · » Till forumet

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Frisco:

Jag tycker mest det är slarvigt av Aftonbladet att glömma ett e i rubriken. annars så hänvisar jag allt till korgbollsfansen samt till Cleo och dess vakter. Ungefär samma skrot och korn är dom dock av.
Kommentera

Frisco: Dom är kramvänliga av sig söker kärlek och förståelse inget annat:)
Kommentera

Kickan: Du skall alltid vara värst du.
Kommentera

Sannes: Jag har en gång firat en storhelg helt själv. Det var en midsommar när jag "firade" midsommar hemma magsjuk i Eskilstuna. Kvällens höjdpunkt var när en raggarbil körde in i en lyktstolpe utanför mitt fönster. Troligen var föraren inte helt nykter, vilket iofs var tragiskt men likförbannat var han det skojsigaste jag såg den kvällen.
Kommentera

Sannes:
Nää jag var ensam jag med låg på soffan såg lite tv och bara tog det lugnt
Kommentera

Kickan:

Storhelger är inte ett dugg skitkul, det är bara en enorm hysteri.
Var det bara jag som firade in året helt själv, utan att ha en massa "löst" folk runt omkring sig.
Kommentera

Kickan: Jag håller med dig. Jag kunde inte ha sagt det själv.
Kommentera

Portello: Äh, det är ju kul att klä ut sig till häxa. Det känns verkligen som jag : )

/Hon med tomtenissaklänningen.
Kommentera

Sannes: Men hallå! Storhelger är ju skitkul! Det är ju då man struntar i allt vad krogbesök heter och istället samlar vännerna till fest, pratar gamla minnen och blir fulla hemma hos någon istället.
Kommentera

Portello:
Då har man sett ett antal tusenlappar uppe i luften. Årets upplaga var rejäl måste jag säga, det var klart mycket mer än förra året.

Jag tyckte dock synd om den hund som skällde i huset bredvid mitt, alla hundar måste ha ett riktigt elände denna natt. Stackars krakar!

Kommentera

Portello:

Mest skrämmande är att folk köper det, och dessutom så spökar ju barn ut sig, att inte föräldrar har bättre vett än så.
Fast det kanske är lätt att säga så när man själv inte är föräldrar.
Kommentera

Sannes: Tyvärr så vet jag det.Folk köper ju grejjer som bara den under Halloween-helgen.Men om jag fick bestämma, vilket jag nu inte får, så skulle den aldrig ha kommit hit.
Kommentera

Portello:

Här nere har dom inte ändrat det iallafall, jag mötte två häxor i min trappuppgång på Alla Helgons Dag.

Det finns ingen risk att det försvinner, detta är något som alla köpmän kan tjäna pengar på, så det kommer att vara kvar.
Kommentera

Sannes: Har dom inte särat på dom helgerna? Har för mig att dom var på samma helg ibörjan, men sedan flyttades Halloween en vecka.

Men det kanske bara i Piteå dom gjorts så?

Hur som helst, Skulle gärna se att Halloween försvann.
Kommentera

Portello:

Halloween, klart vi skall ha det, det finns ju "over there" då skall det även hit till Sverige.
Vad jag däremot har väldigt svårt för, är att man firar Halloween på Alla Helgona helgen. Det känns lite skumt att jag först gör fint på pappas grav på dagen, för att på kvällen ramla över massa häxor och sån skit.
Kommentera

Sannes: Är också så innerligt less all hysteri det ska vara kring alla storhelger.

Värst är Halloween, varför har vi den smörjan här?
Kommentera

Portello:

På tal om ålderstecken, ett sådant är att jag har börjat att släktforska, undrar om jag är nära graven nu? :)

Kommentera

Portello:

Mot 30, det tar sig, grabben. :)

Jag håller med du. Nyårsafton är ingen speciell dag, denna dag börjar snart bli lika hysterisk som julafton och midsommarafton. Tragiskt!

Kommentera

Sannes:Fortsätter i den här tråden.

Ähh, jag går med snabba steg mot 30.Sedan är det inte långt kvar till man har rullator också.
Kommentera

Nuyårsafton och själv hänger man vid datorn, är det sånt som kallas att ha ett liv?

Iofs så tycker jag inte det är så speciell med nyårsafon och andra "stora" dagar.

För några år sedan sov jag vid 12-slaget.Det är också ett sätt att fira in det nya året.
Kommentera

Kickan: Matchen är den 7 Januari.Är fö en Lördag.

Du är så välkommen upp på gamla H, var ett tag sedan man såg dig där.
Kommentera

Portello: Som på forum i torsdags dårå? Första gången jag var med på jävligt länge och det blev mer fart än på länge, även om man bortser från Orszagheffekten.

Jag har så mycket annat som upptar mitt liv att jag helt enkelt inte har tid att hänga på HS eller forum så mycket, tyvärr eftersom jag gillar både HS- och forumskribenterna. Det är väl mest när jag besöker övernattningslägenheten på svenska sidan och vattnar de fyra alltjämt levande blommorna, passerar övernattningslägenheten efter något uppdrag eller hälsar på mina föräldrar - vilket sker 2-3 gånger per år - som jag hänger här numera. Är jag hemma där hemma numera är har jag mindre tid över att ägna åt HS och forum.

Jag har sett endel matcher i Coop gångna säsong. Nästa gång lovar jag att söka upp dig på gamla H, för du står väl fortfarande där? Jag ska till och med själv välja att vara ståplatsare nästa gång jag är i Luleå så jag får träffa alla gamla kompisar där.

När är Pölsamatchen? Jag kankse kan joina er eftersom jag pga lönetaktik tänker jobba i Falun i 2 månader och tar tjänstledigt från mitt nuvarande jobb. Jag vet att min egentliga arbetsgivare kommer att betala mig vad jag vill ha efter det eftersom det inte finns något annat alternativ.
Kommentera

Hej Kickan, inte ofta man ser dig på HS numera.Är synd, det blir lite bättre fart när du hänger här.Men har man inte tid så har man inte.

Är du och kollar på några matcher i Coop? Har inte lyckats se dig vid någon match ännu men det kanske händer vid något tillfälle.

För övrigt så ska vi åka ner till Gävle för att se matchen mot Brynäs.Ska bli grymt kul.Bara hoppas att deras dåliga form är konserverad så vi får åka hem med tre pinnar i bagaget.
Kommentera

Paddan: Hrmpf! Det är tyvärr sällan jag har tid att ha 1,5 timmas lunch. Det inträffar främst under sommaren och en riktig shoppingrunda varar i minst fem timmar. Återstår bara lördagarna, då jag shoppar från butikerna öppnar tills de stänger. Under veckorna blir det mer enstaka inköp när jag råkar se något jag måste ha i den enda av några få om ens någon butik jag hinner besöka under lunchen. Jag brukar kombinera det hela med att hämta lunch från en restaurang i en jobbet närbelägen galleria. Då hinner jag kolla av iaf en butik/arbetsdag.
Kommentera

Ser att en fd LHF-spelare har blivit pappa för ett tag sedan.
Kommentera

Salcin: Japp ..
Kommentera

björn power: Där ser man :)

Är det Skanska du har nära band med eller?
Kommentera

Salcin: Jag känner en person som jobbar i prod.ledningen där, jag har även nära band till en stor kund åt er :)
Kommentera

björn power: rätt gissat :) jobbar på konstruktionsavd och ritar upp badrummen.
Kommentera

Salcin: Partbyggen som avlönar dina tjänster kanske !? ;)
Kommentera

Paddan: På tal om studier, så kan du plugga lite matte på hög nivå bara att spana in länken.
Kommentera

Salcin: Blir lungt, ja.Man kanske hyr en film eller något.Jag får se vad jag hittar på.
Kommentera

Albert Hall: Hmm, det var alltså därför som hon kom helt oförberedd till oppositionerna av examensarbeten för de stackars elever som hade henne som handledare. Hade tydligen varit pinsamt att se henne febrilt bläddra igenom uppsatserna under tiden som oppositionerna hölls.
Kommentera

Albert Hall: Lite av samma läge som mig alltså.

Fast har roat mig med att mäta en ny modell av handukstork som skall projekteras för ett badrum i Norge.

Snart dags för kafferast tror jag bestämmer mig för att ta kaffe i 45 min mot vanliga 15 min. Kanske vandra runt lite på produktionen som är spöklikt tyst idag.
Kommentera

Paddan: Hon lärde nog er mer genom att själv vara ett avskräckande exempel över hur man inte ska göra, kanske var det i själva verket oerhört pedagogiskt på det sättet?

Nu har jag städat mitt 12 kvadratmeter stora kontor i 5 timmar (med nått enstaka litet avbrott för inläggsskrivande på HS). Inte ett onödigt papper ligger framme. Nästan inte en käft förutom jag är kvar här. Det finns helt enkelt inte mer att göra nu. Jag borde gå hem.
Kommentera

Salcin: Det handlar väl lite kortfattat om olika sätt att föra in miljöfrågor i undervisningssituationer, om jag har förstått saken rätt. Har aldrig varit med om mer förvirrade och osammanhängande föreläsare på någon universitetskurs, jo förresten hon vi hade i pedagogik var föredömligt opedagogisk och ostrukturerad. Som tur var slapp jag henne som handledare för examensarbetet.
Kommentera

Portello: Så det blir ett lungt nyårsfirande mao?
Kommentera

Paddan: miljödidtavad? lät som rena grekiskan det.

N
Kommentera

Salcin: Själv så jobbar man hela helgen.Idag börjar jag 16 och slutar 22,30.Så då blir det att kolla på LHF-LHC när man kommer hem.Matchen visas på Canal + sport med start 22,15.

Och imorgon jobbar man också, bara till 18,15 dock.Efter det blir det bara att ta det lungt.

Och det nya året börjar med, ja just det.Jobb, såklart.Klockan 11 ska man vara där för att få gå hem 20,15.
Kommentera

Salcin: Långlunch på 1,5 timme, hmm tycker det låter som en ganska kort Kickan-lunch ;)

Själv har jag suttit och stirrat på Miljödidaktikboken i flera dagar. Kanske dags att snart våga öppna boken om hemtentan skall vara färdig innan den nionde januari.
Kommentera

Ensam på kontoret så har man kostat på sig en långlunch på 1,5 timme, och inhandlat lite varor från systemet.

Passade även på att köpa en ny vinterjacka.

Håhåjaja 3.5h kvar att jobba innan det är helg.
Kommentera

Nu låter ni sådär Förnumstigliga igen:-)

Kommentera

Portello: jag tycker att uffe är en kul typ. Killen lever helt i sin egen värld och verkar trivas med det. Han menar ju inget illa eller så utan är bara lite överentusiastisk i det mesta som rör LHF och socialdemokrati :-)
Kommentera

Albert Hall: Men när det gäller uffe får man vänta sig det oväntade.Den mannen är ett unikum.Och tur är väl det...
Kommentera

Portello:

Haha, ja att på fullt allvar föreslå att Bulan gör come back var det roligaste jag läst på forum på väldigt länge.
Kommentera

Portello: Äh, den manodepressive stackaren kan inte ha det lätt. Dessutom så förstår jag inte hur han kan hinna med alla inlägg både på Luleforum och Svenska Fans.

Vilken tur att också såna pelare av stabilitet som Rayko finns, annars hade nog forumet helt rasat samman.
Kommentera

Evigt tur att signaturen uffe på luleåforum inte är värvningsansvarig.
Nu vill han plocka in Bulan till slutspelet.Undra vad han röker?
Kommentera

Vår klubbdirektör befinner sig för närvarande i Trieste och kommenterar kortbane-EM i simning på SVT2.
Kommentera

Poker på Z-TV så går ALL-In och bänkar mig fram TV:n.
Kommentera

« · 648202 · »