Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

« · 727572 · » Till forumet

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Ni åkte runt majstången och tutade?
Kommentera

Jesper Jonsson: Vi firade midsommar i Leksand.
Kommentera

Kickan: ja har varit väldigt dålig tillgänglighet senaste dagarna. Enligt Marcus berodde det på en diskcrasch

träskor. Cult.

Mora. Vad gör man där? Har ni likt raggers firat midsommar i dalarna elle? För annars ligger det ju lite ocentralt. Iaf såhär mitt i sommarn.
Kommentera

Jesper Jonsson: Har planket legat nere?

Idag har vi besökt Mora. På vägen dit inhandlade jag bl a ett par knallrosa kurbitsmålade träskor (och några dalahästar, fast dalahästarna är till morsan eftersom hon gillar såna) samt trängdes med extremt mycket närmast hysteriska och besatta människor på Nygårds Anna Bengtssons outletförsäljning där jag passade på att göra av med ännu mer pengar som jag egentligen tänkt spendera först under den riktiga semestern.

Jag är sketanöjd med mina träskor. Hade såna, fast marinblåa, när jag var ca 4-5 år gammal. Fast de häringa rosa är mycket finare.
Kommentera

jahapp planket uppe igen?
Kommentera

65selander: Jag tror att det skall ordna sig. Nästan alla är tillbaka från semestern då och kan täcka upp min rotel om jag är ledig några dagar till.

Tack för bilderna, gulleselander.
Kommentera

Kickan: Aaaaahhhh. Till skillnad mot Ernie så har jag varit i Lugano två gånger och glott på mitt favvo lag.

Har du chansen så ta den och åk dit. Roligt att vara där, fina vyer samt genomtrevligt folk. Vi åkte husbil dit båda gångerna kul dit men inte hem.

Förstas året blev vi stoppade i Sankt Gotthardstunneln utav polisen som stod och pekade med sina automatvapen samt pumphagel mot oss från utsidan medans någon annan gich runt bilen.

Har en del bilder här om dom faller till intresse ;-)
f] [url=www.65selander.se/010826_Lugano/index.html]2001 [/url] [/f]
f] [url=www.65selander.se/020827--0901_electro_oil_trophy_cup]2002 seger året[/url] [/f]

Kommentera

...för övrigt har jag efter en stunds läsning på allvar insett att Kärringarnas plank är sämst och mest tragiskt ever.

De tror ju, och kräver, att alla som någonsin passerat Kärringkommungränsen har ett så oerhört stort Kärringhjärta att den personen efter det för alltid är Kärringarna lojal, om än den personen har väldans liten anknytning till Kärringstan egentligen och mest använde stan för att passera under en resa åt ett eller annat håll.

Om någon påstår annat, t ex att en epelare som varit Kärring under en säsong faktiskt har mer hjärta för ett annat lag, skriker de om "låg nivå", "personangrepp" osv och ber skribenterna utan Kärringhjärta och som har hjärna att skärpa till sig. Haha. De är roliga de små Gläfsarna. Stackars Schtaansupportrar som utsätts för Kärringarnas omotiverade påhopp. Fast det är iofs så de normalt beter sig, ioch det innefattar en av deras ûbermoderatorer som Kärringarna avgudar och som är utflyttad från landet. Hans påhopp på folk står alltid kvar, fast om någon är av annan åsikt än honom raderas inläggen obönhörligen.
Kommentera

65selander: Jag ska se turneringarna i Vasa och Kiruna iaf. Troligen också turneringen i Lugano om jag lyckas få någon extra dags semester.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Kickan: Vilka roliga turneringar har ni? Vi är med i Tammerfors istället för Mästarcupen, det skall bli jävligt kul. Synd att Malkin har blivit proffs eftersom Metallurg är med i turneringen. Undrar om Brynäs har varit med i någon starkare försäsongsturnering. Tappara, Ilves, Metallurg, Eisbären, Bern. Trevlig myggsommar på er
Kommentera

Albert Hall: Jag jobbar en vecka till, sedan har jag tre veckors semester. Sedan jobbar jag några veckor igen och har sedan två veckors semester i slutet av augusti som jag skall ägna åt att resa runt och kolla försäsongsmatcher.
Kommentera

gboröwsehgboerughvours
Kommentera

Albert Hall: Semester tar man inte förrän försäsongen börjar och givetvis så tajmar man in den efter Brynäs försäsongsturneringar.

Fast du kanske inte tycker det är så kul att åka och kolla på Brynäs  men du är välkommen om du har några dagar kvar. :-)

Kommentera

Albert Hall: yes box

we're there dude

fram med ölen
Kommentera

Portello: Själv hoppas jag att min "semester" bara kommer att sträcka sig till andra veckan i augusti, men det kan ju bli längre "semester" också om jag har otur.
Kommentera

Albert Hall: Skrivihop.nu :)

Lycko dig som har hela sex veckor.Själv har jag bara fyra.Men det är inte så illa det heller.
Kommentera

Albert Hall: Grattis!!!
Kommentera

Albert Hall:

Ska det vara något att skryta med?
Kommentera

Sex veckor semester från och med nuuu!
Kommentera

...och på tal om värvningar så är ju hela Jontediskussionen på framför allt Kärringplanket skitrolig. Jonte har avreggat sin särskilda postadress till Ankorna den 13 juni. Däremot är han fortfarande reggad som avflyttad från Sverige.
Kommentera

Db_04: Fast det känns inte så sannolikt att han skulle hamna där. Långt att pendla för familjen som vill hem. Antingen stannar han där han är eller så spelar han för Luleå, Det sistnämnda har väl egentligen varit i princip klart sedan länge. Troligen till och med helt klart.
Kommentera

För övrigt är det helt underbart att det är sommar. Har ägnat lördag och söndag åt att bättra på solbrännan och bada, fast jag hann med en födelsedagsfest hos en kompis och ett krogbesök också. Önskar att jag hade semester. Det har varit så många fester med kollegor och vännere de senaste veckorna att jag känner att det vore bra med ett par vita veckor.

Nu har det varit onsdag, torsdag, lördag. Nästa vecka blir det åtminstone tisdag och onsdag och med största sannolikhet minst en dag under helgen eftersom det är storhelg. Efter det ska jag ta det jävligt lugnt i åtminstone ett par veckor.
Kommentera

Så där, nu väntar fyra veckors semester.Det ska bli skönt.
Kommentera

Portello:

Sluta gnäll, fuling-Luling. ;-)

Kommentera

Åhhhhh, kan inte det bli onsdag snart? Ju fortare, ju bättre.
Kommentera

Detta kommer att bli en skitdag.Börjat så, lär fortsätta så....
Kommentera

65selander: Japp, det är en kebabtallrik.Men den heter Kebab Special.
Såg att du också käkade kebab inatt.Härmapa!
Kommentera

knaskamilla: me bad

jag läste inte så noga.
såg inte stripsen.
Så det var nog rätt med kababtallrik endårå

Fast här i våran landsända är ju dock fortfarande en kebab special ngn form av kebabpizza med dressing
Kommentera

Jesper Jonsson:

Strips på en pizza? Det var bland det konstigaste jag hört.
Kommentera

65selander: Öh jag tror han menar en kebab pizza.

ingen tallrik. Fast klart en del kallar ju piza för platta så varför inte tallrik ;)
Kommentera

Portello: Övriga sverige kallar nog din special för "Kebab tallrik" :-)
Kommentera

Portello: Jag som trodde man skulle få höra Lordi börja sjunga Litauens enormt trevliga bidrag "We are the winners" Det hade ju varit trevligt.
Kommentera

65selander: Kebab Special är smaskens.Kebabkött, strips med lök, sallad samt en smaskig sås.Inte helt fel.

Ja just ja, man får gratulera Liina.Kan tänka mig att du firar med nybakat fika.
Och du, en lite fråga.Är en vinst i ESC större än vm-guld i hokki enligt dig? Pekka Heino tyckte ivarje fall det.
Kommentera

65selander:

Låter lite avundsjukt. Var inte sån nu. Gratta istället Karoliina till guldet! 40 års slit är äntligen över, they did it!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Kebab special låter gott. Tell me more. En annan snittar ca 5st om veckan. Era finskor dansar väl på bron över Karusoando till Karusuanto nu. Hmff
Kommentera

Sverige gick till vm-final.Det måste firas med en Kebab Special.Hade förlorat hade man väl fått tröstäta ;)
Kommentera

Karoliina: hehe
Kommentera

Jesper Jonsson: jadå, jag skäms inte ens hälften så mycket som vanligt då vi finländare tävlar i grenar vi inte är gjorda för...

Den här listan ramlade jag på på en tidnings debattforum. Fyll in lämplig låt/land.

1). Wanker
2). yeah she wishes
3). Some one pass me the bucket
4). Do I look fat in this?
5). Yeah I can sing
6). I wanna be Enrique
7). Hottie
Cool. Goldie Locks
9). Nice Legs
10). I take singing lessons on Wednesdays
11). Cunts
12). I'm not singing English because I'm calling you all wankers.
13). Robbie wannabe
14). Yet another crap singer
15). I've got tits
16). Hard Rock Hallelujah - Rocking dudes
17). We've got drums and ain't afraid to use em.
18). We are the winners of Eurovision - Get a life pricks
19). We can't find our Wardrobe
20). I couldn't sing the first time, but hey lets try again.
21). Hey at least we're hot/
22). I've got a white suit on and look like a total twat.
23). I'm a barbie girl in a barbie world.

Kommentera

LL: Säga vad man vill om deras klädval, men en rejäl motpol till Andorras var det ju i alla fall.
Kommentera

westerlind: själv slog jag av en ren slump över till ettan precis när Lordi skulle börja lira så jag slapp allt det andra skräpet. Jag tycker att de var rätt roliga (och de tar knappast sig själva på så stort allvar - då ställer man nog inte upp i ESC med den utstyrseln) och det roligaste av allt är att de vägrar att ge intervjuer med motiveringen att monster kan ju inte prata :-)
Kommentera

westerlind: carola var ju kass i engelsk version.

men å andra sidan var det ju mygel hon kom dit ens.
Kommentera

Jesper Jonsson:
Ja, här har man pinat sig igenom enånnhalv timme med den ena talangen efter den andra, så kommer äntligen Lordi: HAHAHA, vilka hjältar.

Och när de körde fyrverkerier blev jag kär.

Och nu varma och goa Carola...
Kommentera

Karoliina: Lordi!!!!!

Går det att misslyckas med det bidraget.
Kan det bli finlands framgångsrikaste nånsin?
Kommentera

Portello:

Frågan man ställer sig är: hur har du kunnat undvika att ha PDF reader i datorn?
Kommentera

Hannu Neimi: Ja, det har du ju rätt i. Flytta ner bandet under valrossen till att ligga som bakgrund för "SSAB" längst ner så blir den väldigt lik den tröjan.
Kommentera

LL: Den röda har oxå retroinslag. Om man bortser från Björnen och Montreal/Sampdoria bandet är den mycket lik den gamla röda borta tröjan som gick ur historien våren 1993.
Kommentera

LL: kanske så. Tänkte själv på saken då jag betraktade den röda tröjfärgen; att den liknar på pricken den 'krispiga' jordgubbsfärgen som lanseras till vårens läppstift/nagellack. Kan matchas slog det mig...hade ni andra samma fundering? *S*
Kommentera

Karoliina: jag tror inte att den gula färgen kommer att se ut exakt så där. Jag utgår ifrån att man ska ha samma klassiska gula nyans som LHF hade förr om åren. Man ska aldrig lita på färgnyanser på bilder av den typen som tröjorna presenteras på, för de stämmer ytterst sällan med verkligheten.
Kommentera

Karoliina: Jag har sett dom nu, ja.Tankade ner programet så jag kunde se dom.
Kommentera

« · 727572 · »