Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

« · 117693 · » Till forumet

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Paddan: Där ser man, du och Dysso kan komma ut ur garderoben på ett sätt men smyger fortfarande med erat val av favvolag ; ) Ändå dras ni till LHF-planket som flugor till en sockerbit. Nåja, ni är nog snart mogna för det steget också. Fnisselifniss.
Kommentera

Lulekickan:

Om det är så att det otänkbara har inträffat, så får vi nog försöka skaka fram en lite mer aktiv moderator här. Nån av storpratarna kanske? Ingen kritik mot nuvarande moderator, men det är nog lite mycket att hålla koll på själv. :)
Kommentera

Dysso: De där frkrtnngrna och = gör mig lite orolig faktiskt.
Kommentera

Paddan:

Trevlig artikel!

Kan inte göra mycket annat än hålla med om det mesta dom skriver.

Att HV's styrka skulle vara defensiven är jag kanske lite tveksam till, och vad gäller poängkungar har dom t.ex. glömt måltjuven Skröder...
Kommentera

Dysso: Men, tyst på dig, sånt där har jag ju sagt till dig att du inte får säga offentligt ;-)
Antar att det bara var en tidsfråga.

Här kommer det:

Favorit, i repris, HV?
Det är sju år sedan HV71 blev svenska mästare.
Nu siktar smålänningarna på guld igen, och tillsammans med Frölunda är HV71 ett ytterst allvarligt hot mot regerande mästarlaget Färjestad.
Elitseriens bäste målvakt, rutinerat försvar och målglada forwards – HV71 ser oerhört starkt ut i vinter.
Men HV har också haft förmågan att tappa formen lagom till slutspel och den kollektiva kollapsen mot FBK ifjol fick många att undra. Talangen finns, men finns vinnarskallar?
HV siktar dock högt i vinter då laget fått behålla alla nyckelspelare och dessutom har truppen förstärkts rejält med tre finländare. Framförallt Jani Hassinen från Tappara är en utpräglad målskytt. De som håller på HV kan få en riktigt rolig vinter.
Nyförvärv: Tre nya finländare ska bredda en redan bra trupp. Dessutom kanske Timmy Pettersson på allvar slår igenom.
Förluster: Peter Ottosson har gjort mycket nytta men ska nu hjälpa Färjestad. Annars är det nog bara Rastislav Pavlikovsky som kommer att saknas.
Tränare: Harald Lückner gör sin tredje säsong i Jönköpingsklubben och lyckades utmärkt med laget ifjol, innan laget föll ihop fullständigt i semifinalen mot Färjestad.
Modobekantingar. Ingen.
Nyckelspelare: Har Sveriges bäste målvakt i Stefan Liv och han har nyckeln till ett framgångsrikt slutspel.
Poängkung: Kalle Sahlstedt utmanas av Peter Ekelund, Jani Hassinen, Anders Huusko och Johan Davidsson. Där finns det bredd.
Busen: Richard Pavlikovsky får vårt tips.
Stjärnstatus: Stefan Liv. Nästa vinter spelar han i NHL.
Säsongens topp: 21-årige Björn Melin etablerar sig i Tre Kronor.
Säsongens flopp: Det är tyvärr svårt att se hur kollektivet HV ska misslyckas. Men är inte Jönköpingslaget med det här materialet bland de fyra främsta lagen får man kalla det en flopp.
Styrka: Defensiven, tyngd och kraft och passeras Gustafsson, Lindman, Loponen och Pavlikovsky så står Liv där.
Svaghet: Tidigare har HV varit känsligt för skador, men nu har man en bred trupp också.
Hemmastöd: Massivt
Fjolårsplacering: 4 (ÖA tippade: 6)
ÖA:s tips: 3
Kommentera

Paddan:

Ja tack, älskling... ;)

Såg föresten något hemskt lite längre ner, tobe kan väl inte ha hittat hit?
Kommentera

Dysso: Idag var det artikel i Allehanda om HV. Tyvärr har de jävlarna inte lagt ut den på internetsiten. Men bara för att jag är så otroligt trevlig så har jag bemödat mig om att skriva ner hela artikeln. Skulle det vara någonting av intresse för herrn? ;-)
Kommentera

Lulekickan: Nog var det ganska likt ...tobe...:es skrivstill alltid:)
Kommentera

arnetiberg: ..tobe.. or not ..tobe..?
Kommentera

Lövva: bara vi slipper se hnm i tv=det bra.
Kommentera

Portello: Har du tur så slipper du ju sköta det jobbet redan strax för åtta på morgonen, vilket jag måste göra. Jäkla morgonmöten som har saboterat hela veckan för mig, inte en endaste sovmorgon har jag fått. Morr!

Godnatt igen, nu är det definitivt dags att sova. Synd att man förmodligen kommer att vara lika slut som en urvriden disktrasa när det väl blir helg. Annars hade det varit kul att åka till Uleåborg och kolla Kärpät-Pelicans, men det får väl bli nästa gång de möts i Uleåborg istället.
Kommentera

Överstekickan: Nu ska jag också försöka vara ovaken i några timmar, har ju ett jobb att sköta imorrn också.
Men sen är man ledig till Måndag.
Härligt,Härligt
Kommentera

Portello: Om det inte är så att man heter Nära så....
Nej, nu är det verkligen dags att lägga sig ifall jag ska orka upp idag. God natt, igen!
Kommentera

Lulekickan: Då var jag inte så långt ifrån iallafall ,men nära skjuter ingen hare som man säger
Kommentera

Lulekickan: Jäklar, är du sååå gammal. Hmm, det trodde jag aldrig ;-)
Kommentera

Lulekickan: Precis, rätt vad det är står du där utanför radhuset i illa sittande mysoverall med tvillingar i famnen och en schäfer vid din sida och försöker att packa ur den röda Volvo 245:an ;-)
Kommentera

Portello: Nej, jag fyller yngre. 28 om 5 veckor.
Kommentera

Paddan: Nedrans också, jag som inte vill vara som alla andra. Det känns så lagomt. Bäst att jag är vaken en stund till då, annars är väl nästa stadium villavovvevolvo-kitet.
Kommentera

Lulekickan: Börjar och börjar? Har du väl varit länge? ;)
Vad fyller du iår? 29?
Kommentera

Lulekickan: Äsch då, du börjar väl, ve och fasa, bli som folk i gemen. Trött alltså ;-)
Kommentera

Godnatt med er då.

Jag är liiite imponerad över att jag är på väg att gå och lägga mig så här pass tidigt. Börjar jag bli gammal kanske?
Kommentera

Portello: Jo, någon gång i..., få se, ...idag blir det ju.
Har svårt att slita sig härifrån när man väl börjat skriva. Det har dom väl räknat ut de stackars satarna som bara tittar på inläggen och inget skriver. Eller ska jag säga, var själv en sån i ett par månader innan jag anslöt mig till denna härliga skara.
Hmm, blev lite långre än vad jag tänkt det där och nu är det ännu längre....
Kommentera

Paddan: Sov gott Paddan. Vi lär höras senare har jag en känsla av.
Kommentera

Portello: Nej, nu är det dags att man börjar att dra sig tillbaka för att göra sina timmar i timmerskogen. Ett antal redwoods per natt brukar det kunna bli ;-)
God natt med er.
Kommentera

Lulekickan: Säkert var det så.
Kommentera

Portello: Alla borttagna inlägg hade förmodligen med DT-spammingen att göra. Jag har då åtminstone rapporterat ett sånt inlägg, om det inte till och med var två.
Kommentera

Portello: Ojdå, du slipper ju en gnällig styrelse =) Jag knallar åp med Celtic fortfarande. Fast nu är jag även Förbundskapten för svenksa landslaget =)
Kommentera

Lövva: Rätt bra. 3:a 1 säsongen. Målet var att klara mig från att bli nerflyttad.
Kommentera

Portello: Hur går det då?
Kommentera

Lövva: Spelar med Myresjö i div 2
Kommentera

Albert Hall: Var Bla in som var in och spammade om DT. Jag kommenterade det och sedan efter ett tag så var dom borta.
Kommentera

Portello: Jaja, säsongen är ju låååååååååååånnnnnnnnggggggg. Den har ju inte äns börjat! :) Vilket lag blev det i CM?
Kommentera

Lulekickan: Vet nån varför 6 inlägg blivit borttagna idag? Vad skrev ni när jag inte var här egentligen?
Kommentera

Lövva: Hrrmmm ...... vem ligger före nu då?? :)
Kommentera

Portello: Opps, jag låg inte längre före dig :(
Kommentera

Portello: Nej, det finns väl några håkkispelare som är ok förstås, undantaget No Name dårå, i övrigt kan jag inte komma på nån ; )
Kommentera

Portello: Du är ju bara avis för att jag ligger före dig :)

Jaa, hon tycker alla Pitebor är dåliga för de som är bra räknar hon som Lulebor :)
Kommentera

Lövva: Rätt åt dig :)
Kommentera

Portello: Ni skulle aldrig ha börjat snacka om det där. Nu fick jag 3 poäng mindre juhh
Kommentera

Lulekickan: Så Kickan, är alla pitebor så dåliga?? ;)
Kommentera

Lulekickan: Du kan ju inte ta alla änglar å räkna dem till lulingar å ta alla sorkar å räkna dem till Pitebor. Det blir ju orättvis! Mm, jag säger ju de. Holmström är en bra människa. Fast han kan ju inte ha så mågna hjärnceller med tanke åp hans spelstil. Jag skulle aldrig ställa mig framför mål i NHL *aj*
Kommentera

Albert Hall: Da Vinci i så fall.

YES!!! Jag visste väl att jag var etta igenkligen. 33p! Tjoho!
Kommentera

Albert Hall: Hehe, så kan det gå. Du kan ju trösta dig med att det inte är den riktiga tävlingen.
Kommentera

Portello: Själv sjönk jag två placeringar i totalen. Fan att man inte kan hålla käft!
Kommentera

Albert Hall: Joo, han var upprörd. Fast han påpekade samtidigt att det inte fanns så mycket att göra eftersom Strömvall själv ville dra till Luleå. Dessutom så sa han inget så idiotiskt som Hurtig gjorde.
Kommentera

Albert Hall: Tack så mycket :)
Kommentera

Albert Hall: Äsch, tävlingen har ju inte börjat än.
Kommentera

Paddan: Skyll på mig, det var jag som tipsade honom om felet.
Kommentera

Albert Hall: Skrev i allmänt snack och dom fixade tydligen till det.
Kommentera

Paddan: Vet ej men jag tror faktiskt att korven finns utanför Pites gränser. Men Pitepalt har du väl prövat?? :)
Kommentera

« · 117693 · »