Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

« · 698157 · » Till forumet

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Albert Hall: Grovhuggen känns som en intressant kommentar i sammanhanget. Men jag ser fram emot dina SMS. Kontantkort eller abonnemang?
Kommentera

Chief:

Jag är helt övertygad om att den kommer att chocka Sverige när den kommer ut. Jag kan redan nu se ord som kommer att finnas i recensioner på kultursidor runt om i Sverige (till att börja med). Exempel:

- ärlig
- grovhuggen
- naken
- mörka drifter
- sjaskig
- mentalt störd
- svartsynt
- ångest
- förnedrande

Ja, jag kan fortsätta listan hur länge som helst. Naturligtvis ska du få korrekturläsa, jag skickar den via SMS.
Kommentera

Albert Hall: Bättre än Sigge Stark? Då måste det vara bra... Förresten, skicka över det du har så kan jag storsint nog korrekturläsa verket. Givetvis utan att vidarebefordra något hit...
Kommentera

Chief:

Skriver på den. Jag är uppe i drygt 2000 sidor nu. Jävlar vilken bestseller, alltså...
Kommentera

Chief: Tydligen så har Albert problem att hitta ett förlag som är villigt att ge ut Redogörelsen, fast det sägs vara något mellanting mellan "På spaning efter den tid som flytt" och "Totte ska bada".
Kommentera

Paddan: På tal om förlängning, eller kanske snarare förkortning, vad hände med Redogörelsen? Albert...? ;)
Kommentera

Portello: Hmm, då får du väl slå över till Kanal5, där ska det tydligen handla om bland annat förlängning i det avsnitt av Outsiders som visas just nu.
Kommentera

Åhhh, en hel dag utan nya spelare eller någon förlängning.

Avgå alla!!!1
Kommentera

Portello:

I så fall skyller jag allt på HS. För inloggad har jag varit.

Kommentera

Poffa:

När jag kollade var det ingen MODoit inloggad.Men nu är det.
Kommentera

Portello:

Räknas inte jag som MODOit? Har varit inloggad sedan åtta...

Kommentera

Bara tre Brynäsare och ingen MoDoit inloggade.Ur led är tiden...
Kommentera

Är som lite sugen, men med tanke på senaste lönen avstår jag nog...

www.sportauktion.se/showauction.php?id=2374
Kommentera

Albert Hall:
Filmen med porren dansandes på isen skulle jag också vilja ha.
Själv stod jag på E-läktaren och viftade smått apatisk med en SSAB-vimpel och var mer lättad än glad. En underlig men skön känsla. Tänk att vi aldrig åkt ur.
LL: håller med om Frallan med lite eftertanke. Han får gärna stanna, även om han inte blev den många trodde på har han potential att åtminstonne bli en habil eltiserieback.
Kommentera

LL: Sen har jag den där dokumentären om LHF som Albert Svanberg gjorde för SVT hösten 1996 när vi var Sveriges bästa hockeylag. Inside eller någe sånt heter den. Osten är i sitt esse i den filmen och vi spelar i den där Europaligan som floppade. Den har jag hittat på nätet.
Kommentera

Albert Hall: vi byter tråd till en mer passande...

Aha, jag trodde att det var matchen du hade. Jag är i så fall också klart intresserad av en kopia av det material du har.
Kommentera

Hmmmmm, Albert, LL, Bolivar titta hit.
Kommentera

Schtaan spelade jäkligt bra från 2:a perioden och framåt!
Kommentera

Portello: Avgörs nog inte först sista omgången vilka 2 lag som klarar sig till ES.
Kommentera

Albert Hall: Underbart.Bara hoppas att dom håller det.

Och SSK leder mot LIF.Två kommande Allsvenska lag?
Skulle inte göra mig något.
Kommentera

Oj, fel av mig, det stod aldrig 3-0, men 3-1 i alla fall. Kvalserien verkar bli rena getingboet.
Kommentera

Portello:

Och så har Schleffte vänt mot Mif. 3-0 har plötsligt blitt 3-4. En period kvar.
Kommentera

Albert Hall: Väldigt kul att Robin blev uttagen som den fjärde kandidaten.

Men det priset går till Bäckström.Allt annat vore en präktig skandal.
Kommentera

Albert Hall: Det är stort av företaget att erbjuda avbetalningsvarianten. Grattis till köpet. För personer där ute med mindre pengar än Albert Hall kan jag rekommendera avbetalningsplanen där man enbart betalar 29484 kronor i måanden.

Grattis till ett bra köp.
Kommentera

Salcin:

En av mina Taavolafavvisar: draken lyfter i motvind.
Kommentera

Dragan 2k:

Fan, jag råkade klicka på köp... Nåja, en fin kamera får jag ju.
Kommentera

Frisco: Pyttsan heller. Jag rekommenderade en mycket prisvärd kamera och är glad att Portello följde rekommendationen.

www.scandinavianphoto.se/?26705
Kommentera

Portello:
Jösses, vilket enormt framsteg du har gjort idag. Det är nästan så man blir lite imponerad, men bara liiite....
Kommentera

Tog mig nästan 30 år att köpa en kamera.Men idag är det gjort.
Nu vet ni det.
Kommentera

Portello: Håll till godo, ett axplock av Tavve floskler.
Den envise vinner.
Det är bara att gnugga på.
Vi tror på det vi gör.
Det har gott troll i målskyttet.
Kommentera

Karoliina: Säkert, men jag kommer inte på något mera för tillfället.
Kommentera

Portello: joo, men sa han alls nå mera?
Kommentera

Karoliina: Att vi är tjuriga norrlännigar som aldrig ger upp är väl den mest kända.
Kommentera

Portello: kan du inte dela med dig av Taavolas pärlor? själv minns jag bara att han hade rysligt enerverande och gäll röst :-)
Kommentera

Citat från min länk här under: "Förutom äran och utmärkelser handlar det om 50 000 kronor från Svenska Spel till spelarens moderklubb, i Robin Lindqvists fall Bodens IK."

Konkursförvaltaren blir nog glad.
Kommentera

Så är Robin utsedd till Rookie kandidat nummer 4. Kul för honom även om den slutliga titeln såklart går till Bäckström.
Kommentera

Hmm, nu när Taavola är sparkad, ska inte vi sparka Lener och skriva kontrakt med Tavve.

Måste säga att jag saknar hans karisma samt hans odödliga kommentarer.
Kommentera

Oj vad sugen jag blev på en ostburgare.Tror banne mig man får göra ett besök på Sunes inatt.Yummie, Yummie!
Kommentera

Albert Hall: Äh, plattor...vad billigt. Varför inte gjuta in personerna på en gång i arenan, så att man verkligen kan bli en del av ...exempelvis läktarkulturen på ståplats.
Kommentera

Jag funderar på att köpa mig några plattor. Månntro om de bara får innehålla namn eller om man kan komplettera med telefonnummer och liknande?
Kommentera

Portello: förhoppningen var att det skulle vara klart till omstarten, men det verkar inte ha hunnits med. Vi får väl se när det blir något.
Kommentera

Var det inte under OS-uppehållet dom skulle göra om den officiella hemsidan?

Än så länge har det iallafall inte hänt något, men dom kanske jobbar på det?
Kommentera

Portello: Den amerikanska bräcker den med hästlängder, den är grymt kass.
Kommentera

Portello: Mumsig spis! Jag återgår till att grunna tillvarons fokus: ska jag ha jeans eller manchesterbrallorna på mig till jobbet i morgon. *S*
Kommentera

Karoliina:

Nu ska jag äta.Inte bullar eller kakor dock. 

Kommentera

Portello: njaaää..eller så blir det varje gång. Ingenting att se. Ruskigt långsam historia med alla parader och formalia, det där med OS-invigningen. Och likaväl sitter man där tuggandes på en bulle (jag har ju några sånna i frysen som du fattar) och gloendes håglöst ifall att man ska få skämmas på di finska OS-uniformerna eller inte. *avslöjar skamset*

Kommentera

Karoliina:Jaha, där hör man.Är inte heller så mycke för galor och sånt.

Är inte heller så förtjust i invigningscermonier, så Os-invigningen lär man strunta i. 

Kommentera

Portello: nä, det hade inte jag heller. Och jag är inte en figur som glor på Guldbaggegalor. Fast nu i efterskott vet jag att filmen fick guldbagge för bästa biroll i årets gala (som sändes i teven förra veckan, tydligen). Sådeså.
Kommentera

« · 698157 · »