Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

« · 718131 · » Till forumet

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Hannu Neimi: jo, det var väl tidigt, tidigt sjuttiotal som det stod "LULEÅ" på det sättet över bröstet, dvs typ de första tre-fyra säsongerna med Delfinen som hemmaarena? Det var ju före min tid (född -73), så jag har bara sett bilder på de tröjorna.

Jag tror hur som helst att den gula retron kan bli grymt snygg. Ska bli intressant att se den i verkligheten.
Kommentera

Portello: har du fortfarande inte sett tröjorna? finns dom inte avbildade någon annansatans? lokaltidningen?

Jag gillar den gula. Fast inte just den fadda gula färgen. För mycket orange/brunt i. Vita sporttröjor brukar mest likna smutstvätt efter en tid. Den röda är väl OK. Men jag vill ha svart.

*gnäller*

Kommentera

Paddan: I och med Luleås nya tröjor så måste man ju inhandla åtminstone en ny.En gul skulle inte vara fel.
Kommentera

Ooops "som att komma hem" menar jag naturligtvis.
Kommentera

LL: Det stämmer att IFK spelat med "LULEÅ" över bröstet men det var hemskt längesedan. De sista 4-5 säsongerna spelade IFK med Montreals röd/blå ställ fast med BA Chark på ryggen...
Även Montrealstuket finns på den röda och vita (och gamla svarta). Men både den röda och framförallt den gula ger vibbar från den tid då vi tog oss upp och etablerade oss. För mig känns den gula tröjan som att komma häng.
Kommentera

Aliline: Även jag som är Leksing tyckte att eran svarta tröja var en av dom snyggasre i ES förra sesongen ,
Kommentera

LL: Aha, där ser man. Fick själv MIF-vibbar, knepigt nog, när jag såg den där tredjetröjan.
Kommentera

Paddan: fast faktum är att IFK Luleå, en av de två klubbar som slogs ihop till Luleå Hockey, hade "LULEÅ" skrivet på det sättet så det är mer retro än man kan tro. Dock är jag inte säker på att de som har skapat den här tröjan är medvetna om det.
Kommentera

Aliline: Så här ser Flames typsnitt ut:
Kommentera

Aliline: De svarta var ju så fruktansvärt fula så det är jävligt tur att dom försvinner. Sen är Luleå rött/gult och inte svart/vitt som det var förra säsongen.
Kommentera

Db_04: Det är ju samma märke. Nike Bauer. Lite annorlunda kommer de dock att vara. FBKs tröja kommer vara figursydd (som tre kronors), det kommer inte luleås bli. Står på fbks hemsida ett deras tröja är det enda som kommer vara figursydd. Varför är Luleås inte det med?

Själv tycker jag att namnet ska stå längst upp. Påminner inte typsnittet på siffor och bokstäver, Calgary Flames? Iaf för någon säsong sen, vet inte riktigt hur de ser ut nu.

Så den svarta försvninner? synd. Den var skitsnygg, ju. Ska nog köpa en vit tröja till nästa säsong, blir bättre det när jag nu bara får se luleå spela borta, har en svart sedan tidigare.
Kommentera

Paddan:

Håller med Padda.
Kommentera

Portello: För egen del så hade jag nog föredragit den gula tröjan med den gamla loggan istället för sånt där "skriva-lagnamnet-på-snedden".

Kommentera

Salcin:

Den gula var ju ful! Fast de andra var helt okej.
Kommentera

Portello: Du får väl ta och ladda hem adobe acrobat, så du kan se PDF.
Kommentera

Portello: No problem att se på tröjorna, dock måste du  ha Acrobat Reader.
Kommentera

Salcin: Vill också se.
Någon som kan lösa problemet åt mig :)
Kommentera

Newplayer: känns väldigt likt FBKS nya.... tråkit att den svarta försvinner
Kommentera

Newplayer: Retro-tröjan är helt klart ursnygg, känns som ett givet köp till hösten.
Kommentera

Newplayer: Hmmm, synd att jag inte kan se dom...Hmmm
Kommentera

Albert Hall:

Hoppas att den värmen drar lite söderut och stannar.Ikväll ska man och käka lie mat samt umgås med lite jobbarkompisar, det kan säkert bli kul.
Och gratis mat är ju inget man tackar nej till om man säger som så.
Kommentera

Portello:

Värmen finns sex mil norrut, i Luleå såklart. Idag på lunchen flanerade jag på stan, 24 grader i skuggan (plus alltså). Efterättsglassen avnjöt jag på en parkbänk på gågatan medan palmerna vajade i den lätta brisen. Alla tjejer hade dessutom precis lagomt mycket kläder på sig.
Kommentera

Alltså, var är värmen? I Piteå är den då inte.
Var ut på stan förr i dag, men det blåste kallt.Man frös ju som en hund.
Inte känns det som att man börjar semestern om fem veckor och att fotbolls-vm börjar om ca tre.
Kommentera

Portello: Håller med dig. Undrar varför man är här (och SF) fler gånger om dan. Här händer inte mycket och SF har helt spårat ur. Inte mycket vettigt som händer just nu. Samtidigt vill man ju inte missa när det händer...
Kommentera

Haha.Och Jazzuffe har rökt på.Nu har han fått för sig att Mats Sundin ska vara på g till Luleå.
Han är rätt underhållande den gode uffe...
Kommentera

65selander: Så innerst inne är du luling? Erkänn!
Kommentera

Förövrigt.. skall det vara och "Cartaginem" bytes fördelaktigt ut mot Ö-vik eller Leksand beroende på vilket humör man är i.

Ikväll tar vi "sur-Sveg"
Kommentera

Kickan: Visste du att Jag såg Brynäs första förlustmatch i Luleå*. Fast vem bryr sig om sereielunken ;-))

Förvrigt så ... Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

*/Hamnade Försvarsmaktens kläder samma höst som LHF klev ut på isen som ett ES lag.

Kommentera

Sannes: Jag kan be mamma om hjälp att hitta dina anfäder. Tala bara om var du har kört fast. Mamma har djävulskt mycket böcker, mikrofilmer och allt möjligt som hör släktforskning till. Troligen kan hon ge svar på varje fråga och lämna en utförlig levnadshistoria för varenda person som funnits i Sverige de senaste 300 åren.
Kommentera

65selander: Sanningen är väl att jag inte bryr mig. Jag är jag. Var sedan mina anfäder kommer ifrån (Belgien, Dalarna eller Holland) skiter jag fullkomligt i. Fick jag välja skulle jag vara urfinne. De matchar mitt temperament bäst.
Kommentera

Kickan: Tror nog jag kan skriva samma sak till dig som jag gjorde åt Sannes tidigare "You Can't Handle the Truth! "

Själv så vet jag iaf att jag är född i Osby, döpt i Kristianstad, dumpad i Vemdalen efter 9 månader och tillbringade alla sommar och vinterlov i kiruna mellan 1970-1980. Sedan så fixade Farmor jobb liftarna i Vemdalen :-))

Kommentera

Kickan:
Jag kan inte påstå att jag håller på och tjatar om anfäder hit och dit, men jag brukar kunna fråga någon släktning med jämna mellanrum om något namn som jag har hittat, men det är väldigt sällan som de vet något.

Men det finns folk i vår förening som bara pratar och pratar om sin släkt som fanns där och där, och den och den som man inte har kunnat hitta, skulle du kunna hjälpa mig eftersom du verkar kunna Norge och så vidare.
Har man hört detta i tre fyra timmar så är man lagom seg efteråt.

Nu tror jag bestämt att det är läggdags för Sannes, det var längesedan jag var uppe så här sent.......
Kommentera

Sannes: Min morsa är besatt av släktforskningen. Hon ägnar all sin lediga tid åt den. Och när jag besöker henne så tar hon chansen att så fort jag nämner en ort där någon anfader trampat börja prata om anfäderna. Jag börjar vara lite leds på det, eftersom jag skiter fullkomligt i mina stendöda anfäder.
Kommentera

65selander: Jag är rätt mycket vallon, sett till var mina anfäder har trampat.
Kommentera

65selander:
Jag har visserligen inte kollat upp vad det kostar. men det är säkert jättedyrt dyrt att skicka efter mikrokort från Norge, är tillräckligt illa när man beställer i Sverige tycker jag.

Men du, finns en fördel med stenålderläsaren, jag behöver ingen hjälp av dig när det gäller såna läsare, för dom kan jag hantera utan problem, det är betydligt värre för mig när det gäller de moderna sakerna.... :)
Det borde ju du veta...

knaskamilla:
Tja det kunde ju vara en variant, men det kommer inte att hålla. Jag vet att det skulle sluta med att jag har båda med mig.
Fast lite intresserad blev jag ju, men människan som säljer den bor ju lååångt upp i landet, det känns som det blir lite för komplicerat tycker jag.
Kommentera

Sannes: Fördel med stenåldersläsaren är att du slipper vänta på att Oslo skall uppfinna hjulet :-))
Kommentera

Sannes:

Ett alternativ är att ha datorn med varannan gång och den där varannan gång. Så slipper du släpa på bägge samtidigt.
Kommentera

knaskamilla:
Tja, det skulle ju kunna vara något för mig, men nu har jag precis köpt mig en bärbar dator (hur nu det gick till), så det känns lite onödigt att släpa runt på både datorn och den däringa läsaren.
Kommentera

knaskamilla: skall det va nått det.

nej tror jag föredrar rörliga bilder med ljus bakgrund
Kommentera

65selander:
Svenska, Norska och Amerikanska, det skulle väl vara jag i ett nötskal antar jag.
Eftersom jag har bott väldigt nära den norska gränsen och att jag dessutom har ett ovanligt efternamn har gjort att jag i alla år fått frågan om jag är norsk. Har alltid svarat nej, men det kanske är läge att ändra svaret nu?
Njae, tror inte det....

Men jag i Big Brother, jo tjenare du, så lågt kommer jag aldrig någonsin att sjunka.
Kommentera

Sannes: "You Can't Handle the Truth! ;-)

Så du har kommit så längt nu att du är Norska också... Kanske dax för Big Brother då.

Kommentera

65selander:
Skulle jag vara taskig, nähä det kan jag aldrig tänka mig. Jag brukar hålla mig till sanningen...äum, tror jag alltså.. :)
Kommentera

Kickan:
Vilken smart mamma du har.
Jag har också köpt likadana grejer som biblioteket har, eller kanske ändå inte. Jag har inte mikrofilmer hemma utan jag har det på cd skivor istället, skivor som jag har köpt av ett företag som varit på Landsarkivet och fotat av alla kyrkböcker. Har dock inte köpt allt.
Kommentera

Kickan: Belgien är inte Vallonerna där ifrån?
Lite kan jag iaf :-))

Kalla mig för Paddan är att samtidigt kalla mig för Modoit.. Fy bubblan vad ni är taskiga.

Kommentera

trampar, inte rampar
Kommentera

Sannes: Du är värre än min morsa, och jag trodde hon var världens mest hängivna släktforskare. Hon har köpt likadana grejer som bibblan har, för att kunna läsa mikrofilmerna hemma, och varje gång jag pratade med henne under den tid jag tilllfälligt jobbade i Dalarna talade hon om att hon var avundsjuk på mig för att jag trampade mina anfäders mark. Jag har alltid svarat att jag skiter fullkomligt i våra anfäder och att en stor del av dem dessutom kommer från Belgien samt att jag helst rampar norrbottnisk eller finsk mark och att allt annat bara är för att samla meriter.
Kommentera

Portello:
Jag har förstått det efter att ha läst diverse gästböcker här ikväll/inatt
Kommentera

Sannes: Selander tror att han är Paddan i natt...
Kommentera

« · 718131 · »