Luleå HF

116726 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

« · 758450 · » Till forumet

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
lillovechkin: han slutade med hockeyn efter en efterhängsen knäskada, men efter att ha vilat något år så kändes knäet bra igen så han drog igång igen på en lägre nivå.
Kommentera

Albert Hall: Okej,Det visste jag inte!. Trodde att han hade slutat lr något!.
Kommentera

Jesper Jonsson: Nej det är tufft att sätta all press på en nittonåring.Men Nyström har ju innan ES starten tippat Malmö på slutspelsplats,så jag tror han vägrar släppa sin linje där.
Kommentera

Bissett19: I en inte allför avslägsen tid så lirad eju ett antal lulejunisar i Linden.

Och vad det blev av det snedsteget vet jag just inte mer än att Drugge flyttade hem igen för att man inte fick tacklas på träningarna. Hamnade sedemera i Asplöven och gjorde ju så sent som på försäsongen ett inhopp i LHF. Och lirar väl i Luleå Rebels numera.

Och jo nog kommer Söderberg lyfta mif alltid men till slutspel. Knappast.
Kommentera

Hannu Neimi: Så bara för att man kommer från Eskilstuna så kan man ingenting om hockey?känner ju mej lite träffad där,eftersom jag bor i Sméstan:)

Vad gäller Magnus hockeykunnande så är det nog få krönikörer på de stora tidningarna som har sån koll som han har,det kan jag lova dej.
Sen var det ju längesen han bodde i Eskilstuna,han har ju bott i USA i många år o följt hockeyn på nära håll,numer är han ju Stockholmsbaserad.

O Linden lirar i ettan,idag förlorade man mot Borlänge med 3-2......;)
Kommentera

Albert Hall: En kröikör från Eskilstuna är ypperlig för att skriva om speedway och handboll. Bo "bobban" Andersson elelr vad Eskilstunas store son nu hette. Men hockey? har ingenaning om hur långt ned Linden finns i seriesystemet. jesper kanse vet.
Kommentera

Portello:

Jag höll också på att skratta på mig när jag läste herr Nyströms senaste alster. Maken till korkad krönikör får man ju leta efter. Tror han verkligen att Söderberg är skillnaden mellan kval och slutspel för Mif? Nog är Söderberg bra, och framförallt lovande, nog kan Mif gå till slutspel men att just han ska göra någon otrolig skillnad är ju riktigt naivt skrivet.

"Nu är det inget snack. Söderberg tar Malmö till playoff." Hahaha...
Kommentera

lillovechkin: Osmo lirade så sent som förra säsongen i dåvarande Sunderbyn som numera heter Luleå Rebels.
Kommentera

lillovechkin:
Japp, klart man kommer ihåg Osmo.Han fick till och med en "hyllningsjojk"
Kommentera

Jag har endel "rötter" i Luleå;D.

OSMO SOUTOKORVA!:D.
Ngn som minns han?
Kommentera

Lövva: Nog är Söderberg en Kapabel ishockeyspelare i ES, men Superstjärna? Det är att ta i lite för mycket om du frågar mig.
Kommentera

Portello: Stackarn måste väl ha missuppfattat svensk hockey och tror att säsongen inleds med slutspel.

Ang. Söderberg så tvivlar jag starkt på att han kommer att bli någon superstjärna i Malmö. Säkerligen en viktig spelare för dem, men en superstjärna...njaa
Kommentera

Ähhh, måste ju vara fel på den listan.Chabada är ju inte bra innan slutspelet...

Och på tal om Herr Nyström, kolla länk.

Superstjärna, jo jag tackar jag...
Kommentera

Poängliga toppen. Ser ju inte så tråkigt ut sett med Lule ögon

1 28 Plüss, Martin FRÖ 6 4 4 8
2 71 Kallio, Tomi FRÖ 6 2 6 8
3 26 Söderberg, Anders SKE 6 1 7 8
4 14 Chabada, Martin LUL 5 4 3 7
5 17 Hynning, Fredrik LUL 5 3 4 7
6 84 Umicevic, Dragan DIF 5 2 5 7
7 11 Skrbek, Pavel LUL 5 2 5 7
8 19 Ölvestad, Jimmie DIF 5 1 6 7
9 48 Öberg, Fredrik SKE 6 1 6 7
10 28 Brendl, Pavel MIK 5 6 0 6

(matcher, mål, assist, poäng)
Kommentera

Ni som beställt nya matchtröjorna från luleahockey.se har ni fått dem? Jag hoppas att jag får min innan den 28/10 då jag ska på min första live match för säsongen.
Kommentera

Jesper Jonsson: Nä, utan utandningsluft så blir det ju svårt med inandningen. men du blir "dödsäker" förare.
Kommentera

NuMo: Kör man bättre bil av det då?

Risken är väl ganska liten att bli utsatt för blåsningar men risken för olyckor är väl större och vad är värst?

Bli av med kortet eller kanske livet?
Kommentera

Kickan: Det bästa är att tugga i sig åtta stora klyftor vitlök och sen skölja ned med en halv dl. desivon, sen så går det inte att detektera någon utandningsluft.
Kommentera

Man brukar säga att en starköl är som en 6:a och en folköl en 4:a. Fyra starköl är 24 cl starksprit. Kroppen förbränner 1-3 cl per timme. Om intaget stannar vid fyra starköl ca 10cl ren alkohol är damen ifråga på den säkra sidan efter 10 timmar.
Kommentera

65selander: Jag har en före detta kollega som åkte dit för en dagenefterkörning en onsdagmorgon när han var på väg till jobbet. Efter det mediadrev han utsattes för skulle jag aldrig någonsin köra bil dagen efter - inte ens på eftermiddagen - eftersom jag inte vill vara med om det han fick uppleva. Egentligen tror jag inte det sitter kvar så pass länge som till eftermiddagen, men bara det faktum att man faktiakt inte kan vara helt säker på det utan alkoholutandningsprov får mig att låta bilen stå.
Kommentera

Kickan: Förbränningstiden kan vara inviduell men fyra öl kan lätt bli flera eftersom det är först på em man skall köra... Undrar hur många som ryker på efterdagsfyllor?
Kommentera

westerlind: Skylten visar min mentala ålder eller något liknande. Fast jag trodde iofs att den var 17.

En kompis till mig ringde nyss och frågade när hon kunde tänkas vara kapabel att köra bil imorgon utan att göra sig skyldig till rattfylla om hon går ut på krogen och tar ca fyra öl ikväll. Jag sa att jag inte har en aning. Sådant är väl ganska individuellt? Eftersom hon inte behöver köra bil förrän imorgon vid två-tretiden sa jag att det borde vara ok, förutsatt att hon inte dricker de där ölen för sent. Rätt eller fel? Jag brukar inte köra bil öht om jag har druckit kvällen innan. Det känns säkrast så.
Kommentera

Kickan:
Haha, du ska då alltid vara värst du. Fast jag tror det är felmätt.

members.chello.se/westerlind/Ulrika_19.jpg
Kommentera

Portello: Stämmer det att LHF har beslutat sig för att köpa SCL Tigers intro och modifiera det lite lätt?
Kommentera

Portello: Du vet, samma människa som sågade Orzagh förra året, efter endast en match....
Kommentera

Portello: Nyström må vara från eskilstuna men han är ju sämst som hockeyexpert
Kommentera

Och Expressen-Nyström var snabb att utnämna LHC till Sveriges bästa lag efter premiärvinsten mot Frölunda.Vad har hänt i LHC sedan dess? Tre raka förluster och en tionde plats...
Kommentera

Lövva: tycker äntligen introt börjar likna ngt

eye of the tiger tillbaka
puckobjörnen borta
dubbla ismaskiner och inge fritz olson
ingen sångarhelvete

sen finsn det väl lite de får jobba på
som nationalsången får ju gärna vara mera klasisk.
och intror får ju gärna vara tuffare än bara eye of the tiger
framförallt spelarpresentationerna
Kommentera

Återigen så visar Chrunak stake och går ut med öppna kort. Denna gång ang. det fiasko artade introt. Han lovar bättring tills på tisdag vilket sannerligen behövs.

Mycket bra gjort av Chrunak som går ut på officiella hemsidan och ber om ursäkt (läs länk).
Kommentera

Poffa:

Timrås vara svårare än jag trodde från början, de är ju i princip nykomlingar men frågorna var ändå svåra. Hur fan ska man veta på vilken plats de ligger i maratontabellen tex?

Den missade jag, samt när klubben bildades, vem som vann poängligan (egentligen var det väl ingen som vann, jag menar 22 poäng...).
Kommentera

Albert Hall:

MODO spikade jag. Gjorde Timrås också. Där hade jag sju rätt.

Kommentera

Poffa:

Jag hade sju på Modo om det kan glädja dig... Missade två med Wernblom-anknyting konstigt nog.
Kommentera

Albert Hall:

Åtta rätt är väl inte så illa pinkat av en icke-Luling? Fel på flest mål och flest elitseriematcher.

Kommentera

Fixar ni alla rätt?

www.sr.se/cgi-bin/Radiosporten/nyhetssidor/quiz.asp?programID=2688&nyheter=1&quiz=84

Högst en minut får testet ta, tycker jag.
Kommentera

Aliline:
Jag har inte tillgång till Aftonbladet Plus, men jag skulle tro att det rör sig om samma artikel som fanns med i AB:s hockeybilaga.

Förkortad version:

Framtiden tillhör unga lovande Luleå.
[...]
- Här får man chansen, säger Magnus Isaksson.
Sista omgången i förra årets grundserie. Luleå möter Modo på bortaplan och har vid vinst chans på den eftertraktade fjärdeplatsen. Tränaren Slavomir Lener mönstrar ett lag med en, två, tre, fyra, fem, sex juniorforwards - och en juniorback.
[...]
Viktor Lindgren, 20, gör ett mål.
Linus Omark, 19, spelar fram till ett annat.
- Vi låg under med 2-0, men vände och vann, säger Omark med ett flin.
[...]
Om det är ett stort steg mellan juniorhockey och elitserien, så glömde någon att tala om det för Luleås ungdomar.
- Det är egentligen ett högre tempo i juniorserien. Där kör alla som tokar. I elitserien måste man tänka mer. Det är mer taktiskt, säger Linus Omark.
- Sedan är alla starkare. Som när man möter (Mattias) Timander, det är lite mer att ta i.
[...]
Elitseriepubliken fick också lära sig nya namn som Tomas Wallgren, Johan Harju, Viktor Lindgren, Robin Lindqvist och Marcus Nyberg.
[...]
Hur kommer det sig att Luleå får fram så många bra juniorer just nu?
- Vi har ett bra hockeygymnasium. Vi hade Lars "Osten" Bergström (nu i Malmö) som tränare och han var riktigt bra. Det har varit tränare som verkligen kan hockey, säger Magnus Isaksson.
- Sedan är man inte rädd att ge juniorer chansen i Luleå. Är man bra så får man spela. Det spelar ingen roll vad man heter.
Kommentera

Någon som kan säga sammanfattande om vad som står i aftonbladet plus om Luleås ungdomar. "Här får man chansen" Framtiden tillhör norrbottningarna ".
Kommentera

Dragan 2k:

Jag inhandlade den på lunchen idag. Riktigt snyggt förpackat var den i alla fall med sitt glättiga omslag. Verkade vara klart värd den tia den kostade vid den första anblicken. (Plus kostnaden för huvudtidningen då.) Nu ska jag bara konstatera om den håller innehållsmäsigt också.
Kommentera

Dragan 2k: Har forskat lite,på Torsdag kommer Expressens Hockeybilaga.
Kommentera

Bissett19: Det borde de göra. De har gjort det tidigare år och borde komma med en även i år. Dock vet jag inte när men någon gång denna vecka borde den komma.
Kommentera

Dragan 2k: Ja det var otroligt mycket läsning,vet du om Expressen ska komma ut med nån bilaga?
Kommentera

Portello: 136 sidor. Mastigt och ambitiöst så det förslår. Nu väntar vi med spänning på Expressens kontring.
Kommentera

Och idag ska jag göra något som inte händer allt för ofta.Ska faktiskt köpa aftonbladet.Men det är såklart Elitserie-bilagan man vill åt.
Kommentera

LL: Förr eller senare måste det in en ny back, jag tror som du att det blir en artistare. Kantor borde ligga bäst till.
Kommentera

Lövva: Hehe jag vet tänkte på det när jag skrev det men ingen skulle ändå fatta förutom du :-)
Kommentera

Albert Hall: Ståplatsbiljetterna säljs endast inne på kansliet, dagtid vilket inte är så trevligt för oss som bor i Pite. Inte heller de som bor i Luleå och har ett arbete dagtid. Riktigt dåligt system. Det går inte äns att lägga undan biljetter för att sedan hämta ut dem ikväll. Bedrövligt.

Högriskmatch eller inte men något smidigare system borde man ju kunna komma på för alla som inte har möjlighet att bege sig till kansliet dagtid...
Kommentera

Albert Hall: grund av att det är en högrisk match !!
Kommentera

Biljetterna till hemmapremiären mot Skellefteå verkar vara lättsålda. Inte så konstigt kanske, intresset här i Luleå är hett men det är nog ändå småkyligt mot intresset i Skellefteå. Så här står det i alla fall på Ticnet just nu: "Denna föreställning har just nu inga platser lediga. Försök gärna senare, biljetter kan komma i retur."

Fast Portello påstår att det inte går att köpa ståplats av Ticnet. Varför det?
Kommentera

Linkan: jag är iofs rätt övertygad om att LHF jagar en back (att det inte står så i tidningarna betyder inte att inget händer). Att man överhuvudtaget hade Kantor på prov tyder ju på det. Om man inte jagar någon back så kan jag bara tänka mig att det i så fall beror på att de värvningar som har gjorts har kostat så mycket pengar att budgeten redan är överskriden, annars förstår jag inte alls hur de resonerar. Jag skulle dock gissa att man siktar på en artistskatteback och att arbetet pågår med att hitta en sådan.
Kommentera

Linkan: Inte risken, chansen :)
Kommentera

Albert Hall: Tack för länken, men inte låter det som man har tänkt sig värva, tycker det är riktigt dåligt att våga chansa, trots allt har Luleå en riktigt bra trupp om man bortser i från bredden på backsidan varför inte göra den fullbordad med en hyffsad back av elitserieklass?
Kommentera

« · 758450 · »