Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

« · 316587 · » Till forumet

Sv: En otråd på Sportsnackiska
zigge: Aha, på så sätt. I så fall finns det en enkel förklaring till det utblivna grattiset - jag säger aldrig grattis till en MooDooseger om den inte har kommit mot ett lag om är ännu hemskare, typ Linkping ; )
Kommentera

Kickan: Ja, o nej, o kanske....Jag åsyftade det lag som ligger sist, AssAssKåå, om de går runt med Handväskor kan jag icke säkert säga...
I vicke fall, fick de igår sin 9:e raka ovinst, i mötet med laget på väg upp genom serien!
Kommentera

zigge: Ja, förvisso, men trots allt är det ju ett hockeyplank även om det är kul att surra om annat ibland också, och börjar 90% vara ohockey kan man ju fråga sig om inte diskussionerna platsar bättre någon annanstans.

Jag visste inte att du brydde dig så pass mycket om män-med-handväskesporten sparkboll att jag borde säga grattis, men grattis dårå.

Imorgon spöar vi skiten ur Zippers. Sådeså.
Kommentera

Kickan: Vi håller ju oss åxå i Otråden!
Paddan, har Kau..ickan grattat Dig till vinsten över Assyriska SK?
Inte mig iaf.
Då ska INTE vi Ogratta till Förlusten mot Åskledarna i morrn kväll heller
Kommentera

Paddan: Japp, Zakke stod.
Kommentera

Kickan: Ojdå, det lät ju verkligen imponerande. Var det Zakke som stod idag?

Hmm, det var väl LIF som vårt J20-lag spöade med 5-2 igår.
Så smart som jag är så försökte jag bjuda en av killarna på whisky igår, tänkte ju inte på att de spelade match även idag.
Kommentera

Paddan: Nu tycker jag att era inlägg börjar vara lite väl ohockeyaktiga.

PHC vände 1-3-underläge till 6-3 borta mot Apor I Kastruller idag. Liiite imponerad är jag faktiskt.

Vidare spöade våra a-jun Leksand med 4-3 efter sudden. Den nyblivne juniorlandslagsmannen Johan Harju stod för 2 av LHF:s mål.
Kommentera

zigge: Det var efter rivandet av Muren och innan byggandet av bland annat Sveriges nya ambassad i Berlin inleddes.
Minns att hissen på hotellet på en parallellgata till Ku´damm hade en förmåga att leva sitt eget liv, behagade stanna mitt emellan våningsplanen allt som oftast.
Kommentera

Paddan: Var det före elr efter rivandet av Muren? Viktigt att ha rätt kasus o böja rätt, när det är Rörelse. Hela tyska grammatiken är ju frexten rörig.
ENkelt , de hade väl ett i öst o ett i väst.
Unter den Linden e ju fint, mycken god öl här o där.
Kommentera

zigge: Jo, jag var faktiskt i Gullänget och festade, dock inte hemma hos den där skogshuggaren, eller vad han nu kan ha varit.

Förresten, upptäckte att Berlin kan vara lite lätt förvirrande. Hur sjutton skulle jag t.ex. kunna veta att det finns TVÅ Egyptiska museum i den staden när jag stod i de östliga delarna av Berlin och försökte fråga efter vägen till nämnda museum.
Kommentera

Paddan: Var Du i Gullänget o festade? Verkar varit livat där...
Metallmusik...från Axe L Rose...hmmm
Kommentera

Kickan: Ja GRATTIS dårå, om än lite sent.
Fick Du nå fina Leksaker??? [%-s
Kommentera

Kickan: Projektion kallas det där, Kaup..ickan.
Möjligen smyg-TIKare, kanske har jag varit mer i Kortslutnings-hallen än vad Gud har vart....

TACK Luleå för Eder utsände, Frederick 'Lunkan' Lundqvist, som låg bakom det viktiga 2-1 målet idag!!!
Nästa vår: Derbyn mellan Boden o FV (Friska Viljor, backhopparna från Ö-vik)
Kommentera

Kickan: Tyckte att det kändes dumt att kasta bort en hel tårta så då blev det till att sätta sig och smaska på! Hade ju räknat med att behöva utfodra några gullungar och småmonster, men jag måste nog ha skrämt bort de.

Jäklar vad seg jag är idag, att det alltid ska bli så här när man är ute och dricker lite "läsk" med några kompisar. Eller kan man kanske skylla på den där metallmusiken som vi lyssnade på...
Kommentera

Paddan: Tacktack. Jorå tårtan var god, om än jag inte är lika förtjust i tårta som du är. Med andra ord lär jag inte äta tårta i flera dagar.
Kommentera

gud: Ni har la mött MooDoo nyss, elle? ; )

ZiggeZyggeZagge är faktiskt MooDooist, om än liksom Paddeländet med tendenser till att vara smygluling.
Kommentera

Kickan: Jäklar, kom just på att jag glömt att fråga hur tårtan smakade. Eller du kanske inte brydde dig om såna saker.
Får väl önska ett lite försenat grattis på födelsedagen i varje fall.
Kommentera

zigge:
själv så tippar jag 124 -3 till er...
domaren gör våra 3...;0)
Kommentera

JOY: Jajjemen, bara att sätta ut skrillorna därnere.Hur enklet som helst
Nubben funderar visst på att snöra på sig sina röd/svarta Phil's åxå.
TIK-LHF 0-100!
Kommentera

JOY: Vi spelar inte bra, heller !
Kommentera

Mot TIK på torsdag lär ju Luleå ha tre säkra poäng att hämta med tanke på att Kapanen, Hagos och Söderström alla är avstängda i TIK. Dessutom har dom ju Nordgren skadad.
Kommentera

Paddan: Aha, hela min skoltid var ett grubbleri över denna fras. Samt det oumbärliga 'An Aus Hinter In Neben Unter Vor Schwissen'.
Vid ett besök på en ölhall i Berlin blev de väldigt imponerade av mitt kunnande, men efter en stunds rabblande av detta mantra från min sida, övergick deras beundran till skakande på huvuden, o mumlande om 'Die Dumme Schweden' o annat totalt obegripligt.
Inte förrän jag härmade en bayer-liknande man i hans utropande av
'Noch zwei Bier,bitte ,und ein Ober, herr Oberst', accepterades jag åter.
Nån som förstår nåt? Inte jag heller. Resten av den historien försvann i en oförglömlig minneslucka.
Kommentera

zigge: Jomenvisst, det handlar om en person som är väldigt förkyld men som lovar att trots det närvara vid det högtidliga ätandet av spettekakan.

Annars så skulle det ju också kunna betyda att du faktiskt minns att du varit ovanligt tidsoptimistisk vid lektionerna i tyska någon gång i forntiden.
Kommentera

Lumber Jack: Nej, jag heter ZIG
Kommentera

Paddan: "Entschuldigung, Ich komme zu spät" minns jag man fick lära sig i början på alla stortysklektioner.Vet Du varebetyder?
Kommentera

Kickan: Det är inte jag som ansett att jag behöver höstlov, det är någon inom skolledningen. Dessutom så kan det vara skönt att slippa halvt om halvt frysa ihjäl på måndag bara för att de på skolan beslutat sig för att stänga av värmen under helgerna.

Statsvetarjobb växer som sagt inte direkt på trän i Övik, så det kanske är bättre att jag försöker att inrikta mig på någon form av lärarjobb istället. Tydligen har de brist på tyskalärare, så jag får kanske försöka dra mig till minnes vad jag lärt mig under de sju åren jag läste tyska.
Kommentera

Portello: Nej, jag leder ZOG!
Kommentera

Portello: Nej, jag leder ZOG!
Kommentera

Lumber Jack: Är det du som är med i Masterplan?
Kommentera

Frisco: Samma med mig. / Pålle.
Kommentera

Frisco: Nattinatti.
Kommentera

Portello, Kickan: Jag heter Frisco jag, överallt. Godnatt.
Kommentera

Kickan: Inte jag heller har något behov av det. men jag har aldrig haft ett smeknamn IRL. inget som varit bestående ivarjefall.
Kommentera

Portello: Kanske det. Fast det beror ju på att jag har valt ett nick efter vem jag är IRL, vilket gör det lättare att identifiera mig. Jag har aldrig haft något behov av att gömma mig.
Kommentera

Kickan: Skillnaden mellan dig och mig är ju att du brukar kallas vid ditt nick. Det brukar inte jag.Förutom här då.
Kommentera

Sannes: Antik? Såååå jäkla gammal är du väl inte? Tidig sjuttiotalist väl, och jag är mittensjuttiotalist så det är ju inte så hemskt.
Kommentera

Portello: SpS är hjärntvätt precis som jobb är. Det har hänt rätt många gånger antingen att jag har svarat tingsrätten eller hovrätten+ namn först, alternativt att jag har slagit 0 först innan jag har försökt ringa hemifrån. Annars svarar jag med mitt dopnamn när jag svarar på jobbet och oftast med Kickan när någon ringer hem till mig eller till mobilen.
Kommentera

Portello: Ja och tveksamt. :-)
Kommentera

Portello:
Det är bara att inse fakta, grabben....du börjar bli gammal...
Själv är jag på god väg att bli antik...
Kommentera

Nog kan man vara rätt förvirrad ibland.
Igår på jobbet var jag tvungen att ringa ett samtal. Och när jag skulle presentera mig håll jag på att säga att jag hette Portello.
Betyder det att jag tillbringar alldeles för mycket tid på SpS?

Tror ni att Portello skulle godkännas som förnamn om jag en vacker dag skulle få för mig att ändra ? :)
Kommentera

Paddan: Redan före tre? Hur kan du då anse dig behöva höstlov redan efter ett par veckor? Du har det för bra.

Det vore nog vettigt om du läste lite pedagogik och tog ett vikariat då. Statsvetarjobb lär du ju få se dig i stjärnorna efter om du ska bo kvar i Dövikstrakten och det kan ju inte vara kul att ojobba hur länge som helst.
Kommentera

El Aka Ali: Nedrans vad hockeylöst det känns. Gläfsers möter Korvkiosken, Pölsan möter Tjurgården, MooDoo möter Kringlorna, Linkping möter Styvben och vi möter ingenting förrän på måndag då Zippers hälsar på i Coop Arena.

Olulingska är okul ju.
Kommentera

Kickan:Han är avslagen, bubblar inte. Ta nu en riktig norrlänsk språkkurs o på onorrbottniska o säg inte att du är ohemma o okann.
Kommentera

Fjärrkontrollen måste vara något som män föds med i näven.
Och när dom använder den så finns det visst bara kanaler som antingen sänder fotboll, ifrån alla underliga ligor i långt-bort-i-världen eller så prickas alla nyhetssändningar in, och alla dagens sändningar från Nordnytt och Lokal-tv bör ses. Eller så bör text:tv läsas dygnets alla vakna timmar.
Tv24 är visst guds gåva till männen också.

Och ALLA gardiner är lika fina, alla tapeter är lika fina.
Alla maträtter är lika goda osv i männens värld ;-)
Kommentera

Portello: Se där, ytterligare ett bevis på att ni är primitiva varelser : )
Kommentera

Paddan: Vet inte vad de frågar sig, inför mig hävdar de ju oftast att de är not guilty.

Är den sista något du brukar fråga dina kompisar när du ringer dem efter att de har kommit hem från krogen?
Kommentera

Kickan:
Tycker den här är rätt rolig :)

Mäns och kvinnors definitioner :

GREJ subst.
Kvinnlig: Vad som helst under motorhuven på en bil.
Manlig: Spännet på en kvinnas behå.

LESBISK adj.
Kvinnlig: Är den kvinna som älskar andra kvinnor.
Manlig: En kvinna som har sex med andra kvinnor så att män kan titta på och bli upphetsade.

GLASTAK subst.
Kvinnlig: Den osynliga barriär som hindrar kvinnor från att nå de högsta företagspositionerna.
Manlig: En sak som hade varit himla bra eftersom den snygga bruden på ekonomiavdelningen har sitt kontor alldeles ovanför.

SÅRBAR adj.
Kvinnlig: Att känslomässigt öppna sig för någon annan.
Manlig: Att spela hockey utan suspensoar.

KOMMUNIKATION subst.
Kvinnlig: Att öppet dela med sig av känslor och tankar med ens partner.
Manlig: En snabbt skriven lapp på köksbordet innan han drar iväg på en oväntad helgresa till Köpenhamn med grabbarna.

RUMPA subst.
Kvinnlig: Den kroppsdel som vartenda klädesplagg får att se större ut.
Manlig: Det organ man använder för att visa kompisarna i bilen bredvid på Autobahn.

UNDERHÅLLNING subst.
Kvinnlig: En god bok, en konsert, teaterföreställning eller en film.
Manlig: Vad som helst med en boll, utvikningar eller Al Bundy.

VÄDERSPÄNNINGAR subst.
Kvinnlig: En generande biprodukt vid matsmältningen.
Manlig: En oändlig källa till underhållning.

FJÄRRKONTROLL subst.
Kvinnlig: En apparat man använder för att byta kanal på TV:n.
Manlig: En apparat man använder för att zappa igenom alla TV:ns 75 kanaler var tredje minut.

SMAKA verb
Kvinnlig: Något du gör regelbundet medan du lagar man för att se om det smakar gott eller inte.
Manlig: Något du måste göra innan du kastar det om du misstänker att något har blivit för gammalt.
Kommentera

Kickan: Måste fråga en sak. Den där punkt nr 18 i den engelska snabbkursen, är det något som de åtalade brukar fråga sig, elle?
Kommentera

Sannes: Det tycker jag helt klart att han skall ha. Jag har massor med användbara tips om han behöver. Typ de här... På tal om män versus kvinnor som killarna diskuterade tidigare idag.

WAYS TO TURN MEN DOWN

HE: Can I buy you a drink?
SHE: Actually I'd rather have the money.

HE: I'm a photographer. I've been looking for a face like yours.
SHE: I'm a plastic surgeon. I've been looking for a face like yours.

HE: Hi. Didn't we go on a date once? Or was it twice?
SHE: Must've been once. I never make the same mistake twice.

HE: How did you get to be so beautiful?
SHE: I must've been given your share.

HE: Will you go out with me this Saturday?
SHE: Sorry. I'm having a headache this weekend.

HE: Your face must turn a few heads.
SHE: And your face must turn a few stomachs.

HE: Go on, don't be shy. Ask me out.
SHE: Okay, get out.

HE: I think I could make you very happy.
SHE: Why? Are you leaving?

HE: What would you say if I asked you to marry me?
SHE: Nothing. I can't talk and laugh at the same time.

HE: Can I have your name?
SHE: Why? Don't you already have one?

HE: Shall we go see a movie?
SHE: I've already seen it.

HE: Where have you been all my life?
SHE: Hiding from you.

HE: Haven't I seen you some place before?
SHE: Yes. That's why I don't go there anymore.

HE: Is this seat empty?
SHE: Yes, and this one will be if you sit down.

HE: So, what do you do for a living?
SHE: I'm a female impersonator.

HE: Where have you been all my life?
SHE: Where I'll be the rest of your life - in your wildest dreams.
Kommentera

Kickan: Tja, på dagarna är det väl till någon gång strax innan klockan tre på eftermiddagen...

Jag har fått min praktik förlängd till 28 november, sen blir det väl i sådana fall att börja fundera på att kunna ta någon form av vikariat för att eventuellt läsa lite pedagogik mm i höst.
Kommentera

« · 316587 · »