Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

« · 407842 · » Till forumet

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello:

"Men Timrås sätt att spela hockey passar mig väldigt bra med mycket checking och skridskoåkning. Lite tänka, bara in och köra liksom."

Klart det passar Money Nilsson som handsken. Mycket muskler och lite hjärna.
Kommentera

Om ni kollar in länktipset så följer en intervju med förre lulingen Magnus Nilsson.
Kommentera

Portello:

Verkar gå bra för juniorlagen nu, U20 vann sin turnering. Blir kul att se om lagen håller när det vankas mer allvarliga turneringar. För egen del tyckte jag det var riktigt kul att David Fredriksson spelat bra, han kanske kan få spela en del i vinter (till stor del beroende på Määttänens skada, om man inte skaffar en ersättare). Jag nämnde honom när vi snackade kommande juniorer på träningen om du kommer ihåg det.

Börjar kännas att det närmar sig nu, träningsmatcher för olika ES lag så gott som dagligen...
Kommentera

Dysso: Luleås Mattias Modig höll nollan när Sverige vann bronsmatchen mot Usa i U18.3-0 slutade matchen.

I final slog Kanada Tjeckien med 4-1.
Kommentera

Dysso: Nu vet jag inte varför dom är skadade men jag har för mig när Brynäs gick sönder tidigt på säsomgen så lade dom om sommarträningen!

Ang skadebenägna spelare så är jag glad att vi inte fick Tommy Westlund, han var skadad en större del förra säsongen och han är skadad igen!
Kommentera

Lövva:

Värvar man skadade spelare så säkerställer man väl iofs att man inte lirar med fullt lag. Tänker då främst på Renberg. :)
Kommentera

Dagens fråga: När kunde Luleå senast mönstra helt ordinarie lag? Hmm, borde vara någon gång under hösten 2002 och äns då. Någon som vet?

Idag saknades: Obsut, Åkerström, Fagemo, Tellström, Renberg, Nagander och Hynning (spelade endast två byten under matchen). Alltså sju spealre på frånvaro listan
Kommentera

Portello: Matchrapport finns nu uppe på LuleåFans sida
Kommentera

Albert Hall: Och tydligen gjorde Skellefteås målvakt en "fotbollsräddning"
Ska tydligen slängt sig från den vänstra stolpen och räddat ett högt skott på höger sida.
Kommentera

Har fått en liten matchrapport och tydligen gjorde många av spelarna en dålig match. Dessutom saknades Fagemo,Åkerström,Tellström+ Obsut och Renberg såklart. Hynning gjorde visst bara ett eller två byten innan han var tvungen att kliva av.Och Bulan fick tydligen stordäng av Skellefteås Andreas Falk, båda åkte på matchstraff.
Luleås mål gjordes av Nordqvist.
Kommentera

Portello:

Det stämmer. Enligt min rapportör så var det en bra match där lule var otroligt ineffektiva. Själva spelet såg mkt bra ut. Allt enligt ett ganska kortfattat SMS.
Kommentera

Verkar som att Luleå förlorade dagens match mot Skellefteå med 1-2.
Kommentera

Portello: Allt från en vecka till fyra veckor är det sista jag har hört
Kommentera

Kickan: Skönt att höra att Antila och Bulan är tillbaka.
Har du någon aning om hur länge Fagemo är borta?
Kommentera

LL: LL: Fast det skulle ju ha varit ännu roligare om Fagemo också hade spelat. Åkerström spelade inte heller, om jag inte var helt blind. Vet inte varför.

Renberg gullade mest med dottern. Prickskyttet var det enda han deltog i, fast det är ju alltid något. Han kan ju åka skridskor litegrann och skjuta iaf.

Hynning har en jävla bössa. Hoppas han använder den OFTA.
Kommentera

Kickan: aha, så Bulan och Antila var alltså inte värre skadade än så. Det låter bra. Positivt också att höra att Renbergs rehabilitering går så pass bra att han kan delta i dylika tillställningar.
Kommentera

Renberg var för övrigt med när det var dags för skills. Han lyckades dock inget vidare med prickskyttet där bara JR och Nordan lyckades göra mål i de små gluggarna i planket framför mål.

Bulan och Antila spelade idag, men inte Fagemo.
Kommentera

Lövva: Det var bara en periods match (3-0 till LHF) och sedan Skills Competition. LHF var, vilket inte är så konstigt, totalt överlägsna. Fd LHF-juniorer tillhörde de bästa i Asplöven när det gäller skills.

Våran lille österrikare imponerar! Det blir skoj att se honom när det blir match på allvar.
Kommentera

Kickan: Vi far upp på söndag. Dock så stannar Portello hemma å jobbar. SKa du upp nå???
Kommentera

Portello: Ska Pitegänget kolla matchen mot Asplöven imo...idag? Eller nöjer ni er med matchen mot Schtaan eller ingen alls i helgen?
Kommentera

Portello: Nu har jag hört från flera trovärdiga källor att the mystery player kan, och förmodas vara Bartecko. Men inget bekräftat ännu
Kommentera

Dysso, Paddan, Portello: Xperteleven är enkelt och nu är det extra kul när i princip alla känner alla.

Behövs inget större engagemang för att få laget att fungera. 5 minuter 2 ggr i veckan klarar man sig på + den tid det tar att skriva roliga pressmeddeland:-)
Kommentera

Såg att det gick bra för några av våra J18-spelare.
Robin Lindqvist stod för 2 assist och Mattias Modig vaktade målet när Sverige vann över Schweiz i WC.Resultatet blev 3-1 och Mattias motade 16 skott.
Kommentera

Paddan:

Själv står jag lite i valet och kvalet, börja på Xpert eller inte. Hade inte ens övervägt det om det inte varit för att det verkar vara lite kul folk i den där ligan... Lutar dock åt att det inte blir av, HT räcker gott och väl. :)
Kommentera

Portello: Äh, du får allt bjuda på bättre motstånd ifall Wildehjärnorna skall tycka att det är lönt att spela mot ditt lag ;)

Just nu känns Hattrick oerhört mycket intressantare , men jag får väl fortsätta ett tag på Xpert Eleven och se hur det står sig i längden..
Kommentera

Paddan: Oj, hur kunde du gissa på SF?
Du är allt för duktig.

Idag smäller det, ska krossa dig ;)
Kommentera

Portello: Hmm, jag drar till med en riktig chansning och säger Svenska Fans. Alternativt att källan är Rayko...
Kommentera

"Namnkunnig europeisk forward nära kontrakt med Luleå."
Hört den förr? Ni kan aldrig gissa var dom påstår det .....
Kommentera

Poffa: Jo men nu gör han sitt andra år och då är det alltid svårare!

Sedan så vet man ju inte hur den sk 2 målisen kommer att ta det om han bara får stå i skranket!

Tror knappast Brynäs kommer att få behålla båda två efter nästa säsong, jag tror att Korhonen drar och Lundström plockas hem igen!
Kommentera

Poffa: Jo men nu gör han sitt andra år och då är det alltid svårare!

Sedan så vet man ju inte hur den sk 2 målisen kommer att ta det om han bara får stå i skranket!

Tror knappast Brynäs kommer att få behålla båda två efter nästa säsong, jag tror att Korhonen drar och Lundström plockas hem igen!
Kommentera

65Selander:

Grizzly har visat att han kan prestera bra även om han är matchotränad. Han har hög potential och brukar vara en sån som är beredd då han får chansen.
Kommentera

Poffa: Äh sluta spekulera när ni vet att jag har rätt!

Däremot så tror jag inte FBK kan räknas dit eftersom Grizzly kommer att vara totalt matchotränad när han får kliva in på isen
Kommentera

Portello:

Ja, så klart. De missade jag i all hast.
Kommentera

Poffa: Skulle också vilja lägga till Malmö.Hadelöv/Hirsch låter som ett hyffsat målvaktspar.
Kommentera

65Selander:

Bahf! I only say Bahf!

Räkna inte bort Salo/Zakke. Salo med rutinen är topp två i Sverige och Zakke kommer bli riktigt, riktigt bra. Dessutom har Frölunda, Färjestad och HV 71 riktigt bra målvaktspar.
Kommentera

Portello: Och om nu inte Honken drar till NHL så kommer vi ha ES starkaste målvaktspar!
Kommentera

65Selander:
Är ju inte såå insatt i BIF men jag tycker också att det ser ut som ni har ett bättre lag den här säsongen.Men jag tycker att de flesta lag har det.
Kommentera

Portello: Blir väl som vanligt att man slösar i början på säsongen och sedan kommer uppehållen och då rasar allt :-))

Tror själv med tanke på dom nyförvärv vi har fått så kan vi nog bli ett stabilt mittenlag!
Kommentera

65Selander: Allting är ju relativt, beror ju alltid på vad man jämför med. Hade jag haft med mig nyckeln ut hade det kostat mig 0 pengar att komma in i lägenheten igen.

Man får gratulera till vinsten. Men se till att inte göra bort era vinster nu på försäsongen.
Kommentera

Portello: Då kom du billigt undan, i Stöckhölm så får man anlita låssmed och då går det på 1000kr om man inte frågar Benke på plattan ;-)
Kommentera

Portello: Sing Sing är nog det rätta namnet på ditt boende;-)
Kommentera

Ingen direkt bra dag igår.Först slutar min C+ dekoder att fungera och sedan låser jag ut mig själv. Min granne och till lika jobbarkompis tyckte att det var rätt roligt att räddningstjänsten var tvunge att komma och låsa upp dörren. Fö så kostade det mig 200:-. Roligare kan man ju ha för de pengarna.
Kommentera

Lövva:

Funkar väl bara för prinsessor? Men fortsätt försök du. :)
Kommentera

Man får kyssa många paddor för att hitta en prins! :)
Kommentera

Paddan: Hörröduru, du glömde ju ett "-na" i brådskan att slänga iväg inlägget.
Kommentera

Portello: Hmm, kan det vara "Små grodor"? ;)
Kommentera

Portello: Ingen aning, säkert "långa bollar på bengt" eller nått
Kommentera

Någon som kommer ihåg vilken line-up låt som Gusten har?
Kommentera

Portello: Brr, ryser. Ingen smak varken för klubbar eller benskydd. Tur att vi slapp honom. ;-)
Kommentera

Paddan: Eller så är det som en skrev i FBK:s officiella forum, han vill blända motståndana.
Kommentera

« · 407842 · »