Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

« · 316587 · » Till forumet

Sv: En otråd på Sportsnackiska
zigge: Aha, på så sätt. I så fall finns det en enkel förklaring till det utblivna grattiset - jag säger aldrig grattis till en MooDooseger om den inte har kommit mot ett lag om är ännu hemskare, typ Linkping ; )
Kommentera

...uteblivna
Kommentera

Kickan: Nog för att jag inte är speciellt förtjust i fotboll, men det finns tydligen andra sporter också för de där männen med handväskor.

zigge: Vet ju att Kickan egentligen vill gratulera oss, men samtidigt så måste hon ju försöka hålla sina känslor i styr och inte börja visa sina allt större sympatier för oss som haft förmånen att öppet kunna supporta det absolut trevligaste laget i elitserien med de mest sportsliga hockeyspelarna, nämligen MoDo Hockey...
Kommentera

Paddan: Tror du det är möjligt att vi kan vrida tillbaka klockan inatt också?
Känns som att jag skulle behöva en timmas extrasömn inatt också.
Kommentera

Portello: Jodå, kom bara ihåg att vrida fram den en timme när du vaknar så...;)
Kommentera

Chief: Ähhhh, då har den ju ingen funktion.
Ropen ska skalla: "En till extratimme åt alla!"
Kommentera

Paddan: Det där länktipset är nästan lite oroväckande sett till dina fantasier om tomteklubbor, tomtenissaklänningar och diskussionen som inleddes med dina associationer till Brasse i isprinsessemundering ; )

Ta inte i så du spricker. Den dag jag visat tillstymmelse till sympati för MooDoo hoppas jag att någon skjuter mig i skallen så jag försvinner snabbt och någorlunda smärtfritt.
Kommentera

Portello: För egen del så känns det som att vi kunde vrida tillbaka almanackan en vecka eller så och göra den veckan till lovvecka den med. Skulle behöva all den sömnen!

Förresten, jag tyckte mig hitta ett litet fel i söndagens Sportblad. Stod något om Sveriges mest enögda supportrar och det illustreras med en bild på LHCs supportrar, enligt all expertis på området så måste väl detta vara fel.
Kommentera

Portello: Jag vet inte riktigt vad som blev fel, men i natt, eller det var väl snarare i morse, när jag skulle ställa om klockorna lyckades jag med alla utom den jag har runt armleden som jag istället ställde fram två timmar.
Kommentera

handleden kanske det heter.
Kommentera

Kickan: Jag gillade Modo förut när LHF vann med siffror som 12-4 och 9-6 mot dom.:)
Kommentera

Kickan: Hahaha,så kan man ju också göra. Själv lyckades jag ställa väckarklockan på 7, trots att jag inte började jobba föränn 11,15.
Kommentera

JOY: Och givetvis senast när det blev 6-1.
Kommentera

Portello: Jag kanske tänkte att jag på något sätt måste jämna ut det hela eftersom alla klockor sammanlagt ger rätt många timmar. Eller så berodde det på eh... läsken?
Kommentera

Kickan: Idag verkar det vara Dysso som fastnat på förstasidan.
Kan inte fatta vad det är för speciellt med den sidan.
Får nog besöka den och se om man kan lista ut vad som gör att folk kan stirra på den lång stunder.
Kommentera

Portello: Förmodligen nåt avancerat mönster som ska framträda om man stirrar riktgt länge? Eller också håller Dysso på att klura ut vad som fascinerade Albert så mycket....
Kommentera

Kickan: Jag tror att det var kolsyran som ställde till det för dig. Den brukar kunna sätta sig på finmotoriken.
Hmm, kanske bäst att kolla så att jag ställt om väckarklockan till vintertid. Vill ju inte komma försent till kompetensutvecklingsseminariet i någon skolmatsal.
Kommentera

Portello: Han gör nog bara som jag och struntar ibland i att ändra status även om han sover/är ohemma eller inte sitter vid datorn.
Kommentera

...eller var det kanske alldeles för tidigt...
Jaja, någon gång ska jag väl lära mig hur det där funkar.
Kommentera

Paddan: Finmotoriken var det iofs inget fel på. Jag tror att missen berodde på att det var mörkt i lokalen, typ.
Kommentera

Chief: Hmm, så du menar att det finns något sånt där Magic Eye-mönster inlagt på förstasidan? Trodde att den "flugan" hade dött ut för länge sedan.
Kanske borde sätta mig och kisa på förstasidan jag med...
Kommentera

Bäst att plocka fram den här tråden innan Kickan blir ond på oss. :)
Kommentera

Dysso: Hmm, nu har alltså Portellos närvaro på matchen kostat LHF ytterligare två poäng, för jag kan väl inte tänka mig att det är så illa att du börjat föra otur med dig där uppe i det kalla och bistra nord.
Kommentera

Paddan:

Vi tog väl ut varandra, och så blev det logiskt nog oavgjort? ;)
Kommentera

Dragan, Paddan m.fl. Snälla, skriv i den här tråden istället så slipper vi be LL gå in och rensa guldtråden (våran matchtråd). Det är den enda tråd som är helig för oss.
Kommentera

Kickan: ok
Kommentera

Paddan: Nu följer jag direktiven och svarar på inläggen i denna tråd.. Det var iofs viss läsk inblandad... tror jag. Vanilj latte kan man väl inte dricka? Det ska vara riktig latte.
Kommentera

PaddMooDooistskrälle: ...och du lyckades ytterligare en gång. Gör om, gör rätt nästa gång.
Kommentera

Ajdå, jag är tydligen inte bättre än mina elever. De är också otroligt dåliga på att läsa instruktionerna innan de tar sig an en skrivuppgift.
Dumstruten sitter som fastgjuten på skallen och jag har återtagit min tydligen permanenta plats i skamvrån.
Kommentera

Paddan: Du rättar ju i alla fall in dig i leden efter ett påpekande, vilket de allra flesta gör. Sedan finns det ju såna som ingen stödundervisning i världen skulle hjälpa.
Kommentera

Kickan: Hi hi vi bara retas med dig lilla kickan att du tog dagens förlust så hårt hade vi ingen aning om men vi ska vara lite försiktigare nästa gång(match ;-) ) Ha d må d bästa laget vinna!!! (sm guld ;-) )
Kommentera

Kickan: Äh, otrådar är inget för mig. Det är för mycket Norrländska i trådnamnet. Godnatt!
Kommentera

Observant: Det har inte med det att göra, utan snarare att matchtråden skall hållas ren från skitsnack.
Kommentera

Paddan: Förresten har lizzard inte riktigt skött sin uppgift. Han har ju lovat att se till att Portello är fastbunden vid ett träd i Piteå under matcherna och nu var han ju uppenbarligen inte det. Och se hur det gick - Portellos närvaro gjorde så att LHF helt kom av sig när de upptäckt att han var där, åsså förlorade vi 2 poäng.
Kommentera

Kickan: Då får man passa på att tacka lizzard för den taktiska triumfen. Tjoohoo.
Kommentera

Dragan 2k: Fast det är ju mer Portellos än lizzards fel förstås. Portello borde ta sitt ansvar, även om det är lizzard som är storebror. Tycker till och med Portello själv vid det här laget borde ha lärt sig att hans närvaro medför LHF-förlust. Nu blir han definitivt portad från arenan (och den här gången menar jag det) : )
Kommentera

Kickan: Sanning menar du väl ;-)
Kommentera

Humm har dom tagit bort tjuvkika funktionen eller?
Kommentera

lizzard: Tjuvkika har bara gömt sig. Klicka på sportsnacksframen uppe till vänster och dra neråt så dyker den upp. Allt enligt ett tips av Dragan 2k.
Kommentera

Albert Hall: Tackar det funkade, men det ser för hemskt ut. Bara en enda röra texten är huller om buller.
Kommentera

Kickan: Så har man då varit på snabbvisit till Umeå idag, lite riskabelt faktiskt att röra sig utanför Öviks- och Bjästaområdet, men det gick ganska bra. Staden var precis lika blåsig som jag minns den från studieåren. Allting verkar dessutom ha blivit så otroligt rörigt med en massa rondeller överallt och femtielva cykelbanor.

Tyckte handlarna såg lite lätt deprimerade ut, men det kanske berodde på att de nuförtiden inte fick affärerna ordentligt upphjälpta av en vilt shoppande Kickan.
Kommentera

Paddan: Du är uppenbarligen felinformerad. Jag är i Umäää nu och var så även igår, alltså kan du räkna med att handlarna har hunnit få hjälp så det räcker för ett bra tag framöver. Möjligen kan de ha varit deprimerade tidigare under dagen innan jag tog ett par timmars paus i jobbandet.
Kommentera

Kickan: Ojdå, där ser man. Då måste jag ha tolkat ansiktsuttrycken helt fel. Kanske var någon typ av fånleenden istället för att de nu visste att de skulle klara tiden fram till värsta julruschen, dvs någon gång i nästa vecka.
Kommentera

Drar fram denna tråd nu.... I förebyggande syfte om det skulle bli nåt ohockey snack.
Kommentera

Bara jag som irriterar mig på medias småfel hela tiden?

tv4.se/hockey/artikel.aspx?ID=286537&CID=93
Thomas "Bilan" Berglund

www.hockeyligan.se/rinkside/index.phtml?nid=2805
Luleå HC

..för att nämna några.
Kommentera

nappen: He he, att förväxlas med LHC svider en del kan jag tänka mig. Lite småroligt är det ju att Bulan kallas Bilan. Låter ju som han kan vara rätt vass i alla fall.;)
Kommentera

nappen: Det med Hc är otroligt dåligt att inte ha rätt på.Även på sportradions hemsida står det så.

När det gäller "Bilan" så kan det ju vara så enkelt att personen ifråga prickade i:et istället för u:et. Dom ligger ju brevid varandra.
Kommentera

nappen: helt otroligt värdelöst att inte Hockeyligan har rätt namn på Luleå Hockey på sin sida!
Kommentera

LL: Så har man precis sett Hockeykväll och måste bara säga att Berglunds mål var kanonsnyggt. Enormt snyggt förarbete dessutom. Det målet borde ha varit en av kandidaterna till omgångens mål. Ytterligare en gång visar TV4 fingertoppskänsla i att göra fel.
Kommentera

Dragan 2k: Hörde du vad han sa vid första kandidaten då mellan HV och Leksand. Dom visade ett Hv mål men han snackade om ett Leksands mål. Vad ska man tro vilket dom eg menade?
Kommentera

« · 316587 · »