Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

« · 320042 · » Till forumet

Sv: En otråd på Sportsnackiska
lizzard: Hehe. Det missade jag faktiskt. Sicken tabbe. Snacka om oproffsigt. haha
Kommentera

Dragan 2k: Dessutom kunde dom inte visa rätt mål till Kandidat ett.
Skulle vara Nordfeldt i Leksand som gjorde det men dom visar ett Hv-mål.
Dessutom tycker jag att Juha Linds mål borde ha kommit med på listan istället för Strömbergs.
Kommentera

lizzard:

Jag tyckte det var klockrent att visa Remstams mål istället. Mycket snyggare än nåt löjligt leksandsmål. :)
Kommentera

Dragan 2k: ja, Hockeykväll hade ju en riktig uppvisning i att klanta till det där. Pucken går som på ett snöre mellan tre spelare och slås in i tom bur är tydligen inte lika snyggt som att passa en puck i sidled och få till ett fladderskott. Fast det är klart, det var ju en spelare i difff som sköt fladdret.
Kommentera

LL: Tror 4:an lottar fram de tre kandidaterna ibland.
Fattar inte som sagt inte att Linds mål inte kom med.
Förarbetet till det var riktigt snyggt.
Kommentera

Portello: Sicken jäkla tur att man inte tittade på eländet. Orkar aldrig se på Hockeykväll efter Timråförluster då kan man garanterat räkna med Challe och Johan Edlund hostar upp spydigheter och som inte en förlust skulle vara nog så som lök på laxen ska man få höra två uppblåsta nollor skämma ut sig i Sveriges största reklamfinansierade kanal. Nej fy fan hellre hoppar jag skiten än retar upp mig ändå mer.

Åt helvete med TV4 och deras satir, kan inte med varken Robert Perlskog, Patrick Ekwall, Johan Edlund, Challe Berglund, Ola (vadfanhanuheteriefternamn?) m fl

Då gör parodi på någonting vackert - usch och fy!

Men att Berglunds mål var snyggt kan jag inte förneka. Det var som taget ur en instruktionsfilm i hur ishockey ska spelas. Bara tacka för lektionen och önska lycka till!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle: Challe hade visst ledigt idag. Tur är väll det. Kan hålla med dig om Tv4 sk. "expertkommentatorer".
Kommentera

Får väl sälla mig till den modiga skaran och gratulera er till tre nya poäng ikväll.

[bild]www.ebaynham.com/Merchant2/graphics/thumbs/beav_sm.gif[/bild]
Kommentera

Paddan: Man får tacka så mycket.
Ni verkar vara aningen ojämna iår, eller rättare sagt är målvakterna det.
Stod Riksman hela matchen?

Har du hört något om Kickan var på plats eller inte?
Om hon var det förväntar jag mig en lååååååång matchrapport.
Kommentera

Portello: Jo, jag tror att vi är ojämna i år, svårt att hitta spelare som har exakt samma kroppssammansättning.
Försvarsspelet lämnar ju en hel del i övrigt att önska, verkar ha en märklig förmåga att ramla ihop som ett korthus.
Jag utgår ifrån att Riksman stod hela matchen, har inte brytt mig om att kolla på Swehockey.

Tror att Kickan var någon annanstans än i Timrå, glömde faktiskt fråga henne.
Men du torde nog ändå få en lång kommentar från Kickan inom en inte alltför avlägsen framtid eftersom älsklingarna ju tydligen gick och vann mot TIK.
Kommentera

Portello: Det går aldrig att sluta förvånas över urvalet som TV 4 gör för omröstningen. Tycker alltid att ett "guldpass" går före en fladderpuck.
Kommentera

Portello: Tror du får svårt att hindra henne från att lämna en lååång matchrapport om hon var på plats. :)

Och var hon inte på plats så lär matchen diskuteras utförligt ändå, för så vitt jag vet har ni inte utnämnt matchens älskling ännu?
Kommentera

Chief: Det har vi inte gjort på väldigt,väldigt länge.
Men min röst går till muren i buren. Hento- The one and only. :)
Kommentera

Portello: Jag tror jag är böjd att lägga min röst på honom också, om jag nu måste rösta på en luling. Och det måste jag väl så länge jag befinner mig i den här gb:n.

Bulan eller Bilan kanske kan bli omgångens artist för sitt mål? Om jag nu måste rösta på en luling...;)
Kommentera

Chief: Min röst, som den smygluling jag tydligen är, går till Bilan för det otroligt coola målet och det väldigt passande smeknamnet!
Kommentera

Paddan: Smygluling? Är inte det bara en av alla de saker du är i smyg? :P

Fast visst var det ett coolt smeknamn...
Kommentera

Chief: Vi kanske ska börja kalla honom för Bilbulan?;)

Undra vad som hände med Junkka.Tydligen så fick han avbryta matchen.
Dessutom var väl inte Skrbek med? Eller blev jag döv varje gång de nämde hans namn? ;)
Kommentera

Portello: Det kan vi visst göra. Fast inte så han hör va? I alla fall inte jag...;)

Hörde också det, men vet inte varför. Däremot var väl Skrbek med? Tyckte jag hörde hans namn nämnas...
Kommentera

Jag vann på Oddset ikväll. Jag hade en trippel med SSK, LHF och GIF Sundsvall som gav 10 gånger pengarna. Insatsen var 20 kr.
Kommentera

JOY: Glädjande att giffers vann i alla fall! :)

Och roligt för dig att du vann på Oddset. :)
Kommentera

JOY: Man får säga grattis till vinsten.
Själv hade jag spelat på LHF,Hv samt LHC. Dessvärre för min del så var inte LHC-spelarna allt för effektiva och Lindqvist spelade visst väldigt bra.
Kommentera

Portello: Tack. Jag hade faktiskt tippat rätt vinnare i alla ES-matcherna här på SpS.
Kommentera

JOY: Ojdå, det var bra gjort. Du skulle ha lagt in den sexlingen på oddset!
Såg att även "Ankan" hade alla rätt.
Och nu när jag likså är inne på C+ så kan jag meddela att dom inte visar en enda Luleåmatch.
Varför är jag inte förvånad?
Kommentera

Under november månad alltså. Missade visst att skriva det.
Kommentera

Portello: Om det hade gått skulle jag ju spelat en sjuling, hockeymatcherna+ GIF-matchen. :)
Kommentera

JOY: Hahaaha.Aningen svårt på Svenska spel ivarjefall. Där är sexling det högsta man ska spela.
Därimot kan du spela sjulingar på nätbolagen
Kommentera

Portello: Men jag är nöjd som det är. 200 kronor för tre matcher är inte illa.
Kommentera

Portello: ...och Kickan fick minsann 15 poäng i Tvävlingen. Där ser man, var ett jäkla klagomål och gnällande från henne när man själv fegtippade, men som luling går det tydligen bra...
Kommentera

Paddan: På talomdet, nån som kan upplysa mig som inte är insatt hur ställninge är för tillfället?

Förmodar att Dysso varit säkerheten själv? ;)
Kommentera

Chief: Dysso leder bara med sex poäng före Albert.
Fö kan jag meddela att jag och Kickan ligger på samma poäng.
Kommentera

Portello: Se där ja. Albert flåsar honom i nacken med andra ord. Hur ligger du och Kickan till då?
Kommentera

Chief: Dysso har hamnat i en lång och väldigt djup formsvacka. Han har dalat som en sten från en imponerande fjärdeplacering till att numer inta en väldigt medioker åttonde plats.

Hmm, kanske dags att säga g´natt redan nu ifall Telia gör verklighet av hotet att stänga telefonlinjerna i området från klockan 01 och ett par timmar framåt.
Kommentera

Chief: Inte så bra. Kommer inte ihåg placeringen men vi har väl 88 pts eller nå sådant.
Dysso har drygt 100 om jag inte kommer ihåg helt fel.
Kommentera

Paddan: G'natt med dig då. Vi hörs nog en anna dag. Sov så gott och passa dig för Lennart...;)

Hm, tycker det där låter märkligt likt Dyssos förra säsong också. Gick han inte ut väldigt starkt då också för att sedan totalt tappa formen? ;)
Kommentera

Paddan: Sov gott. Tror faktiskt jag också ska leta mig till drömmarnas rike.
Kommentera

Portello: G'natt med dig också då. Ingen mening att jag sitter här och tjatar med mig själv, så jag följer väl ert exempel då...:)
Kommentera

Chief:

Var ju tvungen att minska takten lite, för att inte förstöra spänningen helt.. ;)
Kommentera

Dysso: Så det var så det var. Förstod väl att det måste finnas nån annan anledning än att du tappat formen. ;)
Kommentera

Portello: nja, inte helt korrekt. Man kan visst spela sjulingar, men inte på Lången. Har du ett konto i våran spelbutik på nätet så finns det ett spel som heter Oddset Mixen och där kan du spela på upp till åtta matcher i samma vad.
Kommentera

LL: Aha, på så sätt. Man kan säga att jag hade rätt men ändå inte .
Kommentera

Hoppas att ni noterat att vi har värvat en ny målvakt.
Henrik Eriksson heter han visst .
Se länk.
Kommentera

Portello: Men i spelar poäng har hon skrivit rätt, 3. Daniel Henriksson
Kommentera

Följer Piteå - Almtuna och Skellefteå - Aik på onlinen 1-0 till Phc efter första. Men tyvärr ligger Skellefteå under men samma siffror mot Aik. Aik har haft fin utdelning på sina skott Skellefteå vann skotten med 12-3.
Kommentera

Chief: Ja just ja, vi har ju älsklingar att utse. Tror vi kom av oss i glädjeruset mot MooDooisterna när alla var älsklingar, men älsklingast i den matchen var ändå Mange, så han är Omgångens Älskling i den matchen.

Efter Pölsamatchen var vi så deprimerade att vi aldrig lämnade några förslag på kandidater, men Frallan är väl en lämplig kandidat eftersom han iaf gjorde mål.

Zippersmatchen är svårare eftersom jag skulle vilja utse flera. Husse fick ju t ex äntligen göra mål men undrans om inte Jonas N gjorde en ännu bättre match. Snygg-Mange var också bra.

Åsså matchen mot Gläfsers då. Jag tycker det är på tiden att en av veteranerna utses nu. Bulans mål var ruggigt snyggt och efter Åkerströms mål fick de nästan klippa loss pucken, typ. Någon av Bulan och Ågi tycker jag alltså.
Kommentera

Paddan: Att fegtippa är att tippa 3-2 till hemmalaget, och det hade jag ju inte gjort. För övrigt var mitt tips ett gammalt tips som jag la in när jag tippade ett 20-tal omgångar för att ha ett tips om jag skulle missa att tippa samma dag som matchen, vilket jag gjorde nu. Jag är iaf glad att jag inte kom ihåg att lägga in ett nytt tips för då skulle jag ha tippat en mycket större LHF-seger, och då hade det ju inte blivit några 15 poäng.
Kommentera

Hårligt PHC krossade Almtuna med 5-1 och SAIK vann över AIK med 3-1. Det betyder att PHC går om AIK i tabellen pga bättre målskillnad.
Kommentera

Fel av mig SAIK vann med 2-1
Kommentera

Bulan utröstad till ES fulaste spelare, han är kung vid intervjuer.

Se länk
Kommentera

Ska stå framröstad inte utröstad :))
Kommentera

« · 320042 · »