Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Född: en ny tråd

« · 113815 · » Till forumet

Sv: Född: en ny tråd
Lulekickan: Nej, jag undrade bara vad du ansåg om Osmo. I Modo fick han ju mest nöta bänk.
Kommentera

Lulekickan: Klart du får vara vitsig :)
Kommentera

Portello: Jag förstod det Portello, jag skulle bara vara vitsig.
Kommentera

Albert Hall: En riktig mörk öl, typ Guinness, sitter aldrig fel, eller några glas vin. Cidern skall vara lite halvtorr, inte något sånt där jädra sötslisk.
Kommentera

Albert Hall: Mmm, visst var bilderna fina. Det känns nästan som att vara där när man tittar på dem, därför har jag tittat på dem åtminstone 10 gånger idag.

Om det nu blir någon isträning imorgon så tänkte jag kolla den och i samband med det passa på att gå en runda i Delfinen förutsatt att det är någon där, det börjar vara ett tag sedan jag var där.
Kommentera

Lulekickan: Ovanligt jämn match för att var våra B-jun.
Oroväckande.
(Förra gången sa jag att det var oroväckande att dom alltid vann så stort, nu att dom inte vann med mer än 3 mål :-))
Kommentera

Lulekickan: Sprit ska var ren och outblandad. Även vodka. Möjligen gin blandad med tonic dårå. Öl och vin går bra. Cider är för sött och sliskit. En kan var ok efter en joggingrunda när man är riktigt törstig.
Kommentera

Lulekickan: Vi måste nog bearbeta Albert aningen så han blir lite mer optimistisk, annars kan han ju bli Modo:ist om han vill vara pessimist ;)
Kommentera

Lulekickan: "säler" skulle såklart vara Säker.
Riiiiiihiijääärviiii var med flit :)
Kommentera

Albert Hall: Ja, Tiiimet vann om man ska tro PHC:s hemsida, och det ska man väl. Dessutom vann våra b-jun mot SAIK, fast det kanske inte var någon större överraskning.
Kommentera

Portello: Vad syftar du då på? "Säler" eller "Riiiiihiiiijääärviiii"? Hihi, vad jag är fantastiskt rolig!
Kommentera

Paddan: Ja, inte lär det vara nån luling som gör första målet iaf.
Bra bilder från arenan på officiella föressten.
Kommentera

Paddan: Kunskaper? Menar du förmågan att slå indianare då? Fast han gjorde ett av förra säsongens snyggaste mål. Dessvärre var det i fel bur.
Kommentera

Albert Hall: Jag har också en aning avsmak för sprit blandat med cola, men inte bara det, jag har lite svårt för citronfanta och all slags blodapelsinläsk också. Fast cola är absolut värst. Sommaren efter att jag tagit studenten tålde jag inte ens att se etiketten på en Coca-Cola flaska, eller att höra det där pysande ljudet just när man öppnar flaskan. De två sista veckorna innan studenten hade nämligen innehållit lite för mycket Cola, citronfanta och blodapelsinläsk, för att inte tala om sprit. Spriten var dessuom - åtminstone delvis - av det hemmagjorda slaget. Ja, då var det ju tillåtet att köpa och inneha sånt, vilket det numera inte är. Ska jag vara uppriktig så har jag lite svårt för sprit överhuvudtaget numera, då dricker jag hellre vin, öl eller cider.
Kommentera

Albert Hall: En gång pessimist, alltid pessimist, eller? :)
Tror faktiskt att Mika Hannula i Malmö kan komma att bli en intressant spelare i vinter, jädra synd att vi inte skrev kontrakt med honom.
Kommentera

Albert Hall: Lizzard sa då så, har inte läst det själv
Kommentera

Portello: Jag fattade inte riktigt i villervallan av inlägg. Vann Kiruna idag?
Kommentera

Portello: Kan inte skriva, som vanligt.
Kommentera

Albert Hall: Säler på att det inte blir Riiiiihiiiijääärviiii? ;)
Kommentera

Portello: Nytt tips, Suuuurso.
Kommentera

Albert Hall: Förlåt, Mif, jag vet. HV är bortaplan den 24.
Kommentera

Albert Hall: Då lär vi få vänta länge innan vi får se ett mål i Coop.....
Kommentera

Lulekickan: Jasså, du hyser med andra ord inte alltför stor respekt för den käre Sotigakorvens hockeykunskaper.
Kommentera

Lulekickan: Lät inte alltför dumt faktiskt. Kanske jag kan flytta in till brorsan och slåss med honom om bredbandsuppkopplingen, äsch, han blockerar ändå uppkopplingen hela dagarna så det var nog inte heller någon bra idé.
Antar att man kanske får börja ett sånt där 12-stegs program för att komma ner i lite normal sån där "smyga-i-bakgrunden-och-bara-läsa-inte-göra-inlägg" tillvaro.
Kommentera

lizzard: Sammanfattning: Whisky är bra mot det mesta. Jag lärde mig dricka whisky först när jag var vuxen och nu är det en dryck jag inte klarar mig utan.
Mina minnen från tonåren härrör sig om billig rom och coca cola färdigblandad i flaska som man förvarade i byxlinningen. Lättspytt var det.
Sedan dess kan jag inte dricka nån som helst sprit blandad med cola.

Första målet i Coop arena görs nog av en Huuuuusko.
Kommentera

Paddan: Svaret på fråga nummer 2 är varken 1,X eller 2. Jag tror han spelar ingenstans, om han inte är beredd att spela gratis förstås.
Kommentera

Lulekickan: Anonyma HS missbrukare humm i den kategorin går nog inte Paddan in det minsta han är är ju anonym :)
Kommentera

Albert Hall: Jomenvisst, det är ju därför som jag begivit mig hit till henne. Dessutom så kan man ju också se till att tigga till sig lite lunchmat för veckan.
Kommentera

Albert Hall: Det bästa vore väl om det där modemet fick brinna upp i alla fall, då kanske han skulle komma sig för att flytta till ett område där de har bredband. Alternativet är ju förstås det däringa Anonyma HS-missbrukare som vi redan har pratat om. Fast det ena utesluter ju förstås inte det andra.
Kommentera

Lulekickan: Jajamen, visste du inte det!
Tror snarare att det är frågor som: Hur uttalar man Juha Tuohimaa, Tojtimaa-tooima-detvetefaan? Var kommer Osmo att spela nästa månad, Knäckebröhult-Moskva-Polen? När får Dysso sin ismaskin, nångång-iframtiden-kanske?
Kommentera

Paddan: Jag har ju ojobbat hela veckan så, dessutom är helgerna sällan helt fredade från jobb, tyvärr, och jobbar jag inte nu måste jag ändå jobba imorgon. Fast det blir nog imorgon, jag känner mig inte särskilt motiverad att jobba just nu.

Jag bor alldeles för långt ifrån mina föräldrar för att det ska löna sig att svänga förbi och få lite gratiskäk. Dessutom blir det lite körigt om man bara skulle åka dit över dan. Fördelen med att inte ha dem alltför nära är dock att man slipper att de förväntar sig att man kommer dit och käkar varje helg. Om min lillasyster inte åker och käkar hos dem ett par gånger i veckan blir de nästan griniga.
Kommentera

Paddan: Ditt modem lär behöva ett par timmars vila för att kylas av lite. Tänk på brandrisken!
Bättre att tutta eld på morsans modem dårå....
Och billigare.
Kommentera

Albert Hall: Du får välja ut ett par valda inlägg att svara på kanske?
Kommentera

Nu är jag ikapp! Hårt jobb var det.
But a man gotta do what a man gotta do. :-)
Fortast går det ju om man inte kommenterar inäggen. Men nog kliar det i pekfingrarna ibland.
Kommentera

Lulekickan: Är du inte klok människa, det är ju helg, inte ska man väl förstöra helgen genom att jobba!
Själv så har jag tagit mig till morsan för lite gratiskäk och avlastning på mitt eget modem, dessutom så såg jag till att farsan fick bjuda på lunch igår så där sparade jag in ytterligare lite pengar.
Kommentera

Paddan: Så om man röstar blått imorgon, då får man också tippa elle? : )

Kanske är det frågor som: Vem av Kickan och Paddan spammar mest på lördag? Vid oavgjort tippar man förstås X.- Vem av Portello, Portello och Portello har grävt av en kabel i Luleå för att få Kickan att posta lite mindre så han hinner med att läsa? Vilket lag kommer sist i ES - Modo, Modo eller Modo?
Kommentera

Paddan: Njae, tänkte bara ge Modoplanket en chans att kommaikapp serru, annars är det ju ingen sport.

Nej, jag har bara haft endel annat att göra idag. Har varit hyfsat pigg idag till skillnad från tidigare i veckan så det fanns ett och annat att ta tag i. Funderar som bäst på om jag kanske skall jobba en stund, för så pigg att jag orkar gå ut på krogen är jag dessvärre inte ännu, eller i vart fall är risken att jag blir sjuk igen om jag får för mig att gå ut.
Kommentera

Paddan: Aha på så sätt, därför jag inte kunnat hitta det.
Kommentera

Portello: Tror att det är någon specialfunktion för moderatorerna.
Kommentera

Paddan: Den här tävlingen 1-X-2. Var hittar man den?
Kommentera

Lulekickan: Måste säga att jag är lite besviken, här har man suttit och tagit det lugnt och varit sparsam med inlägg. Väntade sig att mötas av flera sidor med olästa inlägg och så behöver man nästan inte scrolla för att läsa de nya. Är det helt enkelt så illa att det behövs en Modoit för att det ska bli några inlägg på den här sidan :)
Kommentera

Portello: Ja, det har ju inte hunnit vara så mycket där den här säsongen, den har ju inte ens börjat och så tokig att jag åker och ser PHC:s träningsmatcher också är jag inte. Man kan ju alltid kolla LHF:s isträning i mån av tid och om man är i akut behov av hockey. Däremot kommer jag att kolla en och annan av PHC:s matcher under den riktiga säsongen, och naturligtvis ska jag se matchen mot Länslaget på tisdag.
Kommentera

Lulekickan: Nu på tisdag blir väl först gången i år eller?
Ska också försöka gå lite ogtare på PHC:s matcher, såg max fyra,fem matcher förra säsongen
Kommentera

lizzard: Det var väl SAIK som först kom med bortförklaringen att de var så ruggigt nedtränade har jag för mig. Gröningarna skyller ju istället på speakern som hade mage att kalla Burra vid smeknamn samt på domaren : )
Kommentera

Portello: Jepp, och det blir nog någon sväng dit kommande säsong också.
Kommentera

Lulekickan: Nene inga grönifasoner här inte dom verkade inte vara bättre för tillfället :)
Kommentera

Lulekickan: Har du varit och kollat in Kvarnvallen sedan den blev ombygd?
Kommentera

lizzard: Torsk mot Tiiimet. Illa. Fast PHC får väl köra med den standardursäkt de flesta kör med efter en förlust de inte vill kännas vid: "Vi var ruggigt nedtränade"
Kommentera

lizzard: Ojdå , verkar ha svårt med Kiruna i år.
Men dom får väl vinna i serien istället.
Kommentera

Portello: Om du inte sover tillräckligt mycket så lever du inte så länge att du hinner bli gammal ens. -Fasiken, det där borde jag ha sagt till mig själv för länge sedan, det är ju mera regel än undantag att jag sover för lite.

B-jun mötte SAIK borta i eftermiddags. Det var nog nästan deras jämnaste match hittills; LHF vann "bara" med 7-4 den här gången.
Kommentera

« · 113815 · »